زمان : 01 Azar 1393 - 20:49
شناسه : 96293
بازدید : 3364
كشف 102 درصدی جرایم فضای مجازی در هرمزگان   كشف 102 درصدی جرایم فضای مجازی در هرمزگان

 رئیس پلیس فتا هرمزگان از كشف 102 درصدی جرایم  فضای مجازی در این استان طی  7 ماهه سال جاری خبر داد.

 

،سرهنگ"علی اکبر قرائی پور" ضمن تشریح عملکرد پلیس فتا هرمزگان بیان کرد: در 7 ماهه سال 1393 تعداد 5 نوع از جرائم رایانه ای سابقه وقوع در این استان داشته است که به ترتیب "برداشت غیر مجاز از حساب بانکی، کلاهبرداری رایانه ای، هتک حیثیت و نشر اکاذیب، دسترسی غیر مجاز به داده ها و ..." بیشترین وقوع را به خود اختصاص داده اند.

وی علل بالارفتن وقوع اینگونه جرائم رایانه ای را افزایش کاربران و استفاده کننده گان از خدمات الکترونیکی در بهره گیری از فضای مجازی دانست و افزود: با گسترش علم و فناوری، در عصر امروز افراد جهت انجام بسیاری از امور خود چه در حوزه اقتصادی، مالی و سایر حوزه ها از فضای مجازی استفاده می کنند و این افزایش تقاضا زمینه ایجاد برخی سوء استفاده ها و ارتکاب جرائم را توسط مجرمان در این بستر به همراه دارد.

رئیس پلیس فتا هرمزگان در ادامه تصریح کرد: عدم دانش کافی و ناآگاهی در استفاده برخی از بسترهای جدید فضای مجازی سبب می شود افراد فرصت طلب از این امر سوء استفاده نمایند و با گمراه کردن کاربران ضمن به سرقت بردن اطلاعات شخصی مشکلات عدیده ای را برای کاربران ایجاد نمایند.

این مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: در این مدت با پیگیری ها، اقدامات پیشگیرانه و فعالیت های گسترده ای از جانب پلیس انجام شده، که نتیجه حاصله کشف 102 درصد جرائم واقع شده در 7 ماهه اول امسال بوده است.