دادستان کل کشور در نشست فعالان اقتصادی استان یزد تاکید کرد: دستگاه قضا همواره حامی تولید داخلی است و از کارآفرینان و تولیدکنندگان تمام قد حمایت می کند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، روز پنج‌شنبه ‌سوم بهمن ماه نشست فعالان اقتصادی استان با حضور "محمدعلی طالبی" استاندار یزد، "حجت‌الاسلام والمسلمین محمدجعفر منتظری" دادستان کل کشور و هیئت همراه، "سیدمسعود عظیمی" معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار، "اکرم فداکار" معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار، "‌عباس حیدری"‌ مدیرکل حوزه استاندار، جمعی از مسئولان و فعالان اقتصادی ‌استان در سالن کوثر استانداری برگزار شد.
دادستان کل کشور در این نشست با بیان اینکه شاهد جنگ تمام عیار اقتصادی علیه نظام جمهوری اسلامی ایران هستیم، گفت‌: در جنگ اقتصادی حال حاضر جهاد با مال مقدم بر جهاد با جان است.
"‌حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری" با اشاره به دغدغه کارآفرینان در حوزه اقتصادی، تاکید کرد: دستگاه قضا تمام قد از تولیدکنندگان حمایت می کند و همواره حامی تولید داخلی بوده است.
وی ادامه داد: تلاش جدی با برنامه‌ریزی برای حل و فصل نیازهای مردم و کشور و اجرای اقتصاد مقاومتی باید محور تمام تلاش‌ها قرار گیرد‌ و نباید اجازه دهیم به معیشت مردم آسیبی وارد شود.
دادستان کل کشور افزود: مدیران و فعالان تولیدی و صنعتی که تأمین‌ کننده نیازهای کشور هستند نباید هیچ‌گاه با ‌برخی سوء مدیریت‌ها احساس شکست و ناامیدی کنند و لازم است وظایف خود را با امید و اعتماد پیگیری نمایند.
حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری خاطرنشان کرد: بی‌انگیزگی در بین نخبگان، کارآفرینان و تولیدکنندگان به هیچ وجه به سود کشور و جامعه اسلامی نیست بنابراین باید به جد وارد عرصه کار و فعالیت شد که رسالتی مهم و تعیین کننده است.
وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی فرمانده سپاه قدس ایران، گفت: اخلاص و مردم‌داری سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بود که او را متمایز از بقیه نمود و این سردار رشید اسلام در انجام وظیفه و تکلیف خود، هرگز قدمی عقب نشینی نکرد.
دادستان کل کشور ادامه داد: مشکلات در مقایسه با زمان جنگ قابل مقایسه نیست و در این شرایط وظیفه داریم تمام توان خود را برای حل و فصل مشکلات مردم به کار گیریم.
حجت‌الاسلام والمسلمین ‌منتظری همچنین با اشاره به اهمیت اجرای عدالت، ‌افزود: اجرای عدالت هم سخت و هم به ذائقه بسیاری از افراد، تلخ است.
وی خاطرنشان کرد: قاضی نمی‌تواند مثل افراد عادی زندگی کند و باید یک سری محدویت‌ها را برای خود در نظر بگیرد.
دادستان کل کشور گفت: مبارزه با فساد ‌در درون دستگاه قضا و هم در سایر دستگاه‌ها از جمله مسائل جدی و راهبردی قوه قضائیه است و تصمیم قاطع دستگاه قضایی کشور مبارزه و برخورد جدی و بدون اغماض با فساد است.
‌حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری ادامه داد: البته باید یکسری اقدامات بنیادین در حوزه اصلاح نظام بانکی و اصلاح سودهای بانکی صورت گیرد که آن را در شورای پول و اعتبار پیگیری خواهیم کرد.
وی با بیان اینکه بخشی از مشکلات کارآفرینان در ارتباط با قوه قضائیه و مشکلات قضائی است، ‌افزود: تلاش می کنیم آن بخش از مشکلات که در حوزه استان وجود دارد از طریق ‌استاندار به عنوان عالی ترین مقام اجرایی استان، رئیس کل دادگستری و دادستان تا برطرف شدن مشکل پیگیری ‌نماییم و آنچه نیز مربوط به مرکز باشد در تهران پیگیری های لازم انجام شود.
دادستان کل کشور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: قطعا تحول قوه قضائیه باید از سطح تا ذیل در یک مسیر ‌انجام شود تا در حوزه های مختلف اعم از دادسراها، دادگاه ها و بخش های گوناگون دستگاه قضا شاهد تحولی شگرف باشیم.
گفتنی است در ابتدای این نشست ۱۴ نفر از فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان استان ضمن ‌تشریح شرایط اقتصادی استان، دیدگاه‌ها، ‌پیشنهادات و مشکلات خود را در حوزه صنعت، اقتصاد و تولید ملی مطرح کردند.
 

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا