یزدفردا: مدیرکل ارشاد یزد در بازدید از خبرگزاری ایکنا با بیان ایکنه پیوست رسانه‌ای از الزامات فعالیت‌های قرآنی است، گفت: پوشش خبری ایکنا در حوزه قرآن، فعالیت‌های دینی و مذهبی امیدوارکننده است.

به گزارش یزدفردا: احسان عابدی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد، در بازدید از دفتر خبرگزاری ایکنای یزد، گفت: این خبرگزاری یکی از فعال‌ترین رسانه‌ها در استان است که به روز بوده و در حوزه تخصصی قرآن نیز سرآمد است. نوع پوشش خبری ایکنا در استان یزد چه در حوزه قرآن چه فعالیت‌های دینی و مذهبی امیدوارکننده است.

عابدی با اشاره به اینکه نوع فعالیت ایکنا یزد قابل تقدیر و حقیقتاً ارزنده است، گفت: در دوره جدید مجموعه مدیریتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فعالیت‌های قرآنی مورد توجه قرار گرفته است و تا جایی که امکان دارد از هرگونه فعالیتی که در حوزه قرآن و عترت انجام شود، حمایت لازم صورت می‌گیرد و قطعاً یکی از الزامات فعالیت‌های قرآنی پیوست رسانه‌ای است که به ترویج معارف قرآن و اهل بیت(ع) کمک می‌کند و ایکنا در این زمینه نقش مؤثری دارد و همان‌گونه که تاکنون ایفای نقش کرده و باید بیشتر از گذشته خود را دخیل را در پوشش رسانه‌ای مباحث قرآنی بداند.

مدیرکل ارشاد یزد با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه قرآن و عترت به دوره تربیت مربی حفظ قرآن در مروست اشاره کرد و گفت: با حمایت‌های انجام شده از مؤسسات شهرستان‌های مروست و خاتم، امیدواریم ثمره این باشد که در دو شهرستان کمتر برخوردار بتوانیم تربیت مربیان حفظ قرآن را داشته باشیم تا همین موضوع جریانی قرآنی را در دو شهرستان تسریع دهد.

تربیت ۴ هزار حافظ قرآن به نیت ۴ هزار شهید یزد

وی با اشاره به تأکید استاندار محترم یزد در زمینه تربیت چهار هزار حافظ قرآن به نیت چهار هزار شهید استان گفت: برنامه‌ای از سوی اتحادیه مؤسسات قرآنی طرح‌ریزی و در حال انجام است و پیگیری لازم صورت خواهد گرفت تا به این طرح که دغدغه رهبر انقلاب نیز هست، جامه عمل بپوشانیم.

عابدی با اشاره به اینکه نقش رسانه‌ها در این حوزه نیز مهم است، بویژه ایکنا که خوشبختانه توانسته موفق باشد، از زحمات سردبیر و خبرنگار ایکنا شعبه یزد تقدیر کرد.

وی با تأکید بر تربیت خبرنگاران تخصصی در حوزه‌های مختلف، آن را نیاز استان دانست و بیان کرد: در این راستا اخبار هم با اتقان منتشر می‌شود و هم صرف پوشش خبری نخواهد بود و با تحلیل، نقد و مطالبه همراه خواهد شد و خبرنگار ضمن فعالیت در فضای عمومی، در حوزه تخصصی خود صاحب نظر شده و می‌تواند راهبر جریان رسانه‌ای در حوزه های مختلف باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به فعالیت‌های جهاددانشگاهی نیز گفت: جهاد دانشگاهی یکی از ارکان تحول‌گرا در نظام آموزشی است و در حوزه‌های مختلف متوقف به ساختمان و دانشکده‌هایی نشده و خدمات خوبی در حوزه‌های پژوهشی و تولید ارائه داده و خواهد داد.

اجرای طرح اطلس فرهنگی میبد

محمدرضا دهقانی، سرپرست سازمان جهاددانشگاهی استان یزد نیز در این نشست گفت: در سال ۸۹ با همکاری اداره ارشاد طرح اطلس فرهنگی میبد انجام شد و این سازمان بواسطه داشتن حوزه فرهنگی، رسالت اصلی در ارتباط دانشگاه و دانشگاهیان با جامعه را دارد و در این زمینه فعالیت‌هایی انجام می‌دهد.

وی فعالیت و اقدامات در حوزه انتشارات، ایسپا مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، فعالیت دو خبرگزاری ایکنا و ایسنا که اکنون در یزد مستقر هستند را یادآور شد و گفت: جهاددانشگاهی خبرگزاری سیناپرس را نیز تأسیس و امیدواریم بتوانیم این خبرگزاری را در یزد مستقر کنیم.

فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه ها و مدارس از دیگر مواردی بود که دهقانی به آن اشاره کرد.

فاطمه سعادتجو، عضو هیئت علمی دانشگاه علم و هنر و رئیس سابق جهادداشگاهی استان یزد نیز در این نشست فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی این سازمان را تبیین کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا