زمان : 18 Khordad 1393 - 15:22
شناسه : 88947
بازدید : 3734
مشكلات درمان در يزد مشكلات درمان در يزد علي سر استاد

 استان یزد به یکی از مهمترین قطبهای درمان لااقل درجنوب و جنوب شرق کشوربدل شده و امید است که انشا.. دراین بخش بیشرفت های بیشتری هم نصیب استان گردد که به نوبه خود نقش بسزائی در پیشرفت استان از هر نظر خواهد داشت اگراین فرآیند مورد مداقه همه جانبه قرارگرفته ومراحل مختلف مرتبط با این فرایند چه بگونه مستقیم وغیر مستقیم با نظارت نهادههای مسئول وذیربط مختلف که توریسم درمانی را در بر می گیرند ازتشخیص و درمان تا اسکان و گردش وتفریح گرفته تادیگر امکانات و نیازهای بااین بخش برنامه ریزی شود. منشا خیر وبرکت برای استان در همه ابعاداقتصادی و اجتماعی خواهد بود ونیزبرای بیمارمسافران محترم راحتی ورضایت را بدنبال خواهد داشت.

بخاطر این اتفاق نیکو ازهمه دست اندرکاران و تلاشگران این بخش تشکر وقدرانی می گردد که منشا خیروافتخاربرای خود واستان خویش شده اند.

جدای ازموارد پرخیروبرکت این بخش،  هم استانیها محترم با مشکل جدیدی دربخشهای مختلف تشخیص ودرمان روبروشده اند وخلاف آنچه که تصورمی شود در بخش درمان نانشان در روغن نیست ودرحال حاضردسترسی آنها به بخشهای تشخیص وتختهای بیمارستانی وپزشکان متخصص مشکل تراز قبل شده است که در نگاه اول مایه شگفتی است. ولی واقعیتی است روشن وملموس ودلیل آنهم ازدحام ونظام مند نبودن پذیرش بیماران غیر بومی است که درمان رابرای خود یزدی مشکل نموده است.

 دراین که میهمان حبیب خداست واحترامش واجب وجایش هم برسرشکی،  نیست ولی خدا راهم خوش نمی آید که میزبان سر  پردرد  و تن رنجورش بی درمان بماند. تنهابعلت این که کادر تشخیص ودرمان استان بیشتردرخدمت بیمارمسافران عزیزغیراستانی می باشند.

شاید پسندیده ترآن باشد که لااقل تناسبی بین سرانه جمعیت استان باسرانه نهاده های موجود،  تشخیص ودرمان در استان (اعمم از بخشهای  تشخیص و تختهای بیمارستانی وکادر فعال درمان بویژه پزشکان متخصص و فوق تخصص محترم) برقرار گردد که اگرغیرازاین باشد وبرخورداری هم استانیها کمتر از آنچه که  مطابق با حق وشان آنها باشداتفاق بیافتد جفائی بزرگ به استان ومردم آن رفته است زیراهمه هزینه گرد آمدن چنین امکانات پردامنه تشخیصی و درمانی وتوانبخشی بردوش جامعه واستان بوده است و حال که این درخت شکوفاشده وبه بارنشسته نشایدکه ازحاصل آن، ثمری بایسته نصیب خودمردم استان نگردد وبرای نمونه بیماریزدی یک هفته در بخش اورژانس بستری گرددوفردای روزی که به بخش درمان مربوطه انتقال داده شودو درمان وی ناتمام مانده ترخیص گردد به عبارت دیگردوره نیمه تمام درمان خود را روی تخت اورژانس آنهم نه یک یادوروز بلکه یک هفته سپری نماید ویا همشهری دیگری برای یک ویزیت در مطب یا یک سی تی اسکن یا ام آرآی منتظر نوبتهای آنچنانی طولانی مدت گردد.

 پزشکان محترم ودیگر کادرهای تشخیص، درمان وتوانبخشی شاغل در یزد ازنانی ارتزاق می کنند که نانوای زحمتکش یزدی در گرمای بالای 42 درجه روبروی گرمای کشنده تنور پخت نموده است وامنیت خانه وخانواده ایشان را پرسنل محترم نیروی انتظامی ساکن دریزد تامین می نماید ومعلم شاغل در یزد وظیفه آموزش فرزند ایشان را به عهده دارد وازاین دست موارد برای مثال بسیاراست که در این مجال نمی گنجد.  

 آیا سزاوار است طفل بیمارهمین افراد در شهر خود در ایام بلا وبیماری نوبت تخت بیمارستانی یا نوبت ویزیت دکتریا دیگر بخشهای تشخیص به وی نرسد یا به موقع نرسدوسرگردان بماند؟ مسلما انصاف نیست پس باید چاره ای اندیشد وطرحی نو درانداخت که همشهریان و هم استانیهای محترم محروم از این امکانات نماند ونیزبیمارمسافران عزیز که قدومشان برای همه یزدیهای میمهان دوست گرامی ومغتنم است به درمانشان برسند.

این خواسته وخواهش تنها ازمسئولین نیست بلکه همه اقشارمرتبط باین بخش باید همت وسعی نمایند یاری رسان یکدیگربوده و درحل این موضوع مهم یار وپشتیبان یکدیگر باشند.

باآرزوی بهتر برای درمان و بهبودی تمام دردهاو شکوفایی و موفقیت تمام بخشهای مولد استان خاصه بخش بهداشت و درمان.  

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان