یزدفردا "وارده:مهندس محمد رضا سید حسینی معاون امور عمرانی استاندار ی، کسی که در شورای چهارم نیز جزو گزینه های شهرداری یزد بود و حضورش را منوط به موافقت استاندار یزد کرده بود و پس از دیدار شوراییان با استاندار ، شورا ی چهارم منصرف شد و سید حسینی همراهی با دولت را ادامه داد .

 

سید حسینی گزینه ای که از ابتدای تلاش شورا برای انتخاب شهردار جزو اولویت انتخاب بود  دیشب  با دعوت شوراییان  آنهم 11ساعت  شب در شورا حاضر وبرنامه کاری خود را به شورا ارائه کرد .

  البته نباید و نمی توان از برنامه مهندس سید حسینی به سادگی گذشت و قرائن حکایت از این دارد که  شورا قبل از شنیدن حرف نامزدین تصمیم خود را گرفته است و تنها برای توجیه و همراه کردن مردم وقت خود را برای شنیدن  برنامه  ده گزینه اعلام شده  گذاشته است و به نوعی از روز اول با رای دهنده های خود روراست نبوده است  و غافل از اینکه همیشه ماه پشت ابرنمی ماند !!!

خیلی ها حضور مهندس سید حسینی در شهرداری را به فال نیک گرفته بودند که با اعلام خبرهای  دیشب واینکه  سید حسینی  عدم تمایل خود برای حضور در شهرداری را اعلام کرده غافلگیر شدند .

هرچند که گمانه زنی ها و قرائن حکایت از چیزهای دیگری دارد !

قرائن حکایت از این دارد که" نه" سید حسینی   دیگر انگیزه لازم برای  خدمت در شهرداری را داشته و نه شورا انگیزه لازم برای حضور نامزدین خود را ایجاد کرده که حداقل با تکیه بر آن بتوانند وارد گود شوند .


 بار دیگر بدقت به لیست اعلامی شورا از ده نامزد این شورا برای انتخاب شهردار بنگریم و به سخنان مهندس سفید در جمع خبرنگاران توجه کنیم


علی افخمی ، محمد رضا بابایی،علی اکبر جعفری ندوشن،محمد حسین جعفری ،محمد حسن خادم زاده،سید محمد رضا سید حسینی،محمد مهدی شرافت،کاظم مندگار و احمد زارع پور اشکذری و سید محمد پژمان(شهردار سابق مشهد،مهدی جمالی نژاد(شهردار سابق اصفهان) گزینه های مورد نظر شورای پنجم است که شورای پنجم از بین چهل نامزد خود انتخاب کرده است .

مهندس سفید رییس شورای اسلامی شهر در جمع رسانه ها در پاسخ به سئوال رسانه ها  که پرسیدند شورا چرا از شهردار شورای چهارم و شاغلین در شهرداری رزومه نخواسته است؟ اعلام کرد که در بین 40 نفری که بررسی کردیم چند نفر از پرسنل شهرداری بوده اند وعلت ذکر نکردن اسامی را حفظ حرمت افراد بوده است !!!!!!!!!!!

نکته ای که مهندس سفید اعلام کردخود سئوال بزرگتری را ایجاد کرد که،چرا اگر فردی در بین چهل نفر نامزدین شهرداری یزد بوده نباید نامش را اعلام کرد تا حرمتش حفظ شود ؟و اینکه فردی  بیشتر به توجیه شبیه است تا واقعیت !!
در ادامه هم رییس شورای پنجم انتخاب شهردار را وظیفه اعضا شورا دانست که تداعی کننده  صحبت های رییس شورای سوم شهر بود که فرموده بودند: انتخاب شهردار يا عدم انتخاب او توسط اعضاي شورا، مربوط به وظايف اعضاي شوراي شهر است و به اصحاب مطبوعات ارتباطي ندارد و درست نيست كه يك نشريه، سايت يا خبرگزاري نظر فرد را به عنوان نظر مردم مطرح كند.

جالب تر از همه خبرهایی است  که حکایت از آن دارد که شورای پنجم قبل از بررسی برنامه های نامزدین خود انتخاب خود را انجام داده و شهردار سابق اصفهان دلربایی خود از شورای شهر  درسفری که هنوز ترتیب دهنده آن مشخص نشده است انجام داده و بقیه بررسی ها برای توجیه مردم است !
و اما گام آخر :
بالاخره شورای پنجم نفر اول لیست ده نفره خود را پس از بررسی برنامه کاری افراد تازه وارد به لیست بعدا افزوده شده بودند  ؛صبح امروز انجام داد .

  امروز صبح  علی افخمی برنامه کاری خود را به شورا ارائه داد تا یکباردیگر شورا را به فکر این بیاندازد که یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم .

علی افخمی در سمت هایی که  حضور داشته توانسته نام خود را ماندگار کند و پس از سالها هنوز نامش را مردم به نیکی می برند ، شهرستان خاتم و اردکان خاطره های خوشایندی از او در حافظه تاریخی خود دارندهمانند بقیه نامزدین شهرداری که در این لیست قرار گرفته اند .

حال  علی افخمی ، محمد رضا بابایی،علی اکبر جعفری ندوشن،محمد حسین جعفری ،محمد حسن خادم زاده،سید محمد رضا سید حسینی،محمد مهدی شرافت،کاظم مندگار و احمد زارع پور اشکذری و تمام کسانی که می توانند در افتخار ساخت فردای یزد همراه شورای پنجم شوند وقطعا اگر تمام نیروهای اهل یزد نمی توانند عطش شورا برای خدمت  را رفع کنند باید منتظر بود تا اینگونه انتخاب ها به عنوان فرهنگ عمومی یزدی ها نهادینه شودو در  انتخاب ها ب مردم تسری  یابد و اگردرانتخابات بعدی  به دنبال یک یزدی در منخبین مردم در شورا بگردیم  ویادمان نرود واکنش همشهریان در مورد خبر اتحاد نیر و گاریز برای ورود همشهریانشان در شورای پنجم را که باعث شد تا تعدادی از این عزیزان از پسوند فامیلی خود که سالها استفاده می کردند استفاده نکنند و برخلاف تصور همه نتوانستند حتی به اندازه انتخابات های قبلی آراء مردم که در عین گمنامی از مردم گرفته بودند بگیرند  !!

ونباید غافل شدکه اگریزدجهانی شده  بواسطه ساختن یزدتوسط یزدی ها بوده پس قطعا یزد را یزدی ها ساختند و  یزدیانی که بیش ازدو دهه سرآمد کنکور کشورهستند، می توانند فردای یزد را به بهترین وجه بسازند .

همیشه گله سیاسیون و اکثریزدی ها در انتصاب  استاندار یزد این بوده که چرا از بین ساکنان یزد انتخاب نمی شود  و همیشه دولت نیز سعی کرد به خواست مردم احترام بگذارد و حداقل انتخاب خود را از یزدی های مهاجر در اقصی نقاط ایران اسلامی انجام داده است  و پس چرا تنها پستی که خود یزدیها  می توانند انتخاب کنندرا به فردی  غیر بومی  بسپاریم؟

شهردار یزدی حق فرهیختگان و کسانی است که در یزد زندگی و کار کرده اندو حضور در یزد را تجربه کرده اند .

و نوشتار فوق با احترام کامل به حق اعضا منتخب مردم در شورا نگاشته شده است  و امیدواریم عزیزان شورای شهر یزداین مطلب را دخالت رسانه ها در امور آنها ندانند چه بسا تذکرات رسانه ای که قبلا انعکاس یافته و پس از چندسال بی توجهی و تحمیل خسارات جبران ناپذیر به شهر مورد توجه و بازنگری قرار گرفته است .

نکته آخر:

گزینه نهایی شورای اسلامی شهر یزد دکتر جمالی نژاد شهردار سابق اصفهان است و شورای محترم پنجم شهر یزد هم پس از سفر اصفهان قطعی کرده اند و این نوشتار برای ثبت در تاریخ یزد نگاشته شده و امید واریم که هرگز نیاز به یادآوری این نوشتار نشویم و انتخاب شورا آنقدر فردای یزد را متحول کند که همه برابقاء وی در سمت شهرداری یزد تلاش نماییم .و قطعا این نکته را ضروری می دانیم تمام همت خود را برای موفقیت منتخب نمایندگان مردم در شورای اسلامی به کار خواهیم بست تا تمام پیش بینی های عدم موفقیت  محقق نشود و به عنوان یک رسانه همراه با مردم  پس از چهار سال خود را در جشن موفقیت شهردار منتخب و شورای پنجم سهیم بدانیم



  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا