قالیباف به مدیریت اجرایی کشور تاخت و حاج منصور ارضي هم در مقابل اورا با عمر ابن سعد مقايسه نمود
شهردار تهران : طرح واگذاری مدیریت شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به استانداری خلاف مصوبه مجلس است
يزدفردا :شهردار تهران در واکنش به اظهارات اخیر استاندار تهران مبنی بر واگذاری مدیریت شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران به استانداری، این درخواست را غیرکارشناسی و موجب بازگشت به وضعیت قبل توصیف و تصریح کرد: بر اساس مصوبه اخیر مجلس، امور حمل و نقل درون شهری به شهرداریها واگذار شده، لذا طرح چنین خواستههایی، خلاف مصوبه مذکور است است و هیچ مشکلی را حل نمیکند و فقط مدیریت را از جایی به جای دیگر منتقل میکند.
دکتر محمد باقر قالیباف در حاشیه مراسم افتتاح مرکز دیجیتال کنترل ترافیک تهران برچیدن شدن پایههای منوریل از صادقیه را با توجه به آنچه که ایجاد منظر نامناسب این پایهها در آن بخش شهر، مشکلات فنی پروژه و مزاحمت برای تردد شهروندان خواند، اظهار داشت: 7 ماه پیش این درخواست، شفاها به شورای شهر و یک هفته پیش، به صورت مکتوب به کمیسیون عمران شورا ارائه شد.
قالیباف بار دیگر تاثیر سهمیهبندی بنزین در کاهش ترافیک را بیتاثیر دانست و تاکید کرد: تنها گسترش حملونقل عمومی در کاهش ترافیک موثر است و همان گونه که شاهد بودیم، ایجاد خط BRT کمک قابل توجهی به این امر کرد.
شهردار تهران سپس به پرداخت سهم اتوبوسهای شهر تهران از محل تبصره 13 اشاره کرد و در این باره نیز گفت: مسوولان تبصره 13 هنوز حتی یک اتوبوس از سهمیه سال 86 را به شهرداری تهران واگذار نکردهاند.
شهردار تهران با افتتاح مرکز دیجیتال کنترل ترافیک تهران، ضرورت تجهیز مرکز کنترل ترافیک به آخرین دستاوردهای IT را مورد تاکید قرار داد و افزود: سیاست شهرداری تهران، توسعه فناوری اطلاعات در تمام سطوح از جمله ترافیک و شهرسازی بوده است و بر همین اساس امروز سیستم آنالوگ مرکز کنترل ترافیک به سیستم دیجیتال تبدیل شده است.
و دومين حمله قاليباف به دولت نيزبا انتقاد شدید قالیباف از مدیریت اجرایی کشورادامه يافت
همایش «روز ملی حمل و نقل» شهرداری تهران، 2 روز پس از برگزاری دومین «همایش حمل و نقل عمومی» سازمان شهرداریها در محل وزارت کشور، درحالی امروز در تالار حرکت سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری برگزار شد که ضمن آن قالیباف، شهردار تهران با انتقادات تندی نسبت به آنچه که «بداخلاقیها در حوزه عدالت اخلاقی» نامید، گفت که متأسفانه هم اکنون بتپرست قرن بیستویکم شدهایم. برخی مدیران در جایی چیزی را و در پست دیگر، خلاف آن را امضا میکنند که این امر خیانت به مردم است.
به گزارش ایسنا وی در ادامه این انتقادات، به عنوان نمونه از طرح ساماندهی حمل و نقل و ترافیک در سالهای گذشته برای ساماندهی ترافیک یاد و عنوان کرد: متاسفانه با گذشت 19 ماه از زمان ارائه این طرح در دولت گذشته، این طرح امضا نشد.
شهردار تهران مهمترین چالش در ساماندهی ترافیک را بداخلاقی در حوزه مدیریت ترافیک برشمرد و با بیان این که متاسفانه هم اکنون بتپرست قرن بیستویکم شدهایم، گفت: برخی مدیران در جایی چیزی را امضا میکنند و در پست دیگر، خلاف آن را امضا میکنند که این امر خیانت به مردم است.
قالیباف، مهمترین بخش عدالت را عدالت اخلاقی توصیف و تاکید کرد که متاسفانه در این بخش بداخلاقترین هستیم.
وی با اشاره به این که از مدیران کشور و شهری فردی نیست که نداند، مشکل ترافیک چیست، افزود: مهمترین چالش ما در بحث مدیریت ترافیک بوده و بدترین آن بداخلاقی در حوزه ترافیکی است.
وی با اشاره به این که چالشها و راهکارها را همه میدانیم، با انتقاد شدید از صدا و سیما و پخش گزینشی مسائل گفت: تا زمانی که صدا و سیما تاکسی خالی را نشان دهد و بعد بدون طرح مشکل بگوید، پس این حمل و نقل عمومی کجاست، نمیتوانیم امیدوار به حل مشکل باشیم.
وی افزود: شهر را میخواهیم اداره کنیم در حالی که 260 هزار مسافربر شخصی در درون تهران فعالند و بعد، از شهرداری انتظار داریم تا بر این مسافربرها یکی یکی نظارت کند. چرا این مسافربرها را به پنج یا شش شرکت بزرگ نمیدهید، تا طرف حساب ما به جای 260 هزار نفر، حداکثر 20 نفر باشند و از آنها پاسخ بخواهیم.
شهردار تهران با اشاره به این که متاسفانه میخواهیم همه را «گدا» بار بیاوریم، تصریح کرد: کجای دنیا، قیمت بلیت اتوبوس 20 تومان است، اگر قرار است همین 20 تومان باشد، ترجیح میدهیم، پول نگیریم.
وی افزود: کارهایی که انجام میدهیم، غلط است. سر هم کلاه میگذاریم، بعد جلسه و سمینار برگزار میکنیم که چه چیزی حل شود.
قالیباف ادامه داد: میگویند، مدیریت واحد شهری، سالیان سال است که در حوزه ترافیک مدیریت واحد نیاز است. سالیان سال است که با روشهای سلبی میگوییم، نمیشود مشکل ترافیک را حل کرد و غیره. اما تا کنون چه میزان به حرفهای خود پایبند بودهایم و آنها را محقق کردهایم.
شهردار تهران با اشاره به سهمیهبندی بنزین گفت: روزی که سهمیهبندی بنزین انجام شد، همه گفتند خیابانها خلوت میشود و حرف من درباره خلوت نشدن خیابانها را «تمسخر اجراکنندگان این طرح» دانستند، اما هم اکنون میبینیم که این ترافیک کم نشده، چرا که تا زمانی که مردم مجبورند از جایی به جای دیگر بروند و فضای مجازی برای انجام کارها ایجاد نشده باشد، نمیتوانیم با انجام کارهای سلبی، سهمیهبندی بنزین، اجرای طرح ترافیک و غیره شاهد کاهش بار ترافیکی باشیم.
وی در ادامه این همایش، پایین بودن نرخ جرایم رانندگی را یکی دیگر از مشکلات بخش ترافیک دانست و گفت: تا زمانی که جریمه یکهزار یا 10 هزار تومان است، نمیتوان به حل مشکل ترافیک امیدوار بود، چرا که به نظر ما فردی که سالانه 10 بار تصادف میکند، صلاحیت رانندگی نداشته و باید گواهینامه آن ابطال شود.
شهردار تهران با اشاره به مسئله تورم در کشور گفت: موقعی که نفت 10 دلار است، تورم و بدبختی داریم، اگر نفت 100 دلار هم باشد، باز هم تورم داریم، این امر نشان میدهد، مشکل پول نیست و یک جای مدیریت ما مشکل دارد.
وی با اشاره به ضرورت استفاده از تجربه نخبگان و رعایت عدالت اخلاقی در کشور، گفت: اگر در جنگ موفق شدیم، علت اصلی آن رعایت عدالت اخلاقی بود، چرا که کسی عوام فریبی نکرد.
قالیباف تصریح کرد: در اداره کشور نیازمند عدالت اخلاقی هستیم و تا زمانی که فکر میکنیم، میتوانیم با مزاح و تمسخر، مشکلات را حل کنیم، اشتباه کردهایم.
وی با اشاره به این که بارها گفتهایم که یکی از راههای حل ترافیک توسعه حمل و نقل عمومی است، ادامه داد: در صنعت خودرو در 40 سال گذشته، واقعا چه اتفاقی افتاده است، با این اتوبوسهایی که هم اکنون تولید میشود، آیا واقعا میتوانیم مسافرجابه جا کنیم؟ این اتوبوسها متعلق به دهه 40 بوده و الان 40 سال از سیستم آنها گذشته است و دنیا روشهای دیگری دارد. اگر این مساله را نپذیریم، شرایط همین شرایط کنونی میشود، یعنی هم اتوبوس پر است و هم مسیر پر است و هم مردم روی زمین ماندهاند.
شهردار تهران در حاشیه این مراسم نیز درباره منوریل صادقیه گفت: همه متفقالقول هستند که محل کنونی ستونهای منوریل صادقیه مناسب نیست و باید برای آنها کار کارشناسی صورت گیرد.
وی خاطر نشان کرد: فعلا مترو بهترین وسیله و مصوب ترین در زمینه حمل و نقل ریلی است.
يزدفردا
به گفته قالیباف، قابلیت ثبت همزمان هزار تصویر از سطح شهر، با کمک دوربینهای مستقر، وجود دارد.
گفتني است :قاليباف در پي بدست نياوردن آراء عمومي براي رياست جمهوري به پروژه شهردار تهران به عنوان مقدمه فتح كرسي رياست جمهوري نگاه دوخته و آن را تصاحب نموده ودر حال حاضر هم با در دست داشتن رسانه هاي شهرداري و يك سايت به عنوان هواداران خود كه با هزينه ميليوني اداره مي شود و با صرف هزينه هاي سنگين در سايتهاي ارائه دهنده فضاي رايگان سعي در جذب مخاطب داردو هنوز به فكر انتخابات آتي رياست جمهوري مي باشد .
در همین راستا، حاج منصور ارضی، مداح معروف تهران که عصر پنجشنبه گذشته در حسینیه صنف لباسفزوشان و میان دعای عرفه سخنرانی می کرد، تلويحا به يكي از كانديدا هاي رياست جمهوري كه در ماه گذشته حملات خود را بر عليه رئيس جمهور آغاز نموده است ،حمله ، و وی را با عمر ابن سعد مقایسه نمود.
حاج منصور در میانه ی این دعا که یکی از عرفانی ترین دعاهای شیعه است، گفت: «مداح که نباید فقط مداحی کند و من هم می خواهم حرف های خودم را درباره مسائل روز بیان کنم »
وی با اشاره به واقعه ی کربلا گفت: «به عمر بن سعد گفتند که با قتل امام حسین (ع) به ملک ری نمی رسی که با تمسخر پاسخ داده بود اگر به گندمش نرسم به جوی طویله اش که خواهم رسید.» و ی با اشاره به فرد مذكور گفت: «برخی ابن سعدهای دوران ما هم اینگونه اند و اگر به گندم ریاست جمهوری نرسیدند به جوی شهرداری که رسیده اند و این برای شان کافی است.»
ارضی با اشاره به شهرداری گفت: «فکر می کنند از کارهایشان بی خبریم و نمی دانیم در حال جمع آوری میلیونی پول هستند تا در موقع مناسب خرجش کنند.
يزدفردا