زمان : 31 Ordibehesht 1393 - 01:51
شناسه : 88080
بازدید : 2450
بزرگداشت حکیم عمر خیام و روز ملی ریاضیات در دانشگاه امام جواد یزد برگزار می شود پنجشنبه اول خرداد بزرگداشت حکیم عمر خیام و روز ملی ریاضیات در دانشگاه امام جواد یزد برگزار می شود

به گزارش روابط عمومی موسسه‌ آموزش عالی امام جواد(ع) یزد، با توجه به تجربه‌های موفق خود در برگزاری برنامه‌های سالانه‌ای‌ مراسم نظیر بزرگ‌داشت اساتید پیش‌کسوت استان، مسابقه‌ی ملی معماری و ... در نظر دارد مراسم سالانه‌ای را به مناسبت بزرگ‌داشت حکیم عمر خیام نیشابوری و روز ملی ریاضیات برگزار نماید. هدف از اجرای این برنامه عمومی کردن ریاضی و شناساندن جنبه‌های جذاب و شیرین ریاضی، هم‌چنین معرفی کاربردهای ریاضی به عموم به‌ویژه دانش‌آموزان و دانش‌جویان رشته‌های مختلف می‌باشد.

در برنامه‌ی امسال که با مشارکت خانه‌ریاضیات یزد، پارک علم و فن‌آوری یزد هم‌چنین حمایت دانشگاه صنعتی امیر کبیر، دانشگاه یزد، دانشگاه پیام نور استان یزد، دانشگاه علم و هنر، دانشگاه فنی شهید صدوقی، دانشگاه علمی و کاربردی جوادالائمه و بنیاد ملی نخبگان همراه در روز پنجشنبه اول خرداد 93 در پردیس اصلی دانشگاه امام جواد (واقع در صفاییه، بلوار شهیدان اشرف) برگزار می‌شود برنامه‌های متنوعی نظیر نمایشگاه هوش و خلاقیت ریاضی، کارگاه تعیین شخصیت ریاضی، کارگاه اوریگامی، تاریخ ریاضی، آثار خیام، یادی از دکتر مصحفی و ... در نظر گرفته شده است.

لازم ذکر است سخنرانی عمومی با موضوعات چرا ریاضیات، تاریخ ریاضیات و ریاضیات خیام، چند نمونه از زیبایی‌های ریاضی، برگزاری لیگ بازی و معما به همراه اهدای جوایز، بررسی فعالیت‌های خیام در زمینه‌ی نجوم و ستاره‌شناسی و رصد آسمان از دیگر برنامه‌های این همایش دو روزه می‌باشد.

موسسه‌ آموزش عالی امام جواد(ع) با برگزاری این برنامه و استمرار آن قصد دارد علاوه بر معرفی مفاخر علم و ادب فارسی، کاربردهای ریاضیات در علوم مختلف را مشخص نماید و جواب سوال رایج دانشجویان را که "به‌راستی ریاضی به چه درد می‌خورد؟!" را به‌صورت عملی بدهد.