زمان : 05 Dey 1384 - 22:36
شناسه : 823
بازدید : 4484
آغاز عمليات ساخت پل ميدان شهيد باهنر آغاز عمليات ساخت پل ميدان شهيد باهنر


به گزارش روابط عمومي شهرداري يزد در روز چهارم دي ماه عمليات احداث پل ميدان شهيد باهنر به طول 500 متر و عرض 20 متر به منظور تسهيل ترافيك اين ميدان آغاز گرديد .
اين پل با هزينه اي در حدود 20 ميليارد و 50 ميليون ريال در امتداد بلوار شهيد دكتر سيد رضا پاكنژاد و بلوار شهيد باهنر حداكثر در زماني به مدت شش ماه احداث مي شود .
شيب ورودي و خروجي اين پل شش درصد و به طول 100 متر در هر طرف مي باشد و طول جان آن نيز كه مسير آمد وشد در زير آن جريان خواهد داشت 296 متر طراحي شده است .
براي ساخت پل شهيد باهنر 18 هزار متر مكعب بتن ريزي ، 9000 متر مربع قالب بندي و يك ميليون و 300 هزار كيلوگرم ميلگرد نياز مي باشد .
گفتني است در زمان اجراي اين پروژه با توجه به نحوه فازبندي ساخت پل ، عبور و مرور در ميدان جريان خواهد داشت .
اصلاني رئيس شوراي اسلامي شهر در مراسم آغاز عمليات احداث اين پل با اشاره به روگذر بودن آن دليل اين را عبور فيبر نوري از ميدان دانست و با توجه به اين مسئله بر هرچه زيباساختن اين پل تاكيد كرد .
وي با ياد آوري اينكه ساخت پل شهيد باهنر به جز خدمت هيچ مزاحمتي رابراي شهر نخواهد داشت اظهار اميدواري كرد در آينده اي نزديك عمليات ساخت پل زيرگذر شهداي محراب نيز آغاز شود .
مهندس نبوي زاده نيز در اين مراسم يادآور شد كه در ساخت پل ميدان شهيد باهنر هم مسائل فني و هم مسائل اجتماعي رعايت شده است .
معاون امور عمراني استانداري يزد تاكيد كرد در حد اقل زمان ممكن اين پروژه به سرانجام برسد .
همچنين در اين مراسم مرتضي شايق شهردار يزد به ايراد سخن پرداخت و توضيحاتي رادر خصوص پروژه مذكور ارائه نمود .


« روابط عمومی شهرداری يزد »