دبیر المپیاد ورزشی یزد گفت: مسابقات آزاذ شطرنج در فضای مجازی استان با حضور ۵۰ نفر با انجام ۲۳۴ بازی از یزد، بافق، مهریز، میبد، ابرکوه و علاقه‌مندانی از کرمان، مشهد، شیراز، لرستان و اصفهان برگزار شد و در پایان نفرهای برتر مشخص شدند .

یزدفردا: علی صبور افزود: در بخش مردان سید سهیل سجادی نایینی از یزد، بنیامین جوانشیری از مشهد و محمد علیزاده از کرمان و در بخش بانوان، راحیل فلاح از ابرکوه، مائده یوسفیان از اصفهان و فاطمه تقوی از بافق مقام های اول تا سوم را کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه این رقابت‌ها به خاطر پیشگیری از ویروس کرونا در فضای مجازی از سوی هیات شطرنج با همکاری اداره کل ورزش و جوانان یزد برگزار شد ادامه داد: در رده سنی پیشکسوتان کاظم توکلی از شهرستان یزد به عنوان نفر برتر انتخاب شد .

همچنین در اول آبان‌ماه جاری نخستین دوره مسابقات شطرنج قهرمانی استان یزد برای کارمندان دولت در فضای مجازی با حضور ۴۵ نفر در هفت دور با انجام ۱۴۹ بازی برگزار شد و نفرهای برتر نیز معرفی شدند.

نخستین المپیاد ورزشی استان در سال جاری از ۲۷ مهرماه امسال به مدت ۱۰ روز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی با همکاری هیات ورزشی پیگیری می‌شود.

این المپیاد با همکاری هیات‌های شطرنج، انجمن‌های ورزشی، ورزش های همگانی، کاراته،پهلوانی و زورخانه‌ای اجرا می‌شود.

المپیاد در سال‌های قبل به صورت حضوری با همکاری هیات‌های ورزشی و ورزشکاران استان در ۱۰ شهرستان برگزار می‌شد .

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا