مدیر روابط عمومی راه آهن یزد گفت: قطارهای تندروی پردیس یزد تهران و بالعکس بخاطر عدم استقبال و نبود مسافر همچنان در حالت تعلیق قرار دارند.

یزد فردا: محمدرضا ذهقانی فیرزآبادی مدیر روابط عمومی راه آهن یزد در خصوص اخرین وضعیت قطارهای مبدا یزد اظهار کرد: با شیوع ویروس کرونا در اوایل اسفند ماه و کاهش شدید مسافر بسیاری از قطارهای از خط ترانزیت خارج و حذف شدند.

وی افزود: از جمله این قطارها، 4 قطار ترنست و تندرو  مسیر یزد به تهران و بالعکس بود که در دو نوبت صبح و عصر اقدام به جابجایی مسافر می کرد که متاسفانه به دلیل عدم استقبال و نبود مسافر تا به امروز نوبت صبح این قطار اصلا برقرار نشد و نوبت عصر هم علیرغم راه اندازی پس از 3ماه به دلیل نبود مسافر و ضرری که شرکت ها می کردند قریب یک ماه و نیم پیش از گردونه خط راه آهن یزد تهران حذف شد.

دهقانی فیروزآبادی با تاکید بر اینکه فعلا قطارهای ترنست در مسیرهای یزد وجود ندارد گفت: در حال حاضر هر شب قطارهای 4 تخته و 6 تخته در مسیر یزد به تهران و قطار مسافری یزد مشهد به صورت یک روز در میان فعال است در ضمن اینکه مسافران یزدی می توانند از قطارهای بین راهی بندر و کرمان هم استفاده کنند.

مدیر روابط عمومی راه آهن یزد با اشاره به وضعیت قرمز کرونایی تمام شهرهای کشور ابراز کرد: همه شیوه نامه های بهداشتی و فاصله اجتماعی در مسافرت با قطار رعایت می شود به گونه ای که هم اکنون کوپه های 6 تخته با ظرفیت 3 نفر و کوپه های چهار تخته با ظرفیت 2 نفر اقدام به حمل مسافر می کنند.

دهقانی فیروزآیادی تصریح کرد: حتی در لحظه سوار شدن، مسافران تب سنجی می شوند و در پایان هر سفر تمامی کوپه ها، راهرو واگن ها و ملحفه ها ضد عفونی و گندزدایی می شوند.

وی در خصوص وضعیت توقفگاه ها و ایستگاه های بین راهی گفت: در طول مسیر هم سعی شده تا هیچگونه مشکی از لحاظ بهداشتی برای مسافران وجود نداشته باشد و همه ایستگاه ها، نمازخانه ها و سرویس های بهداشتی مرتبا توسط عوامل ایستگاه ضدعفونی می شود.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا