استاندار یزد با بیان اینکه صدر نشینی 26 ساله یزدی ها در کنکور نشان دهنده توانمندی دانش آموزان یزدی است تاکید کرد: باید از این توانمندی ها برای رونق پژوهش در استان استفاده شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمد علی طالبی در نشست شورای آموزش و پرورش استان یزد که در محل اداره کل آموزش و پرورش استان برگزار شد، با اشاره به پررنگ تر شدن نقش این نهاد در هفته پژوهش امسال گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته در این هفته، برگزاری مراسم زنگ پژوهش در یکی از هنرستان های استان، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان یزدی در حوزه پژوهش و برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش استان با محوریت پژوهش است.
طالبی با بیان اینکه صدر نشینی 26 ساله یزدی ها در کنکور نشان از توان بالای دانش آموزان یزدی دارد افزود: باید از این توانمندی در راستای رونق پژوهش در استان استفاده کنیم و توجه به این موضوع در اداره کل آموزش و پرورش نهادینه شود.
وی با اشاره به لزوم پرداختن به امر پرورش دانش آموزان افزود: باید به سمت تربیت دانش آموزان پرسشگر حرکت کنیم.
استاندار ادامه داد: علاوه بر تربیت دانش آموزان پرسشگر، باید هنر مساله یابی را به دانش آموزان آموزش دهیم چرا که دانش آموزان با فراگیری هنر مساله یابی می توانند در زمینه مسائل پیرامونی پژوهش کرده و اندیشه ورزی را تمرین کنند.
طالبی با اشاره به رویکرد استان برای توسعه اقتصاد دانش بنیان گفت: به همین منظور با همکاری دستگاه ها، ادارات و سازمان ها، مجموعه ای از راهبردها را دنبال می کنیم.
وی با بیان اینکه  اقتصاد دانش بنیان به عنوان رویکردی راهبردی نیاز به پشتوانه فکری و عملی دارد افزود: این پشتوانه سازی توسط آموزش و پرورش انجام می شود و باید برنامه ریزی ها به سمتی باشد که یزد را به قطب اقتصاد دانش بنیان کشور تبدیل کند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا