زمان : 07 Khordad 1393 - 21:43
شناسه : 88522
بازدید : 3130
نشست مسئولين جهاددانشگاهي استان يزد و دانشگاه علم وهنر با دكتر تابش نشست مسئولين جهاددانشگاهي استان يزد و دانشگاه علم وهنر با دكتر تابش ديدار صميمي با حضور رئيس جهاددانشگاهي استان يزد و رياست دانشگاه علم وهنر و جمعي از معاونين دانشگاه علم وهنر با نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي و مردم شريف اردكان و فرماندار اين شهرستان تشكيل شد.

ديدار صميمي با حضور رئيس جهاددانشگاهي استان يزد و رياست دانشگاه علم وهنر و جمعي از معاونين دانشگاه علم وهنر با نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي و مردم شريف اردكان و فرماندار اين شهرستان تشكيل شد.

به گزارش روابط عمومي دانشگاه علم وهنر ، در اين نشست ابتدا دكتر ميرغفوري رئيس دانشگاه علم وهنر يزد طي گزارشي از عملكرد دانشگاه از بدو تاسيس تاكنون ارائه نمود و تاكيد كرد روند جذب دانشجو در دانشگاههاي غيرانتفاعي كشور سير نزولي دارد و اين دانشگاه نيز از روند مستثني نيست و كاهش دانشجو علي الخصوص در شعبه اردكان كاملا محسوس است.
ميرغفوري افزود: باتوجه به فضاهاي موجود و پتانسيلهاي فراوان اين دانشگاه در شعبه اردكان بايد استراتژي هاي توسعه و فعاليتهاي جهاددانشگاهي در شهرستان اردكان را به سمت ايجاد پژوهشكده هاي مورد نياز منطقه و همچنين آموزش هاي تخصصي و كوتاه مدت هدايت نمود.

ميرغفوري بيان نمود : ايجاد مركز كسب و كار و تلاش در جهت ايجاد دانشگاه كارآفرين نيز در اين راستا مؤثر است.
دكتر باصولي رئيس جهاددانشگاهي استان يزد در اين نشست نسبت به كارهاي جهاددانشگاهي در حوزه هاي مختلف آموزشي ، فرهنگي و بويژه پژوهشي اشاره كرد و افزود با توجه به هرمنطقه ميتوان سبد خدمات ارائه نمود مخصوصا در حوزه پژوهشي و با روندهاي اجرايي كه حوزه جهاددانشگاهي يك نهاد انقلابي در سطح كشور شناخته شده پيشنهاد كرد پژوهشگاه مواد در سطح استان راه اندازي شود و با توجه به برند كاتوليست باارزشي كه توسط حوزه پژوهشي در قسمت مواد داريم مي توانيم در كنار دانشگاه علم وهنر اين پژوهشگاه را با نيروهاي متخصص و كارآمد راه اندازي كنيم و نهايت بهره وري را نسبت به كل استان داشته باشيم بااين توضيح كه هدف جهاددانشگاهي تنوع و توسعه فعاليتهاست.

دكتر محمدرضا تابش نماينده محترم مجلس شوراي اسلامي و نماينده مردم شريف اردكان در اين جلسه بيان كرد : مسئوليت دانشگاه در ارتقاء حوزه فرهنك و علم است و جهاددانشگاهي بايد تحول ساز در ساختار توليد علم باشد.

تابش افزود : جهاددانشگاهي استان يزد بايد پتانسيل هاي استان را در زمينه هاي علمي ، فرهنگي ، بهداشتي درماني و گردشگري مورد مطالعه قرار دهد و برنامه هاي پيشنهادي خودرا در اين زمينه ارائه نمايد.

تابش نيز بيان نمود : جهاددانشگاهي بايد در زمينه اشتغال زايي دانشجوين پيشگام شده و آموزش به نحوي اي در دانشگاه صورت پذيرد كه فارغ التحصيلان آن بتوانند مشكلي از جامعه را حل كنند و به هيچ وجه نبايد فقط نگاه اقتصادي به موضع تربيت دانشجو داشت.
در پايان نماينده مردم شريف اردكان به بحث محيط زيست استان پرداخت و لزوم حضور جهاددانشگاهي را در اين زمينه يادآور شد.
اين جلسه با صحبتهاي آقاي اسماعيلي فرماندار محترم اردكان در مورد مباحث مطرح شده و راهكارهاي اجرايي آن به پايان رسيد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان