زمان : 25 Ordibehesht 1393 - 01:03
شناسه : 87722
بازدید : 9169
احترام به  قانون وظیفه همه هست(3نظر) احترام به قانون وظیفه همه هست(3نظر)

 وارده به یزدفردا "علی سهیلی.خواننده(شهریار):متاسفانه طی چند روز پیش خبرناگواری را از برگزاری یک کنسرت موسیقی اصیل ایرانی در شهر ودیاربا فرهنگ مان شنیدم  که به صورت قانونی وبا مجوزهای صورت گرفته از مراکز مربوطه برپا شده بودو با حضور جمعی به هم خورد وباعث تکدر خاطر اصحاب فرهنگ وهنرگردید.
تا آنجا که من مطلعم گرفتن یک مجور برگزاری کنسرت دارای مراحل مختلف وپیچیده ای است .درخواستهای مکرراز سوی برگزارکنندگان به ارشاد استان مربوطه.جلسات داخل ادارات ارشاد استانها.فاصله از مناسبتها.تعهدهای داخل حراست ادارات ارشاد.برگزاری جلسات مکرر شورای تامین استان متشکل از (نمایندگان استانداری.ارشاد وغیره).نامه موافقت استان به تهران ودرخواست  مجوز از دفتر موسیقی وزارت ارشاد.بررسی ونظارت دفتر موسیقی برروند صدور مجوز از ارائه نمونه کار وتعهد سرپرست ومواردی از این قبیل ودر نهایت صدور مجوز به استان.بعد از این روند نامه استان به اماکن وراهنمائی ورانندگی وپلیس امنیت ونیروی انتظامی و موافقت سالن برگزاری  وهزاران مسئله دیگر که لازم به ارائه نیست.
این پروسه شاید در نوشتار به چندسطر ختم شود اما قریب به 2ماه جهت گرفتن این همه مجوز از مراکز مختلف  زمان نیاز دارد.
شابد مهم ترین بخش  آن جدای بخشهای پرهزینه . تمرین گروه وزمانی  طولانی  است که از عمر فرزندان این مرزوبوم گذاشته شده تا بتوانند هنر خود را به بهترین نحو به مردم ارائه دهند.
همه ما اگر به قانون پایبند باشیم هیچ موقع دچار چنین مسائلی نمیشویم.اگر هر کسی بخواهد با سلیقه شخصی  قانون را بهم بزند دیگر سنگ روی سنگ بند نمیشود.وبهتر بود به نحو دیگری به این موضوع رسیدگی میشد.
التزام به قانون ومراکزی  که خود انتخاب کردیم واعتماد داریم  دراولویت  هست .اگر ارشاد .شورای تامین استان .دفتر موسیقی وزارت ارشاد وحراست  واماکن ومراکز مربوطه دیگر مجوز را تائید کرده باشند یعنی همه مسئولینی که مورد وثوق دولت بوده اند آن را تایید نموده اند.وهمه ما باید به آن احترام بگذاریم.
امیدوارم  احترام به قانون همیشه  درسرلوحه زندگی ما باشد.