رییس اتاق اصناف یزد گفت: از ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد که در ماه قبل با کارشناسی و مشورت محدودیت های موثری را قرار دادند تشکر می کنیم ولی طرح تعطیلی کلی اصناف ستاد ملی مقابله با کرونا در هفته گذشته غیر کارشناسی بود.

یزدفردا: علیرضا حسنی رییس اتاق اصناف یزد  گفت: یک ماه پیش با دستور ستاد استانی مقابله با کرونا محدودیت های صنفی را برای همه گروه اصناف به طور ساعتی قرار دادیم و موفق بود.

وی توضیح داد: محدودیت های ماه گذشته با شعار اینکه اصناف نصف روز برای اقتصاد خانواده فعالیت کنند و نصف روز برای سلامت جامعه مغازه ها را تعطیل کنند ابلاغ شده بود که در اجرای آن هم موفق شدیم و آمار فوتی و بستری های ناشی از کرونا با همت کسبه و رعایت مردم یزد کاهش یافت.

حسنی با اشاره به محدودیت های هفته گذشته گفت: به عنوان متولی اصناف استان شرمنده هستیم که برخی دستورات را ابلاغ می کنیم که راضی نیستیم چرا که درآمد بازار ضعیف شده و اگر محدودیت هایی را داشته باشیم برای اصناف سخت است ولی به خاطر سلامت جامعه باید همکاری کنیم.

حسنی گفت: محدودیت های هفته گذشته که  توسط ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ شد و طی آن اصناف را به طور کل تعطیل اعلام کرد و اجرا شد؛ موفقیت آمیز نبود چرا که کاملا غیر کارشناسی بود و تقسیم بندی اصناف هم غیر کارشناسی انجام شده بود.

وی بیان کرد: طرح تعطیلی کلی اصناف غیر کارشناسی بود، به علت اینکه نبود درآمد اصناف برای خانواده مضر است و کرونا هم برای جامعه مضر است پس ما باید فعالیت اصناف را هم در نظر بگیریم.

حسنی در ادامه گفت: از ستاد استانی مقابله با کرونا در یزد که در ماه قبل با کارشناسی و مشورت محدودیت های موثری را قرار دادند تشکر می کنیم.

وی اعلام کرد: از استاندار یزد درخواست کردیم تا محدودیت ها را به هفته های قبل باز گردانند و اصناف نصف روز را اجازه فعالیت داشته باشند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا