زبان دراز هفته نامه آيينه يزد

اگر می‌بینید نقشه‌های دشمن بر آب است از خوشبختی ماست که معمولاً کارهایمان طبق قواعد و قانونی که در کتاب‌های کشورداری آمده نیست. لذا دوست و دشمن در آفساید قرار می‌گیرند. مثلا ساده‌ترین و کوچک‌ترین کار در نظام اداری ما ارتباط ارباب‌رجوع با کارمند است شما برای گرفتن مشاوره یا امضا مجبور به حضور در اداره هستید ولی وقتی به اداره می‌روید می‌بینید کارمند مورد نظر تشریف ندارد. هم اتاقی کارمندی که نامه‌ات زیر دستش است می‌گوید: همین جاهاست صبر کنید می‌آید سپس با اشاره به کتی که آویزان است می‌گوید این کت ایشان است شاید فکر می‌کند ما هالوییم.

فرق کت و صاحب کت را تشخیص نمی‌دهیم یا مثل موز که پوستش انداختند نگوییم چه موقع کارمند آن را خورده و پوستش را اینجا انداخته!؟ ولی بعد از چند ساعت می‌بینی کارمند مورد نظر که در دسترس نبود از بیرون وارد اداره می‌شود. اتفاقا کت هم پوشیده و شما بی‌جهت نگاه از کت داخل اتاق برنمی‌داشتید و به اصطلاح سرکار بودید این در حالی است که بارها گفته‌اند امور اداری خود را غیرحضوری انجام بدهید و البته راحت‌ترین راهش تلفنی است اما قبلش لطفا به این سوال زبان‌دراز جواب بدهید که چرا وقتی به ادارات با تلفن زنگ می‌زنید کسی جواب نمی‌دهد ولی وقتی حضوری مراجعه می‌کنید می‌بینید بیشتر در حال مذاکره و یا حرف زدن با تلفن هستند! راستی چرا؟

آخرین تحول در این زمینه گذاشتن منشی تلفنی گویاست که می‌گوید اگر با رییس کار دارید شماره1 اگر معاون را می‌خواهید عدد2 یا فلان واحد عدد3 و فلان مسوول شماره4 و… را شماره‌گیری کنید جالب‌تر اینکه چون می‌داند کسی جوابتان را نمی‌دهد آخرش می‌گوید: اگر کسی جواب نداد با اپراتور تماس بگیرید. واقعا عجیب اندر غریب نیست کدام دشمن می‌تواند بدین نظام اداری ضربه بزند یا به قول امروزی‌ها سیستمش را (هک) کند!!

زبان‌دراز

لینک کوتاه: http://ayenehyazd.ir/OtV56
  • نویسنده : زبان دراز
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا