مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای یزد در نشست هم‌اندیشی رعایت حریم قانونی خطوط فوق توزیع و انتقال برق گفت: سخت گیری‌های قانونی برای حریم خطوط انتقال برق، برای جلوگیری از بروز خطر است.

به گزارش روابط عمومی شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، نشست هم‌اندیشی رعایت حریم قانونی خطوط فوق‌توزیع و انتقال برق با حضور مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد، معاون فرماندار و نمایندگان بخشداری مرکزی، سازمان جهاد کشاورزی استان و سازمان نظام مهندسی یزد و با هدف بررسی وضعیت نامناسب ایجاد شده در اثر تجاوز به حریم خطوط برق حاشیه شهر یزد برگزار شد.

ابوالفضل اسدی مدیرعامل شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در ابتدای این نشست انتظار مردم پس از احداث شبکه‌های برق را تامین برق پایدار و بدون خاموشی عنوان کرد و افزود: متاسفانه در برخی مواقع دسترسی به خطوط برق رسانی توسط مردم و مالکین اراضی مسدود شده و مانع خدمات رسانی صحیح ما به مردم می‌شود.

وی با اشاره به این‌که هدف شرکت برق منطقه‌‌ای یزد این است که با احداث شبکه‌های برق، هیچگونه مشکلی برای مردم و مجاورین به خطوط نیز پیش نیاید، تصریح کرد: کشاورزان و صاحبان اراضی بدانند که سخت‌گیری‌های قانونی، نوعی حمایت دولت برای جلوگیری از بروز خطر محسوب می‌شود.

اسدی مهم‌ترین اصل در راستای رعایت حریم‌های قانونی را اصل پیشگیری دانست و این امر را رویکرد دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد در سال جاری دانست.

وی ضمن مطالبه حمایت مسئولین در راستای رفع این مشکل، اقدامات انجام شده دفتر حقوقی و رسیدگی به شکایات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد را تشریح کرده و افزود: اقدامات پیشگیرانه با استفاده از پهپاد، گسترش تیم حریم‌بانی جهت بازدید و کنترل مسیر خطوط انتقال و فوق‌توزیع استان و برنامه‌ریزی در راستای تقویت این نظارت‌ها از جمله اقدامات شرکت برق منطقه‌‌ای یزد بوده است.

محمدجواد آقایی معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری یزد نیز در ادامه در خصوص اهمیت موضوع حریم خطوط برق خاطرنشان کرد: گسترش و توسعه شهر‌ها و روستا‌ها باعث آن شده است که دکل‌هایی که قبلا خارج از محدوده بوده‌‌اند در محدوده شهر و روستا‌ها قرار گرفته و مشکلاتی ایجاد کنند.

وی افزود: در برخی موارد عدم هماهنگی دستگاه‌های ذیربط باعث ایجاد برخی مشکلات و ادعا‌هایی می‌شود که به ناچار حل و فصل این موارد به مراجع قضایی محول می‌شود.

آقایی همچنین اطلاع‌رسانی صحیح در رابطه با حریم خطوط را امری مهم برشمرد و عنوان کرد: نقش شهرداری‌ها، بخشداری‌ها و دهیاری‌ها برای حفاظت از جان و مال مردم و همچنین شبکه‌های انتقال برق از اهمیت ویژه‌‌ای برخوردار است.

گفتنی است، در این جلسه تصمیماتی در راستای پیشگیری و رفع تجاوز از تاسیسات برق اتخاذ شد.

  • نویسنده : روابط عمومی شرکت برق منطقه ای یزد
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا