زمان : 10 Khordad 1393 - 20:38
شناسه : 88644
بازدید : 3295
زخمی دیگر بر پیکر میدان آزادی(6 نظر) زخمی دیگر بر پیکر میدان آزادی(6 نظر) محمد رضا شوق الشعرا

شهرداری و شورای شهریزد، بفکر رانندگان و «جیب» تبلیغگران هستند یا به فکر مردم و عابران پیاده!؟
بلوار شلوغ و عریض و طویل دهه فجر به پل عابر پیاده بیشتر نیاز دارد یا بلوار طالقانی!؟

اتومبیل هایی که از دایره میدان آزادی و بلوار شهید صدوقی وارد بلوار طالقانی می شوند، طبق قاعده و اصول و قوانین رانندگی و فرم میدان، می بایست سرعت کمی داشته باشند و سرعت گرفتن و با سرعت راندن در این مسیر نیز نشانه ای از کمال بی فرهنگی و تازه بدوران رسیدگی می باشد، در ابتدای بلوار محل عبور عابر پیاده ای وجود دارد که به مرور زمان رنگش پاک شده و خطوطش از بین رفته است، و این محلی که چراغ و علامتی هم ندارد!  باید اوجی برای فرهنگ ترافیک مردم و رانندگان باشد. احترام به حقوق عابر پیاده یک اصل است که مدام باید از راههای مختلف به رانندگان گوشزد شود، هر چند که بسیاری از اعضای شورای چهارم یزد نیز همچون بسیاری از مدیران شهر و استان، هیچوقت و هیچگاه پیاده و تنها به جایی نمی روند، و اما در ادامه خلق شاهکارهای مشترک شهرداری و شورای شهر، چند روزی است که در پیاده روی دو سوی بلوار طالقانی از ورودی میدان آزادی، یعنی روبروی مجتمع تجاری ستاره و محل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی، چاله های بزرگی کنده شده تا در آنجا پایه های بیلبوردهای بزرگ پله ای با عنوان دهان پرکن «پل عابر پیاده» نصب گردد! پلی همچون پل بلوار شهید صدوقی که پله برقی آن در اکثر مواقع خاموش است، و پلی همچون بسیاری دیگر از پلهای شهر یزد!
آیا در ایجاد این پل عابرپیاده مسائل زیباشناختی شهر در نظر گرفته شده است!؟ و آیا این حجم بزرگ سازه فلزی نمای شهر و میدان آزادی را تغییر و تحت الشاع قرار نخواهد داد؟
پل بزرگ تبلیغاتی عابر پیاده ابتدای بلوار طالقانی هر چند که به نفع شرکت تبلیغاتی پیمانکار و قراردادنویسان شهرداری هست، و اما آیا به نغع شهر و مردم یزد هم هست؟ این ورودی بلوار و این پیاده روهای کم عرض چه نیازی به پل میلیاردی عابرپیاده دارد؟ یک محل عبور عابر پیاده با خط کشی گویا و چراغ و تابلوهایی جهت یادآوری رانندگان وسایل عبوری.
پلهای عابر پیاده «خیابانی» نماد و نشانه هایی از بی فرهنگی مردم در رانندگی می باشد، و آیا براستی رشد این نمادهای فلزی تبلیغاتی، در شان و لیاقت مردم یزد می باشد؟ امید است که شهرداری و شورای چهارم شهر یزد، همه مردم را چون خود نپندارند!

> مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

این خبر را با دوستان خود به اشتراک بگذارید

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان