استاندار یزد با تاکید بر شفافیت طرح‌های تامین آب فلات مرکزی ایران گفت: با توجه به اهمیت تامین آب برای تداوم حیات در مرکز کشور، نباید این موضوع اساسی را به مسائلی حاشیه‌ای گره زد چرا که باعث خروج امور مربوط به آن از روال کارشناسی می‌شود.

یزدفردا: محمدعلی طالبی با تبیین شفافیت استان یزد در زمینه طرح های انتقال آب گفت: استان یزد در موضوع طرح های انتقال آب ، هیچ گونه چیزی برای پنهان کردن ندارد و هرگونه طرحی در زمینه انتقال آب بر اساس کار کارشناسی متولیان آن و با هماهنگی استانها انجام می شود.

وی با بیان این که استان یزد کم بارش ترین استان کشور است، تصریح کرد: ضرورت تامین آب شرب سالم برای شهروندان استان از موضوعاتی است که به خوبی در سطح ملی و منطقه‌ای به آن پرداخته نشده و در شرایط کنونی، بیش از ۶۰ درصد آب شرب شهروندان استان یزد از طریق چاه‌هایی با کیفیت بسیار پایین و بعضا آلوده تامین می‌شود که شرایط سخت و بحرانی این استان را در زمینه تامین آب شرب آشکار می سازد. 

استاندار یزد ادامه داد: کیفیت پایین و نامطلوب آب شرب در استان یزد یکی از عوامل نارضایتی عمومی و تامین آب شرب باکیفیت و پایدار از مهمترین مطالبات شهروندان است که با توجه به محدودیت منابع آب در این استان کویری، تامین آب از سایر منابع کشور، تنها راهکار نجات در شرایط دشوار کنونی است که تحقق آن، مستلزم همکاری مسئولانه و منطقه ای از جانب استان های برخوردار از منابع آبی است.

طالبی با تاکید بر این که حجم آب انتقالی به یزد در مقابل سایر سهمیه های تخصیص یافته، بسیار ناچیز است گفت: طرح های انتقال آب صرفا در مجاری قانونی و با شفافیت کامل پیگیری می شود و هیچ طرحی بدون کسب مجوزهای لازم و انجام هماهنگی های منطقه ای اجرا نمی شود.

وی در خصوص برخی حاشیه های ایجاد شده در موضوع انتقال آب به استان یزد تاکید کرد: نیاز اساسی و غیرقابل تردید این استان به آب که مورد تاکید رهبر معظم انقلاب نیز قرار گرفته را نباید قربانی برخی حاشیه ها کرد بلکه با درک متقابل نیازها و مشکلات مردم، گام های کارشناسی شده لازم را در این رابطه باید برداشته شود.

استاندار یزد مدیریت منابع آب را یک موضوع منطقه ای و نیازمند مدیریت هماهنگ در این بخش دانست و ابراز امیدواری کرد، با همکاری همه نهادهای مسئول، نمایندگان مجلس و همفکری و همراهی جوامع محلی، نیازهای ضروری بخش ها و مناطق به مایع حیات به خصوص برای تامین آب شرب مورد توجه قرار گیرد.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا