زمان : 14 Esfand 1392 - 00:19
شناسه : 84606
بازدید : 9013
تشکر نماینده مردم اردکان از مدیریت خوب دانشگاه اردکان و همکارانشان تشکر نماینده مردم اردکان از مدیریت خوب دانشگاه اردکان و همکارانشان

در آستانه هفته منابع طبیعی سخنرانی علمی با عنوان «رد پای اکولوژی» با حضور دکتر محمدرضا تابش نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی، احمد کمالی فرماندار، سید ابوالفضل وکیلی مدیرکل منابع طبیعی استان و جمعی دیگر از مسئولین شهرستان و مسئولین  و اساتید دانشگاه در سالن آمفی تئاتر دانشگاه اردکان برگزار گردید.

در این مراسم نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در ابتدای سخنانش از مدیریت، کارکنان، اساتید و دانشجویان دانشگاه اردکان در پیشبرد اهداف توسعه آموزش عالی تشکر و قدردانی نمود. دکتر محمدرضا تابش سپس با ارائه سخنرانی علمی به تشریح وضعیت کره زمین پرداخت و با بیان اینکه امروزه محیط زیست به شدت در معرض تهدید است به انواع آلودگی ها شامل هوا، آب، صوتی، پسماند، امواج، نور و غیره اشاره کرد و خطرناکترین تهدید کره زمین را بارگزاری بیش از ظرفیت محیط زیست عنوان کرد. رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی به ناهنجاریهایی که به محیط زیست آسیب می رساند پرداخت و گفت: منابع ارزنده زمین صرف معاش زیست مطلوب انسانها می شود در حالیکه انسان منشأ اصلی آلودگی های محیط زیست به شمار می رود.

دکتر تابش با بیان اینکه وضعیت هزینه ها بایستی با درآمدها موازنه باشد افزود:همین امر در رابطه انسانها با منابع زمینی نیز بایستی برقرار گردد و وضعیت بهره برداری از منابع موجود بایستی متناسب باظرفیت زمین باشد. رئیس فراکسیون محیط زیست و توسعه پایدار مجلس شورای اسلامی سپس تاریخچه موضوع« اکولوژی» را مطرح کرد و گفت: عوارض مسائل زیست محیطی بر خلاف مسائل اقتصادی در درازمدت تأثیرات سوء خود را نمایان می کند. وی در ادامه به وضعیت موازنه منفی و مثبت کشورهای مختلف جهان به لحاظ اکولوژیکی پرداخت و تأکید کرد: تاکنون در خصوص مسائل زیست محیطی  کنفرانس ها و اجلاس های متعددی در سطح جهان شکل گرفته و معاهدات مختلفی هم به امضاء رسیده اما در عمل شاهد نتایج ملموسی در بهبود وضعیت محیط زیست نبوده ایم.

عضو هیأت امنای دانشگاه یزد سپس به مقایسه منابع تجدید پذیر و تجدید ناپذیر پرداخت و گزارش مختصری از وضعیت کشورمان در خصوص مسائلی نظیر کاهش منابع آب، ریزگردها، خشک شدن رودخانه ها و غیره پرداخت. عضو کمیسون تلفیق مجلس شورای اسلامی همچنین اصلاح الگوی مصرف منابع و به ویژه منابع آب را مورد تأکید قرار داد و فرهنگ سازی همه دستگاه های مرتبط در این خصوص را خواستار شد.

قبل از سخنان دکتر تابش، فرمانداراردکان هم در سخنانی با گرامی داشت هفته منابع طبیعی، اردکان را یکی از کم بارش ترین مناطق ایران و حتی جهان توصیف کرد و با بیان اینکه شهر اردکان امروزه به یکی از شهرهای صنعتی کشور تبدیل شده از مسئولین منابع طبیعی خواست جهت تعهدات واحدهای صنعتی در خصوص ایجاد فضای سبز نظارت بیشتری داشته باشند. احمد کمالی ضمن قدردانی از اقدامات دانشگاهیان در حوزه علمی و پژوهشی از این قشر خواست تا نیازها و مشکلات شهرستان چه در مسائل محیط زیست و چه موضوعات اجتماعی را مورد تحقیق و پژوهش قرار دهند. در ابتدای این مراسم نیز سرپرست دانشگاه اردکان از مسئولین اردکان به خاطر عنایت در امر توسعه آموزش عالی شهرستان تشکر کرد. دکتر حسین غفوری چرخابی همچنین از تلاش های انجمن علمی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی  قدردانی نمود. در پایان مراسم هم از 25 نفر از دانشجویان برتر دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد با اهداء لوح تقدیر و هدایایی تجلیل شد. در ادامه حضور مسئولین در دانشگاه، نمایشگاه محیط زیست افتتاح شد و مراسم نهالکاری نیز در محوطه دانشگاه برگزار گردید.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان