زمان : 29 Ordibehesht 1393 - 23:12
شناسه : 88020
بازدید : 3635
دوازدهمین مراسم بزرگداشت دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزارشد دوازدهمین مراسم بزرگداشت دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی یزد برگزارشد

یزدفردا :بواسطه برگزاری دوازدهمین مراسم بزرگداشت دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی یزد:مهندس فنایی موسس و رئیس هیات مدیره گروه صنعتی الکترو کویر به عنوان کارآفرین برتر انتخاب و تندیس دکتر علی سلطانی به وی اهدا شد.

 دوازدهمین مراسم جشن دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی یزد با حضور 2700 فارغ التحصیل عصر روز یکشنبه 28 اردیبهشت 93 در سالن ورزشی ولایت این دانشگاه با همکاری  و مشارکت شرکت الکترو کویر برگزار شد.

این مراسم با حضور دکتر امراللهی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان های یزد ، اصفهان و سمنان دکتر آقاجانی و دکتر بور بور مدیر کل فارغ التحصیلان و مدیرکل صندوق رفاه دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر طباطبایی معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان ، حجه الاسلام والمسلمین حرزاده مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در واحد یزد ، اساتید، جمعی از مسئولین استان و دانشگاهی و خانواده فارغ التحصیلان بر گزار شد.

در ابتدای این مراسم دکتر میرفخرالدینی دبیر هیات امنای استان و رئیس واحد یزد ضمن خیرمقدم و خوشامدگویی با اشاره تاریخچه و تاسیس این دانشگاه گفت: واحد یزد در 5 دیماه 61 با هدیه امام راحل و همت مرحوم دکتر علی سلطانی بنیانگذار واحد تاسیس شد و هم اکنون بعد از 32 سال در جایی قرار گرفته که 37500 نفر از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند.

وی افزود: افتخار می کنیم که بسیاری از مسئولین و مدیران استان و کشور فارغ التحصیل واحد یزد هستند.

رئیس واحد یزد با بیان اینکه این جشن فارغ التحصیلی نیست بلکه جشن دانش آموختگی است افزود: واحد یزد با داشتن رشته و گرایش های متعدد از مقطع کاردانی تا دکتری تخصصی ، تازه کار شروع می شود، برای دانش آموختگان و برای هیچکدام از این دانشجویان ، فارغ لتحصیل عرض نمی کنیم.

دکتر میرفخرالدینی در پایان سخنرانی خود با اشاره به افتخارات و موفقیت های تیم بتن و رباتیک دانشگاه در سال جاری گفت: انتظار است که فارغ التحصیلان بتوانند بعنوان یک کارآفرین آغاز گر راه باشند و با ایجاد یک بنگاه اقتصادی ، اشتغال را ایجاد کنند.

همچنین دکتر امراللهی نماینده تام الاختیار ریاست دانشگاه آزاد اسلامی در استان های یزد ، سمنان و اصفهان ضمن تبریک به دانش آموختگان و خانواده های فارغ التحصیلان در سخنرانی خود گفت: امروز شما وارد مرحله جدیدی از زندگی شدید .

وی ادامه داد : ما باید به فکر آینده فرزندانمان و مملکت مان باشیم بنابراین باید بکوشیم و به پیش برویم و انشاءا... بتوانیم به این اطمینان برسیم که آینده ای بهتر از امروز خواهیم داشت .

در ادامه حجه الاسلام حرزاده مسئول دفتر نهاد رهبری دانشگاه آزاد اسلامی یزد با اشاره به حدیثی در باب علم سخنانی بیا ن کرد و افزود: علم یک نور است که در دل هر کسی بخواهد می تابد و اقتدار می آورد امیدواریم در این مرحله از زندگی شاد، موفق و پیروز باشید.

در ادامه این مراسم دکتر آقاجانی مدیرکل فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در سخنرانی خود گفت: بسیار خرسندم که در جمع شما عزیزان هستم و این افتخار را مدیون زحمت بسیاری از مدیرا ن و زحمتکشان می باشد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با ورود به دهه چهارم، عمر دانشگاه تجربه جدیدی را دارد کسب می کند با مدیریت جدید دانشگاه و آرزو داریم دانشگاه آزاد اسلامی که لقب بزرگترین دانشگاه را به خود گرفته بتواند معتبرترین دانشگاه جهان هم بشود.

دکتر آقاجانی ضمن تشکر و قدردانی از مسئولین واحد یزد جهت تدارک این جشن دانشگاه که محفل باشکوهی برگزار شده و خاطره به یادماندنی از این ایام تحصیل به جا گذاشتند تصریح کرد: حامل پیام تبریک معاون محترم دانشجویی دکتر کاردار هستم و به همه دانش آموختگان و فارغ التحصیلان تبریک عرض می کنم.

دکتر آقاجانی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک دانشگاه توسعه یافته بیش از 4 میلیون فارغ التحصیل تحویل جامعه داده است و بعنوان بزرگترین دانشگاه کشور و جهان جایگاه خودش را تثبیت کرده است.

همچنین سخنران پایان این مراسم مهندس فنایی موسس و رئیس هیات مدیره گروه صنعتی کویر بود که در رابطه با موضوع کارآفرینی و توجه به مسائل فارغ التحصیلان در عرصه صنعت و علم و فناوری بود.

در ادامه با توجه به تصمیم گیری های انجام شده مقرر شد که دانشگاه آزاد اسلامی یزد هر ساله یک نفر کارآفرین برتر را معرفی و تندیس مرحوم دکتر علی سلطانی را به وی اهدا کند که در سال جاری مهندس فنایی موسس و رئیس هیات مدیره گروه صنعتی کویر انتخاب و تندیس مربوطه به ایشان تقدیم شد.

تقدیر از نخبگان و فارغ التحصیلان برتر ومدیران گروه های آموزشی ، تقدیر از دکتر آقاجانی مدیر کل سابق خدمات دانشجویی و دکتر صامت مدیر کل سابق فارغ لتحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی ، اجرای موسیقی توسط خواننده کشوری امیر تاجیک و پخش کلیپ و ... از جمله دیگر برنامه های این مراسم بود.