زمان : 19 Tir 1403 - 10:40
شناسه : 85750
بازدید : 9414
حضور دوچرخه سواران حامی محیط زیست در اردکان حضور دوچرخه سواران حامی محیط زیست در اردکان

دودچرخه سوار کشورمان که در راستای حمایت از محیط زیست از «سرخس» تا «شلمچه» را رکاب خواهند زد، در عبور از کویر مرکزی ایران به اردکان رسیدند.

آقایان «نیما شرقی» و «مهدی اجاقی» که با شعار«سالی بدون شکار» دست به این اقدام زده اند با ورود به اردکان به عنوان زیستگاه اصلی سریعترین دونده جهان، یوز آسیایی، مورد استقبال جمعی از مسئولین و انجمن دوستداران محیط زیست اردکان واقع شدند. به گفته این دو دوچرخه سوار تا کنون طی 12روز مسافت1100کیلومتری سرخس تا اردکان را رکاب زده اند و تا شلمچه 1000کیلومتر دیگر نیز رکاب خواهند زد.

همچنین در بخشی از متن طوماری که این دوچرخه سواران در طول مسیر با خود حمل می کنند و به امضای دوستداران محیط زیست در شهرهای طول مسیر می رسد خطاب به سازمان حفاظت محیط زیست کشور آمده است: ما دوستداران حفظ محیط زیست وعلاقه مندان به حیوانات مجدانه می خواهیم با توجه به وضعیت بحرانی و رو به زوال حیات وحش و نظر اکثریت مراجع مبنی بر حرام بودن شکار تفریحی حداقل به مدت یک سال صدور هرگونه پروانه شکار متوقف و سال 93 را در تمام کشور سال شکار ممنوع اعلام کنید و فرصتی هرچند کوتاه برای تجدید قوا و تنفس در اختیار طبیعت نیمه جان و در حال احتضار قرار دهید. دوچرخه سواران حامی محیط زیست پس از یک روز اقامت در اردکان این شهر را به سمت مناطق جنوب غربی کشور ترک کردند.