زمان : 14 Dey 1384 - 08:06
شناسه : 867
بازدید : 3838
قتل هاي سريالي سرشاخه هاي گلدکوئست در تهران قتل هاي سريالي سرشاخه هاي گلدکوئست در تهران

                                                                                   قتل هاي سريالي سرشاخه هاي گلدکوئست   

 سومين قتل مشابه است که در آن رد طناب قرمز ديده مي شود قتلهايي که از نظر افسران زبده جنايي به دليل اوجگيري اختلافات درون تشکيلاتي گلدکوئست اتفاق افتاده و پيش بيني مي شود که اين جنايت ها بزودي پايان نيابد.
بعدازظهر روز گذشته بار ديگر تلفن بازپرس ويژه قتل تهران به صدا درآمد و افسر نگهبان کلانتري 124 در تماس با حسين اصغرزاده از وقوع يک جنايت در محدوده قلهک خبر داد. با عزيمت بازپرس جنايي به محل مشخص شد ، مقتول زن 40 ساله اي به نام شهره است که در غياب اعضاي خانواده اش از سوي فرد يا افراد ناشناسي غافلگير و پس از بسته شدن دست و پا با طناب قرمز رنگ با ضربات متعدد چاقو به قتل رسيده است.

درست همانند جنايتي که 3 روز پيش در شهرک غرب تهران اتفاق افتاد و زن 50 ساله اي به نام مهناز در ساعات پاياني شب بعد از بسته شدن دست و پا با طناب قرمزرنگ با 16 ضربه چاقو به قتل رسيد. اگر بخواهيم به اين پرونده موضوع قتل يک دختر دانشجو را اضافه کنيم که جسد او پس از خروج از خانه در قزوين پيدا شد ، بايد تعداد قربانيان را عدد 4 قلمداد کنيم.

سه نفر از مقتولان اين حادثه از سرشاخه هاي گلدکوئست بودند و هنوز در خصوص مقتول چهارم که تنها چند ساعت از زمان مرگ او مي گذرد ، تحقيقات کافي صورت نگرفته است اما وجود طناب قرمز و نوع جنايت بسيار شبيه به قتل 2 زن ديگر است که در شمال و غرب تهران به قتل رسيده اند.

تحقيقات غيرمحسوس
پس از پيدا شدن جسد دختر دانشجو در مرکز شهر و مشاهده ردپاي سران گلدکوئيست در اين جنايت ، ماموران سرنخ ها و فرضيه هاي متعددي را مورد تحليل و ارزيابي قرار دادند. پس از قتل دوم در غرب تهران و قتل سوم در شهرک غرب ، کارشناسان جنايي باتوجه به شباهت هاي موجود در اين جنايت ها ، ردپاي عوامل دست اندرکار در شبکه گلدکوئست را به وضوح مشاهده و عنوان کردند چون سهم دريافتي آنها بالا بوده است ، دستور حذف آنها از بدنه تشکيلات صادر شده است.

اگرچه درخصوص اين جنايت ها تحقيقات همچنان ادامه دارد ، پس از وقوع قتل ديگر اين بار در محدوده قلهک ، فرضيه هاي ديگري مطرح شد که نشان مي داد کارشناسان خبره جنايي به درستي هدف را نشانه گرفته اند و استدلال هاي آنها يک واقعيت تکاندهنده را فاش مي کند حذف سر شاخه ها. روز گذشته در ساعت 13:30 همسر شهره (آخرين مقتول) که يک مهندس است پس از تماس تلفني با همسرش قصد گفتگو با او را داشت که همسرش از وي خواست يک ربع بعد تماس بگيرد. پس از تماس دوباره ، هيچکس پاسخگوي تلفن او نبود و زماني که وي از يکي از همسايه ها خواست تا به خانه اش رفته و موضوع را بررسي کند ، وي وحشت زده موضوع قتل را به شوهر مقتول اطلاع داد. عزيمت ماموران و بازپرس جنايي نشان داد نوع ضربه اي که به گردن مقتول وارد شده است ، مشابه آخرين ضربات مرگباري است که پيش از اين در گردن 2 مقتول ديگر به همراه طناب قرمز مشاهده شده است.

ناگفته هاي سردار طلايي
به دنبال وقوع اين جنايت ، روز گذشته سردار طلايي در گفتگو با جام جم با اشاره به اين موضوع که تحقيق در خصوص آخرين قرباني ادامه دارد ، گفت : در 2 جنايت قبلي ما شاهد مشابهت هاي فراواني بوده ايم اما اظهار نظر در خصوص آخرين مقتول کمي زود است و در حال حاضر ماموران تحقيقات خود را دنبال مي کنند. فرمانده انتظامي تهران بزرگ در خصوص ردپاي شبکه گلدکوئست در اين جنايت ها گفت : متاسفانه اين شبکه که فعاليت آن غيرقانوني اعلام شده است ، خانواده ها و دانشجويان را هدف قرار داده است و پس از اعلام غيرقانوني بودن عملکرد آنها ، اخبار رسيده حاکي از فعاليت اين شبکه در شهرهاي ديگر مي کند. سردار طلايي در ادامه عنوان کرد: اعضاي اصلي شبکه به خاطر منافع خود به هيچيک از اصول انساني پايبند نيستند و با توجه به رديابي که از آنها در حداقل 2 جنايت قبلي به دست آمده است ، اين نگرش وجود دارد که اگر منافع آنها ايجاب کند ، بسياري ديگر از سرشاخه ها را به اين شيوه حذف خواهند کرد.

کشف سلاح
فرمانده انتظامي تهران بزرگ تصريح کرد: در حال حاضر ماموران با جديت پيگير موارد مربوط به اين شرکت هستند و تاکنون تعدادي از سرشاخه ها دستگير و در بازرسي از مخفيگاه آنها که همانند خانه هاي تيمي است انواع سلاح ، مشروبات الکلي ، مواد مخدر و... به دست آورده است.

طلايي افزود: نتيجه تحقيقات کارشناسان و آسيب شناسان اجتماعي نشان دهد ، سران شبکه گلدکوئست و ديگر شبکه هاي هرمي علاوه بر خسارت هاي مادي که نصيب جامعه و کشور مي کنند ، شالوده خانواده ها و افکار جوانان را به خصوص در مراکز علمي و دانشگاهي هدف قرار داده اند. وي با هشدار به مردم از آنها خواست به صرف وعده هاي دروغين شبکه هاي هرمي خود رادر دامي که از سوي آنها پهن شده است ، قرار ندهند.

دستگيري فعالان شرکتهاي تجارت هرمي در مشهد
ماموران اداره عمليات ويژه معاونت آگاهي فرماندهي انتظامي استان خراسان رضوي نيز 2 نفر از فعالان شرکت گلدکوئست را در مشهد دستگير کردند. بنا به اين گزارش ، کارآگاهان پليس مشهد از مدتي قبل از طريق منابع خبري خود مطلع شدند يکي از فعالان شرکت گلدکوئست در مشهد براي وارد کردن محصولات اين شرکت به دبي رفته است و بزودي به ايران بازمي گردد. با اين گزارش کارآگاهان به بررسي درباره اين فرد پرداختند و سرانجام وي را هنگامي که در حال بازگشت به مشهد بود در فرودگاه شهيد هاشمي نژاد مشهد دستگير کرده و در بازرسي از وسايل همراه وي تعدادي کاتالوگ ، تقويم و سي دي تبليغاتي و آموزشي شرکت گلدکوئست را کشف و توقيف کردند.در شاخه ديگري از تحقيقات ، ماموران با هماهنگي بازپرس پرونده ، اقدام به بازرسي منزل برادر اين فرد کردند که در نتيجه مقادير قابل توجهي جزوات ، اسناد ، مدارک و سي دي آموزشي کشف شد.کارآگاهان پليس مشهد همچنين به دنبال اطلاع از فعاليت شرکت هرمي ام پاوريسم در مشهد ، به بررسي موضوع پرداختند و موفق شدند يک کافي نت را که محل عضوگيري و فعاليت اين شبکه بود شناسايي کنند و با هماهنگي مقام قضايي ، مورد بازرسي قرار دهند که در نتيجه مقاديري جزوه و سي دي کشف و محل مزبور تعطيل شد. در اين رابطه يکي از فعالان شرکت دستگير و به همراه پرونده متشکله جهت سير مراحل قانوني تحويل مراجع قضايي شد

يزدفردا                                                                                                                             جام جم.