محسن صادقیان گفت: مردم باید بدانند که همه ظرفیت های کشور اعم دولتی و غیر دولتی برای خدمات رسانی و زندگی بهتر پای کار هستند.

یزد فردا: محسن صادقیان معاون عمرانی استاندار یزد با بیان اینکه رسالت یک رسانه فراجناحی انعکاس ظرفیت ها و نقاط مثبت و انتقال نقاط ضعف در جامعه است اظهار کرد: استان یزد از معدود استان هایی است که مسئولان آن دارای کمترین اختلاف هستند و همین همدلی باعث شده اتفاقات خوبی در آن  رقم بخورد.

وی با بیان اینکه کمبود اعتبارهای عمرانی مستقیما در پروژه های عمرانی نمود پیدا می کند گفت: خوشبختانه در استان یزد با همراهی و همدلی همه مسئولان و مردم سعی شده تا پروژه های عمرانی در کوتاه مدت به سرانجام برسد چراکه در هر شرایط برای مردم پذیرفتنی نیست که پروژه های عمرانی از یک جوی اب در کنار یک روستا گرفته تا یک پروژه بزرگراه وبلوار سالیان سال طول بکشد تا به سرانجام برسد.

صادقیان با بیان اینکه رسانه ها می توانند با انعکاس تلاش هایی که شده و اقداماتی که مدیران باید انجام دهند در رضایتمندی مردم اثر گذار باشند اذعان کرد: استان یزد در حوزه بزرگراهی کارهای بزرگی را انجام داده است که اگر توسط رسانه ها گفته و منعکس شود اثر گذاری بسیار خوبی در همراهی بیشتر مردم با مسئولان خواهد داشت.

*ظرفیت های استان در کنار دولت برای پروژه های عمرانی

معاون عمرانی استاندار یزد عنوان کرد: شاید در گذشته از ظرفیت های غیر دولتی برای طرح های عمرانی استفاده نشده بود که خوشبختانه امروز با همکاری و همراهی بخش هایی چون بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام(ره)، بنیاد برکت انجام شده است بطور مثال در طرح اقدام ملی مسکن دولت تنها 600 واحد را برای استان یزد در نظر گرفته بود که با همراهی خوب ستاد اجرایی فرمان امام(ره) این تعداد به 1600 واحد رسید و حتی 1900 باب هم به عنوان کارگزار در اختیار این ستاد قرار گرفته است.

وی ابراز کرد: در بخش آبرسانی به مناطق محروم شهرستان بهاباد، پروژه آبرسانی به 54 روستا با اعتبار 12 میلیارد تومان که 6 میلیارد آن توسط ستاد اجرایی فرمان امام و 6 میلیارد هم از محل بخش دولتی در حال پیگیری و انجام است که اگر دولت بخواهد به تنهایی این کار را انجام دهد با مدت زمان بسیار طولانی انجام می شود.

*افتتاح 30 کیلومتر دیگر جاده یزد طبس تا پایان سال

صادقیان با عنوان اینکه مردم باید بدانند که همه ظرفیت های کشور اعم دولتی و غیر دولتی برای خدمات رسانی و زندگی بهتر پای کار هستند و همه ظرفیت ها در بخش های مختلف استفاده می شود خاطرنشان کرد: جاده یزد طبس از اتفاقات خوب عمرانی استان است که تا به امروز 24 کیلومتر ان افتتاح است و امیدواریم تا پایان سال 30 کیلومتر دیگر هم به بهره برداری برسد.

صادقیان با اشاره به اینکه کنار گذر زارچ اشکذر و کنار گذر ابرکوه اماده بهره برداری است گفت: 30 کیلومتر جاده اردکان چوپانان به زودی به بهره برداری می رسد و جاده بافق بهاباد با کمک سنگ اهن مرکزی و بخش خصوصی اغاز شده است.

***عمده فعالیت های عمرانی یزد در حوزه آب و راه

وی در خصوص پروزه های گاز رسانی اظهار کرد: به لطف خدا بیشتر مناطق استان یزد از نعمت گاز بهره مند هستند که بعد زا فاز اول پروژه گازرسانی به روستاهای میانکوه و شیرکوه، مرحله دوم ان در حال اجرا است و چند روستای محروم مانده از گاز در حال بررسی و مطالعات چگونگی انتقالل گاز هستند.

صادقیان با بیان اینکه عمده فعالیت ها بخش عمرانی در مدت زمان فعالیت بنده در حوزه های آب و راه بوده است عنوان کرد: در خصوص آبرسانی همه مناطق استان یزد از آب شرب بهره مند هستند اما در برخی مناطق باید کیفی سازی آب بررسی و افتکیفیت در این مناطق رفع شود.

معاون عمرانی استاندار یزد در پایان تاکید کرد: در این شرایط سخت اقتصادی، رسانه ها باید سعی کن با انعکاس اخبار خوب و عملکردهای مثبت، امید را در دل مردم زنده نگهدارند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا