مجری تامین منابع مالی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد از برگزاری پنجاه و سومین جلسه کارگروه تامین منابع مالی این شرکت با حضور مدیرعامل و سایر اعضای این کارگروه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، منصور جلیلی هدف برگزاری این نشست را بررسی راهکار‌های استفاده بهینه از ظرفیت‌های مندرج در قوانین سالیانه بودجه عنوان کرد و گفت: در این نشست مشکلات تامین نقدینگی صنعت برق و شرکت برق منطقه‌‌ای یزد تشریح شده و تاخیر پروژه‌های سرمایه‌‌ای و تغییر در هزینه‌های جاری در صورت عدم تامین مالی مناسب در شرکت مورد تاکید قرار گرفت.

وی با اشاره به ارائه راهکار‌های پیشنهادی برای تامین مالی مناسب پروژه‌های شرکت، از برگزاری جلسات مقدماتی با بانک‌ها، شرکت‌های تامین کننده تجهیزات و پیمانکاران صنعت برق خبر داد.

جلیلی افزود: با توجه به ضرورت استفاده از ظرفیت تهاتر مطالبات پیمانکاران و تامین کنندگان تجهیزات صنعت برق مقرر شد تا با همکاری معاونت‌های برنامه‌ریزی و طرح و توسعه، ضمن تهیه لیست پروژه‌های اولویت‌دار شرکت، مذاکرات اولیه با پیمانکاران انجام شده و برخی از پروژه‌ها و تجهیزات ضروری با هماهنگی شرکت توانیر به مناقصه گذاشته شود.

وی استفاده از ظرفیت‌های بهینه‌سازی و هزینه‌های جاری بهره‌برداری برای ثبت بدهی پیمانکاران، تهیه برخی اقلام مصرفی مانند روغن ترانس از تامین کنندگان و همچنین استفاده از ظرفیت تهاتر مطالبات با مابه التفاوت نرخ تکلیفی فروش انرژی را از دیگر مصوبات کارگروه تامین منابع مالی شرکت دانست.

جلیلی همچنین ادامه داد: مقرر شده است، احداث پست ۶۳ کیلوولت در شرکت برق منطقه‌‌ای یزد با استفاده از ظرفیت تبصره ۱۹ قانون بودجه، به صورت جدی پیگیری شده و در سال آینده به مناقصه گذاشته شود.

وی تبادل موافقت‌نامه تامین برق روستایی ، تبادل موافقت‌نامه تامین برق چاه‌های کشاورزی و همچنین پیگیری تخصیص اسناد خزانه اسلامی و اعتبارات نقدی منابع عمومی سال‌جاری را برخی از اقدامات انجام‌شده برای تامین مالی پروژه‌های شرکت دانست.

همچنین پیگیری استفاده نیروگاه‌های تولید پراکنده از ظرفیت تهاتر مطالبات آن‌ها با بدهی‌های بانکی و مالیاتی، و پیگیری اخذ تسهیلات از بانک، بخشی دیگر از اقدامات انجام شده برای تامین مالی پروژه‌های شرکت برق منطقه‌‌ای یزد بوده است.

 

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا