زمان : 11 Khordad 1393 - 12:52
شناسه : 88665
بازدید : 2845
اجرای طرح آموزش و اشتغال در راستای بهبود کسب و کار خانگی اجرای طرح آموزش و اشتغال در راستای بهبود کسب و کار خانگی

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان یزد از اجرای طرح آموزش و اشتغال با هدف آموزش بازار محور(آموزش تولید ، بازاریابی و فروش) با انواع الگوهای آموزشی خبر داد .

به گزارش روابط عمومی اداره کل اموزش فنی و حرفه ای استان یزد حبیب الله کارگر با اشاره به اهمیت بحث اشتغال اظهار کرد : شورای عالی اشتغال در نخستین جلسه سال 93 با حضور رئیس جمهور بسته سیاستی – اجرایی اشتغال با هدف حفظ و صیانت از نیروی کار موجود و ایجاد اشتغال پایدار نهایی و 15 راهبرد اصلی در حوزه اشتغال مطرح شد .

وی مهمترین راهبرد ارائه شده را توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای کوچک و حفظ و تقویت آنها دانست و گفت : در طرح جدیدی که با عنوان آموزش و اشتغال در حال اجراست به آموزش بازار محور(آموزش تولید ، بازاریابی و فروش) با انواع الگوهای آموزشی توجه شده است .

کارگر از مشکلات مهم مشاغل خانگی را توجه نکردن به زنجیره ارزش یعنی مراحل قبل و پس از تولید ذکر کرد و افزود : در مرحله پس از تولید به بحث بازاریابی، بازارسازی، بسته‌بندی، برندسازی و فروش توجه کافی نشده و به همین دلیل این اداره کل به استخراج و آموزش روش‌های نوین بازاریابی پرداخته است.

وی از مشکلات قبل از تولید به طراحی نامناسب و تهیه منابع اولیه اشاره کرد و ادامه داد : مشکلات مراحل قبل از تولید سبب می‌شود محصولات این نوع مشاغل نتوانند با محصولات خارجی موجود در بازار رقابت کنند .

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان خاطر نشان کرد : در راستای رفع مشکلات ذکر شده همکاری نخبگان حوزه مهارت، صندوق مهر امام رضا(ع)، بهزیستی و معاونت اشتغال وزارت‌خانه برای ارائه مدل های جدید و تشکیل کمیته‌هایی در رشته‌های نساجی ، پوشاک ، قالی‌بافی ، گیاهان دارویی ، بازاریابی ، بازارسازی و برندسازی از فعالیت های انجام شده است .

کارگر عنوان کرد : سازمان فنی و حرفه ای کشور در نظر دارد با دیپلماسی مهارت و آموزش مربیان مختلف از کشورهای دیگر نظیر عراق، لبنان ، افغانستان و زنگبار بازارهای این کشورها را در اختیار کارآفرینان ایرانی قرار دهد.

وی در ادامه متذکر شد : در مقابل آموزش مربیان مختلف از کشورهای مختلف ، این سازمان با برگزاری همایش بین‌المللی مهارت و اشتغال سعی در ارتباط بهتر با دیگر کشورها برای توسعه کارآفرینی و اشتغال داشته است.

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان