مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: هفته هوای پاک امسال با شعار هوای پاک، تعهد مسئولان و مشارکت مردم در یزد برگزار می‌شود.

یزدفردا: نیره پورملائی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد گفت: به طور کلی در دنیا به منظور جلب توجه مردم به موضوعات مربوط به حفظ محیط زیست و تأمین زندگی سالم به منظور نیل به اهداف توسعه پایدار، روز‌های نمادین خاصی مرتبط با حفظ محیط زیست تعیین می‌شود که از جمله آن‌ها روز هوای پاک است و  اقدامات خاصی در این روز جهت تنویر افکار عمومی صورت می‌گیرد.

او افزود: ۲۹ دی ماه در تقویم ایران روز هوای پاک نام گذاری شده است. هدف از اعلام روز ملی هوای پاک ایجاد حساسیت در بین اقشار مختلف جامعه است و از آنجا که راهکار اصلی کاهش آلودگی هوا، مشارکت مردمی و افزایش هماهنگی بین بخشی است این روز می‌تواند شروع این عزم ملی باشد.

این مقام مسئول تصریح کرد: امسال جمعه ۲۶ دی «روز آموزش و هوای پاک»، شنبه ۲۷ دی «روز صنعت و هوای پاک»، یکشنبه ۲۸ دی «روز طبیعت و هوای پاک»، دوشنبه ۲۹ دی «روز قانون و هوای پاک»، سه شنبه ۳۰ دی «روز مدیریت منابع آلاینده و هوای پاک»، چهارشنبه یکم بهمن ماه روز «مشارکت مردمی و هوای پاک» و پنجشنبه دوم بهمن روز «تعهد مسوولان و هوای پاک» نامگذاری شده است.

پورملائی داشتن هوای پاک را نیازمند مشارکت مردمی دانست و گفت: برای حفظ محیط زیست، علاوه بر دولت‌ها لازم است همه افراد برای تغییر و بهبود سبک زندگی خود تلاش کنند و این مشارکت علاوه بر تسریع و کاهش هزینه‌ها، نقش مهمی در مشروعیت‌بخشی به برنامه‌ها دارد و موجب احساس تعلق و همبستگی اجتماعی می‌شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان یزد، برنامه افتتاح سیستم‌های کنترل آلودگی هوا در صنعت فولادی و در واحد سنگ شکن کاشی، وبینار مشترک این اداره کل و دانشگاه علوم پزشکی با موضوع هوا، وبینار آموزشی خبرنگاران، نشست خبری به صورت مجازی، اجرای مسابقات زیست محیطی در فضای آموزشی شاد و... از جمله برنامه‌های این اداره کل در هفته هوای پاک عنوان کرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا