زمان : 12 Khordad 1393 - 14:16
شناسه : 88683
بازدید : 3623
پرونده های شکایت کارگری در طبس 76 درصد کاهش یافت(1نظر) در دوماهه اول امسال: پرونده های شکایت کارگری در طبس 76 درصد کاهش یافت(1نظر) در دوماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته پرونده های شکایت کارگری ورودی به مراجع حل اختلاف در شهرستان طبس 76 درصد کاهش داشته است.

حمید رضا حجازی - حميدرضا صولتي كارشناس مسئول حوزه روابط كار معاونت اداره کل و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس در گفتگو با خبرنگار یزد فردا در طبس گفت: با برگزاري جلسات مشاوره قبل از طرح دعوي در راستای  مفاد موضوع  ماده 157 قانونكار در ارديبهشت ماه سال 93 هيچگونه دادخواستي در هیات تشخیص این اداره ثبت نشد.

وی گفت با برگزاري جلسات مشاوره و بستر سازی فضاي صلح و سازش قبل از طرح شکایت، تعداد شکایات کارگران این شهرستان  از 36 مورد در دو ماهه اول سال 92 به 9 مورد دوماهه اول  سال 93 كاهش يافت كه اين رقم 76 درصد كاهش ورودي پرونده شكايات كارگري به مراجع حل اختلاف در سال 93 را نشان می دهد.

صولتی افزود: مدت زمان رسيدگي به شكايت كارگران در این مدت نیز در هيات تشخيص از 5/26 روز به 5/6 روز در سال 93 کاهش یافت.

وی ادامه داد: علاوه بر این در حوزه روابط كار اين اداره در دو ماهه اول سال 93 قريب به 180 مورد مشاوره تلفني و حضوري به كارگران و كارفرمايان داده شده است  .

كارشناس مسئول حوزه روابط كار معاونت اداره کل و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی شهرستان طبس افزود  از مجموع آراء صادر شده در دوماهه اول سال 93 حدود 55 درصد آراء سازشی بوده است كه اين رقم نسبت به 2ماهه اول سال گذشته هفت درصد رشد را نشان مي دهد.

وي سمت و سوي تمامی  اين اعداد و ارقام را دستور قانونگذار در اجرا ی دقیق مفاد ماده 157 قانونكار و حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی ابتدا از طریق سازش عنوان کرد و از تلاش اعضاء مراجع حل اختلاف در ایجاد بستر توافق تقدیر و تشکر کرد.

صولتی شيرين ترين لحظات  كاري خود را زماني دانست كه  طرفین دعوی با مصالحه و رضايت هیات تشخیص را ترك می کنند.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان