نگاه خود باوری به روابط عمومی ها در دولت نهم شکل گرفت
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد با اشاره به اینکه نگاه خود باوری به روابط عمومی ها در دولت نهم شکل گرفت ، اظهار داشت : دولت نهم برای روابط عمومی زیادی اهمیت زیادی قائل است.
به گزارش يزد فردا به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد ، حجت الاسلام والمسلمین احمد عجمین در بیست و ششمین همایش شورای هماهنگی روابط عمومی های استان یزد با بیان این مطلب از روابط عمومی های استان خواست : صادقانه در اطلاع رسانی فعالیت های دولت نهم تلاش نمایند.
وی با ذکر این نکته که روابط عمومی ها در ارائه عملکرد دولت نهم نقش بسزایی بر عهده دارند ، تصریح کرد : مدیران روابط عمومی ها با ارتباط نزدیک با رسانه ها می توانند نقش موثری در ارائه عملکرد دستگاههای خود ایفاء کنند.
مدیر کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان یزد توسعه پایداری کشور را در گرو یک روابط عمومی قوی در دستگاههای اجرایی دانست .
حجت الاسلام عجمین همچنین یکی از دیگر وظایف مسئولان روابط عمومی ها را ترسیم چشم اندازهای دستگاههای اجرایی بیان کرد و گفت : سیاستگزاری و انسجام بخشی فعالیتهای دستگاه تلاش مدیران روابط عمومی را می طلبد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد در ادامه به نقش متقابل روابط عمومی و رسانه اشاره کرد و افزود : بیان صادقانه واقعیت ها از مهمترین رسالت روابط عمومی و رسانه است.
وی با اشاره به اینکه باید نقش مهم رسانه ها در تحولات جهانی را باور نماییم ، تصریح کرد : متأسفانه از اهمیت و نقش مهم رسانه ها در کشور نوعی غفلت صورت گرفته است.
حجت الاسلام عجمین ادامه داد : اگر می خواهیم موفق شویم باید رسانه را خیلی جدی تلقی نماییم و روابط عمومی ها نیز در این زمینه وظیفه دارند با ارائه آمار و عملکردی درست رسانه ها را در جریان بگذارند.
وی ارائه آمار و عملکرد غلط از سوی روابط عمومی به رسانه ها را یک تاکتیک مخرب اعلام کرد و افزود : این عمل باعث خواهد شد که مردم نسبت به عملکرد دستگاههای اجرایی و رسانه ها بدبین شوند.
این مقام مسئول مجهز شدن روابط عمومی ها به علم نوین را از ملزماتی دانست که به پیشرفت یک دستگاه اجرایی و نهایتاً جامعه منجر می شود.
وی گفت : حرف اول در بحث روابط عمومی زمانی شکل می گیرد که آن نهاد به علم نوین مجهز شود.
حجت الاسلام عجمین روابط عمومی الکترونیک را مصداقی از به روز شدن روابط عمومی ها عنوان کرد و گفت : روابط عمومی الکترونیک باتوجه به باسواد شدن جامعه حرف اول را خواهد زد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین از روابط عمومی های استان خواست تهدیدها و فرصت های دستگاه متبوعشان را برای مدیران ارائه نمایند.
وی با اشاره به اینکه در شناخت تهدید و فرصت ها مدیر یک روابط عمومی نقش کلیدی بر عهده دارد ، اظهار داشت : رصد نمودن شرایط تهدید و فرصت از وظایفی است که یک مدیر روابط عمومی باید سعی نماید به طور شبانه روز به مدیر دستگاه ارائه نماید.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد همچنین تکریم ارباب رجوع را از دیگر وظایف خطیر روابط عمومی ها اعلام کرد.
وی در پایان گفت : مسئولان روابط عمومی وظیفه دارند با خدمتی صادقانه به مردم در آرامش جامعه و سلامت افکار عمومی تلاش کنند.
يزد فردا