زمان : 06 Khordad 1393 - 00:20
شناسه : 88448
بازدید : 3133
واگذاری شرکت سنگ آهن بافق متوقف شود واگذاری شرکت سنگ آهن بافق متوقف شود

در پی اعتراضات مردم و مسوولین شهرستان نسبت به خصوصی سازی شرکت سنگ آهن مرکزی امروز یکشنبه ساعت ۱۰ صبح جلسه ای در دفتر امام جمعه محترم با حضور نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ، مسوولین ارشد امنیتی استان ، امام جمعه ، اعضای شورای تامین و شورای اسلامی شهر تشکیل گردید.

پس از بحث و بررسی در این خصوص سرانجام با توجه به پیشنهاد مشترک نماینده، شورا، امام جمعه و معتمدین محلی مبنی بر تضییع حقوق مردم بافق و صادق نبودن مسوولین خصوصی سازی و صندوق بازنشستگی فولاد تصمیماتی به شرح زیر اتخاذ گردید

مقرر شد مسوولین استان و امنیتی پیگیری های لازم را به عمل آورند:
- واگذاری ۲۸/۵ درصد لغو گردد تا در قالب تعاونی توسعه شهرستان به اهالی تخصیص داده شود.
- خواسته ها و پیشنهادهای شورای شهر به طور کامل مصوب و اجرایی گردد.
- تا سال ۹۵ نسبت به احداث جوارمعدنی ها (فولاد کسری – فولاد بافق – گندله ۵ میلیون تنی سه چاهون – احداث کنستانتره سه چاهون – فولاد اسفنجی – احداث خط ۲ میلیون تنی کنستانتره) اقدام گردد.
- در خصوص ۷۱/۵ درصد سهام صندوق بازنشستگی فولاد با نگرش به مفاد قرارداد که می تواند ۴۰% آن را حفظ نماید ، صندوق ملزم است در مورد مابقی با هماهنگی شهرستان اقدام نماید . یعنی در صورت عدم تقاضای شهرستان باید به صورت غیر بلوکی در بورس عرضه گردد.
- در خصوص ۵% سهام ترجیهی کارکنان توسط صندوق بازنشستگی فولاد، مازاد آن باید به عنوان توسعه شهرستان منظور گردد.
- صندوق بازنشستگی فولاد ملزم است حداقل ۱۵% از سهام واگذاری به صندوق را با در نظر گرفتن عقب ماندگی توسعه شهرستان ، آلودگی ها ، شیوع امراض و… به مردم (شهرداری) به عنوان رد دیون هبه نماید.
گفتنی است در این نشست قرارداد ۷۱/۵ درصد از جانب فرماندار به شورا عرضه گردید به طوری که به منظور کیفیت و جایگاه قانونی در حال بررسی می باشد.
امید آن که مسوولین استان نیز در خصوص انعکاس و هم صدایی با مسوولین شهرستان کمافی السابق همگام و هم صدا باشند تا به زودی شاهد عملیاتی شدن موارد مزبور باشیم.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان