سهمیه استان یزد در این طرح 480 نفر می باشد که تاکنون 132نفرمتقاضی و 77 بنگاه واجد شرایط ثبت نام خود را در سامانه انجام داده که تعداد 58 قرارداد در این خصوص منعقد شده است.

یزدفردا: به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد: عماد تشکری سرپرست این اداره کل در نشستی با حضور کارگزار اشتغال و جمعی از مدیران و معاونین دانشگاه های استان با اشاره به برخی اصلاحات در طرح مشوق بیمه ای گفت: در دستورالعمل اصلاحی که با توجه به شیوع ویروس کرونا به تصویب رسید، حداکثر سن متقاضیان ۳۸ سال و سابقه بیمه نیز ۳۶ ماه تمام در هنگام ثبت نام اعلام شده است.
وی ادامه داد: وجه حق بیمه سهم کارفرما بعلاوه سه درصد سهم بیمه بیکاری (جمعاً به میزان ۲۳ درصد حداقل دستمزد تعیین شده از سوی شورای عالی کار) به مدت دو سال توسط دولت به کارفرما پرداخت می شود.
سرپرست تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان تعداد جذب نیروی کار جدید را بدون محدودیت عنوان کرد و افزود: کارفرمایانی که دارای مجوز فعالیت از مراجع رسمی کشور و کد بیمه کارگاهی هستند در صورت به کارگیری نیروی جدید مشمول استفاده از حق بیمه‌ای حداکثر به مدت دو سال خواهند بود.
تشکری خاطر نشان کرد: کارفرمایانی که نیروی کار جدید را به جای نیروی کار شاغل در کارگاه که اخراج، مستعفی یا ترک کار نموده اند، به کار گمارند مشمول استفاده از مزایای این طرح نخواهند شد.
این مقام مسئول استان در مورد طرح مشوق بیمه ای در سال99 گفت: سهمیه استان یزد در این طرح 480 نفر می باشد که تاکنون 132نفرمتقاضی و 77 بنگاه واجد شرایط ثبت نام خود را در سامانه انجام داده که تعداد 58 قرارداد در این خصوص منعقد شده است؛ در طرح کارورزی نیز 327 قرارداد میان متقاضیان کارورزی و کارفرمایان واجد شرایط منعقد شده است.
وی توجه بیشتر دستگاه های اجرایی مرتبط و دانشگاه های استان را در زمینه اطلاع رسانی به جامعه هدف خواستار شد و افزود: طرح مشوق بیمه ای و کارورزی جزء طرح هایی هستند که در صورت توجه ویژه به آنها، علاوه بر اینکه به توانمندسازی و مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد جویای کار کمک می کند، نقش موثری نیز در کاهش بیکاری در استان ایفا خواهد کرد.
تشکری در پایان گفت: تمامی کارفرمایان و متقاضیان واجد شرایط می توانند با مراجعه به سایت moshavegh.mcls.gov.ir، ضمن کسب اطلاعات بیشتر در خصوص این طرح، نسبت به ثبت نام اقدام نمایند.
در پایان این نشست مقرر شد دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی استان در راستای پیشبرد بهینه طرح نسبت به اطلاع رسانی جامع و کامل طرح به فارغ التحصیلان و دانشجویان در شرف فارغ التحصیلی اقدام نمایند.

 

 
  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا