مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: نظارت بهداشتی بر امر تولید، توزیع ، حمل و نقل وعرضه ی فراورده های خام دامی از جمله ی مهمترین وظایف دامپزشکی به شمار می رود و دامپزشکی در طول تمامی ایام سال در حال اعمال این نظارت ها در سطح واحدهای تحت نظارت خود می باشد.

به گزارش یزدفردا، مسئول اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی استان یزد اظهار داشت: نظارت بهداشتی بر امر تولید، توزیع ، حمل و نقل وعرضه ی فراورده های خام دامی از جمله ی مهمترین وظایف دامپزشکی به شمار می رود و دامپزشکی در طول تمامی ایام سال در حال اعمال این نظارت ها در سطح واحدهای تحت نظارت خود می باشد. با این حال طی مناسبت های ملی و مذهبی و فراخور افزایش عرضه و تقاضا در بازار، اعمال این نظارت ها نیز افزایش می یابد. در همین راستا در ایام ماه مبارک رمضان و با هدف اطمینان از سلامت فراورده های خام دامی عرضه شده به شهروندان، نظارت بهداشتی دامپزشکی بر واحدهای تولید، توزیع ، فراوری و عرضه ی فراورده های خام دامی تشدید می یابد.
سید‌مهدی موسوی‌پور درخصوص نحوه ی اجرای طرح تشدید کنترل و نظارت دامپزشکی ویژه ی ماه مبارک رمضان تصریح کرد: کارشناسان دامپزشکی استان یزد در ماه مبارک رمضان در قالب 11 اکیپ ثابت و 13 اکیپ سیار بازرسی و نظارت، سازماندهی شده و در دو شیفت کاری صبح و عصر با حضور و گشت زنی منظم در سطح استان اقدام به بازدید از مراکز تحت پوشش این اداره کل می نمایند و با بررسی شرایط تولید، فراوری و عرضه ی فراورده های خام دامی موارد تخلف را ثبت، رفع و پیگیری می کنند تا از این طریق ضریب اطیمنان سلامت فراورده های خام دامی عرضه شده جهت مصرف شهروندان به حداکثر برسد.
وی در پایان از شهروندان خواست تا در هنگام خرید فراورده های خام دامی به لیبل درج شده بر روی لاشه یا بسته بندی که حاوی اطلاعات تاریخ تولید، انقضاء ، نوع محصول، کد بهداشتی بهره بردای دامپزشکی و ... می باشد توجه نمایند و در صورت مشاهده ی هر گونه تخلف بهداشتی از طریق شماره تلفن 1512 مراتب را به اطلاع کاشناسان دامپزشکی برسانند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا