مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد گفت: داوطلبان و متخصصان عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان یزد می‌توانند با مراجعه به سامانه تبادل اطلاعات نهادهای مالی (ستان) (www.setan.seo.ir) و تکمیل مدارک مورد نیاز، ثبت نام کنند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد، علی نمازی افزود: در صورتی که صلاحیت‌های مدیریتی و تحصیلی آنها توسط سازمان بورس و اوراق بهادار تایید شود به عنوان نامزد تصدی هیات مدیره شرکت معرفی خواهند شد.

وی اظهار داشت: در صورت احراز شرایط لازم و تأیید صلاحیت حرفه‌ای، موضوع باید در مجمع عمومی مطرح و در صورت انتخاب، داوطلب امکان تصدی سمت عضویت در هیات مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان یزد را وفق قوانین و مقررات خواهد داشت.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان یزد افزود: بررسی صلاحیت حرفه‌ای داوطلبان وفق دستورالعمل تأیید صلاحیت حرفه‌ای مدیران نهادهای مالی مصوب شورای عالی بورس و اوراق بهادار انجام خواهد شد و این دستورالعمل در پایگاه قوانین و مقررات بازار سرمایه ایران به نشانی (www.cmr.seo.ir) در دسترس است.

نمازی یادآور شد: داشتن حداقل مدرک تحصیلی کارشناسی مرتبط مورد تأیید مراجع ذیصلاح تحصیلی و سابقه تجربی کافی الزامی است و درخواست‌هایی امکان بررسی خواهند داشت که تمامی مدارک بصورت کامل و بدون نقص در سامانه مزبور بارگذاری شده باشد.

وی با بیان اینکه متقاضیان کرسی هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری استان یزد ابتدای می‌بایست در سامانه سجام ثبت‌نام و کدبورسی خود را دریافت کنند گفت: با توجه به امکان خرید فروش سهام این شرکت با نماد "وسیزد"، افرادی که فاقد سهام این شرکت و علاقمند به عضویت در هیأت مدیره هستند می بایست ابتدا سهام آن را از بورس خریداری نمایند.

620 هزار نفر در استان یزد دارای سهام عدالت هستند که در طرح آزادسازی ، 27 درصد مشمولان روش غیرمستقیم را برای مدیریت سهام خود انتخاب کرده اند و مدیریت سهام عدالت بقیه این افراد به شرکت های سرمایه گذاری استانی محول شده است.

 

 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا