رییس قوه قضاییه با اشاره به اینکه یکی از دغدغه مسوولان یزد مهاجرپذیر شدن استان است، گفت: در این زمینه مقرر شد تا راهبردی از سوی مدیران تدوین شود تا در شورای عالی سران قوا مورد بررسی قرار گیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی یزد به نقل از ایرنا،آیت الله سید ابراهیم رئیسی، پنجشنبه شب در پایان سفر یک روزه خود به  یزد در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: در دیدارهای امروز با مدیران استان موضوع پیشگیری از وقوع جرم نیز مورد تاکید قرار گرفت.
وی ادامه داد: در این ارتباط کارگروهی تعیین شد تا پیشگیری از وقوع جرم را در استان بررسی کند که در این کارگروه از دانشگاهیان نیز کمک گرفته خواهد شد زیرا معتقدیم زیبنده استان دارالعلم و دارالعباده یزد نیست که برخی از آسیب ها را در آن شاهد باشیم.
وی در مورد پرونده‌های معوقه در محاکم قضایی استان نیز گفت: تدابیری اندیشیده شد تا روند رسیدگی تسهیل به ویژه پرونده هایی که شاکیان زیادی دارند به صورت ویژه دنبال شود.
رییس دستگاه قضا در ادامه گفت: یک هفته‌ قبل از سفرش به یزد با حضور حدود ۴۰ نفر از بخش‌های مختلف این نهاد و استان یزد، کمبودها ، کاستی ها و نقاط مثبت و منفی کار را  بررسی کردند و در آستانه سفر نیز تعدادی از مسوولان قوه قضاییه در قالب ۱۷ هیات به شهرستان های استان یزد  اعزام شدند و عملکرد دستگاه‌های وابسته به این نهاد را بررسی کردند.
وی افزود: نتیجه بررسی‌ها جمع بندی و در جلسه سه ساعته شورای عالی قضایی با حضور مسئولان استان بررسی شد و گزارش همه این هیات ها طرح شد و تصمیماتی نیز در رابطه با رفع مشکلات به صورت فوری اتخاذ شد.
رئیسی عنوان کرد: پزشکی قانونی، برخی زندان‌ها و… مشکلاتی داشتند که مقرر شد به این موارد نیز رسیدگی شود.
وی ادامه داد: ۸۰۰ میلیارد ریال از بودجه‌های قوه قضاییه و منابع استانی برای پرداخت به دستگاه‌های مختلف برای رفع مشکلات آنها نیز در نظر گرفته شد.
رئیسی بیان کرد: همچنین تدابیری اتخاذ شد تا زندانیان غیربومی که خانواده های آنها در استان های دیگر ساکن هستند و  خود متقاضی انتقال باشند به استان محل اقامت خود منتقل شوند.
رییس قوه قضاییه در ادامه بر فعال شدن حوزه گردشگری تاکید کرد و افزود : استان یزد این ظرفیت را دارد که در این ارتباط بیشتر سرمایه گذاری شود.
وی  همچنین اظهار امیدواری کرد که مکتب شهید سلیمانی نیز مورد توجه گروه های مختلف قرار گیرد و مردم هم بیشتر با آن آشنا شوند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا