زمان : 22 Bahman 1392 - 00:13
شناسه : 83494
بازدید : 7474
دانشکده پرستاری فصل نوین تحول دانشگاهی طبس/ خیرین و مسئولان مصمم در ارتقاء سطح علمی طبس + تصاویر (4نظر) دانشکده پرستاری فصل نوین تحول دانشگاهی طبس/ خیرین و مسئولان مصمم در ارتقاء سطح علمی طبس + تصاویر (4نظر)

طبس- خبرنگار یزدفردا/ محمدعلی عبداله زاده در نشست مشترک مدیران، شورای اسلامی شهر و خیرین طبس بر اقدام سریع در آماده سازی بسترهای راه اندازي و جذب دانشجوی دانشكده پرستاري و مامایی دولتی طبس تاکید کرد و گفت: دانشکده پرستاری طبس از سال آینده راه‌اندازی شده و دانشجو می‌پذیرد و مجوز راه‌اندازی واحد خواهران دانشگاه علمی کاربردی و نیز دانشکده فنی، مهندسی طبس صادر شده است؛ ضمن اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد طبس به سمت تأسیس رشته‌های دکترای تخصصی پیش می‌رود و دانشگاه پیام نور طبس نیز بزودی به مرکز ارتقا می‌یابد.

نماینده مردم طبس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال هدف‌گذاری برای تحصیل 10 هزار دانشجو در طبس هستیم، خاطرنشان کرد: در زمینه‌ی بهداشت و درمان مبلغ 35 میلیارد ریال برای تکمیل احداث و تجهیز بیمارستان یکصد تختخوابی طبس در بودجه 93 پیش‌بینی شده است و علاوه بر این احداث پلی‌کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی در طبس هم که موجب جذب پزشک متخصص و امکانات درمانی می‌شود، در حال پیگیری است.

حجت الاسلام مهاجریان مقدم- امام جمعه در ادامه جلسه ضمن مهم دانستن توسعه علم و دانش كه ثمرات آن توسعه كشور و شهرستان است افزود: تاسيس دانشكده پرستاري و مامايي در طبس بسيار اهميت دارد و ان شاء الله با همت مسئولين و مردم راه اندازي شود.

احمد طالبیان مقدم- معاون استاندار و فرماندار طبس نیز در این جلسه ضمن تقدیر از دستندرکاران پیگیری تاسیس دانشکده پرستاری طبس، افزود: به منظور راه اندازي و تاسيس دانشكده پرستاري و مامايي طبس 50 هكتار زمين پيش بيني كرديم و لازم است خيرين نیز آنچه در توان دارند جهت تحقق اين مهم اختصاص دهند .

رئیس شورای اسلامی شهر طبس در ادامه جلسه ضمن ارائه گزارشی از روند امور اجرایی و پیگیری های انجام گرفته گفت: حساب سيبا نزد بانك ملي طبس به شماره 0109653894000 جهت اخذ كمك های مردمی و همیاری نیکوکاران اعلام می شود که امیدواریم همشهریان علم دوست نیز مساعدت نمایند.

علیرضا عبدالرحیمی ضمن تقدیر از تلاش محمود فخاری رئیس کمیسیون بهداشت و درمان شورای اسلامی شهر طبس به خاطر پیگیری های مجدانه در راستای تاسیس دانشکده پرستاری، از صاحبان صنايع، معادن و خيرين حاضر در جلسه خواست تا در اجرای این طرح علمی، آموزشی مساعدت نمایند.

گفتنی است علی اشرفیان شهردار طبس در این جلسه بعنوان اولین خیر مبلغ 1 میلیون تومان از حساب شخصی خود قول مساعد داد و با هماهنگی شورای اسلامی شهر طبس مقرر شد مبلغ 150 میلیون تومان از اعتبارات حوزه مدیریت شهری سرمایه گذاری شود.

محمدباشی سنگکی نیز دومین خیری بود که با اهداء 30 میلیون تومان بر این امر خیر همت نمود و امام جمعه، فرماندار و نماینده طبس نیز از حساب شخصی خود هر کدام مبلغ 500 هزار تومان اهدا نمودند.

عقیلی و سعیدی پیمانکاران معادن سنگ حوزه پروده طبس نیز با اعطای 15 میلیون تومان نام خود را در دفتر خیرین موسس دانشکده پرستاری ثبت کردند و شرکت آروین نوین نیز مبلغ 2 میلیون تومان اهدا کرد.

آقایان رضا بیطرف ثانی، دکتر کیانی، مصطفی عبداللهی، محمود قربانی، امان الله صولتی، احمد رفیعی و اعضای شورای اسلامی شهر طبس نیز در زمینه کمک های مالی اعلام آمادگی کردند.

گفتنی است نماینده مردم طبس بعد از این جلسه در نشست مشترک با اعضای شورای اسلامی شهر در خصوص مسایل مختلف بحث و تبادل نظر کرد و برای ادامه حرکت روبه رشد شهرستان طبس راهکارهایی ارائه و در زمینه اجرای مشترک آن با مدیران محلی و استانی اعلام آمادگی نمود.