زمان : 26 Dey 1384 - 01:41
شناسه : 917
بازدید : 1097
متهمان اصلي قتل هاي زنجيرهاي اخير در تهران به دام افتادند متهمان اصلي قتل هاي زنجيرهاي اخير در تهران به دام افتادند

متهمان اصلي قتل هاي زنجيرهاي اخير در تهران به دام افتادند

  يزدفردا - فرمانده انتظامي تهران بزرگ صبح امروز در يك كنفرانس خبري از دستگيري متهمان قتل هاي زنجيره اي اخير در تهران خبر داد.

به گزارش پليس ، سردار طلايي فرمانده انتظامي تهران بزرگ صبح امروز در يك نشت مطبوعاتي كه در اداره آگاهي تهران بزرگ برگزار شده بود ، با اعلام اين مطلب گفت : پليس موفق شد با انجام يك سري كار هاي اطلاعاتي و خبري متهمان به قتل هاي سريالي را كه به قتل هاي زنجيره اي نيز منسوب شده است، دستگير کند.
سردار طلايي درادامه با بيان اينكه اين قتل هادر تاريخ هاي 26 آذر ماه ، 6 و 11ديماه رخ داده است، افزود : ماموران اداره آگاهي با توجه به مهم بودن موضوع ، توانستند با تلاش شبانه روزي دو نفر از متهمان را به نامهاي "عليرضا-س " 29 ساله داراي مدرك كارشناسي و " اعظم - الف " را كه هر دو فيلم بردار هستند، در اقدامي منحصر به فرد قبل از ارتكاب به قتل چهارم شناسايي ودستگير كنند.
 

نحوه دستگيري قاتلان سريالي تهران تشريح شد

 يزدفردا - سردار طلايي صبح امروز دريک نشست مطبوعاتي نحوه دستگيري قاتلان سريالي تهران را تشريح کرد.

به گزارش  پليس، سردار طلايي درباره نحوه شناسايي و دستگيري  قاتلان عنوان كرد پليس آگاهي تهران پس از وقوع اولين قتل تحقيقات خود را جهت دستگيري قاتلان آغاز كرد.
زماني كه قتل دوم و سوم به وقوع پيوست با تشكيل اكيپ ويژه اي جهت پيشگيري از قتل ديگرو شناسايي قاتلان و نحوه كار آنها كار ادامه يافت.
براساس تحقيقات صورت گرفته و بررسي صحنه ها جنايت مشخص شد قاتلان شكارهاي خود را از طريق آگهي هاي فروش خانه در روزنامه ها پيدا مي كرده اند و پس از بررسي خانه كه در بازديد اول انجام مي دادند و شرايط خانه را بررسي مي كردند در مرحله دوم به همراه يك زن براي جلب اعتماد صاحب خانه وارد خانه مي شدند و باتهديد دست و پاي مقتولان را بسته و پس از انداختن يك پتو بر روي مقتولان آنها را با ضربات چاقو به قتل مي رساند. و البته مبالغ ناچيزي هم سرقت مي كردند.
پس از شناسايي شيوه قتل پليس اقدامات پيشگيرانه اي جهت جلوگيري از قتل ديگر انجام داد و پس از جمع آوري اطلاعات و شناسايي چهره قاتلان توسط شاهدان موفق به شناسايي قاتلان و در نهايت دستگيري آنها شد.
طلايي افزود: بامداد امروز فردي به نام "عليرضا-ث" 22 ساله در شمال غربي تهران به عنوان قاتل اصلي و همدست وي به نام "اعظم-الف" 23 ساله در شمال شرقي تهران دستگير شدند.
طلايي ادامه داد: عليرضا در اعترافات خود به سه قتل با همدستي اعظم اعتراف كرده است و افزوده است: اعظم در بستن دست و پاي مقتولان به من كمك مي كرد ولي به هنگام قتل به دليل روحيه زنانه به بيرون مي رفته است.
عليرضا علت اصلي قتلهاي خود را سرقت عنوان كرده است و افزود به دليل بدهي 20 ميليون توماني اقدام به اين جنايت كرده ام.
طلايي اظهار داشت علت و انگيزه اصلي اين قتلها نمي تواند سرقت باشد چرا كه قاتلان تنها پول ناچيزي را سرقت كرده اند و علت اصلي را در مسايل خانوادگي و روحي قاتلان بايد جستجو كرد.
فرمانده انتظامي تهران بزرگ افزود: اين بزرگ ترين جنايتي بود كه در سال 84 اتفاق افتاد كه باعث ايجاد وحشت در بين مردم شده بود البته خوشبختانه پليس با توانمندي توانست قاتلان را شناسايي و دستگير كند.
گفتني است، قاتلان امروز صبح با تغيير شيوه قتل، قصد قتل ديگري را داشتند كه توسط پليس دستگير شدند.

يزدفرد                                                 ا