زمان : 07 Dey 1392 - 16:16
شناسه : 81418
بازدید : 3024
برگزاری کارگاه آموزشی ورزش درمانی ویژه کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد برگزاری کارگاه آموزشی ورزش درمانی ویژه کارکنان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد

 به همت دفتر مطالعات و آموزش نیروی انسانی دانشگاه آزاد اسلامی یزد اولین دوره کارگاه آموزشی ورزش درمانی در غالب آب درمانی ویژه کارکنان و اعضای هیات علمی این دانشگاه برگزار شد .

مجید انتظاری مسئول دفتر مطالعات وآموزش نیروی انسانی واحد یزد در مصاحبه با خبر نگار آنا دفتر یزد گفت: در تداوم برگزاری کارگاههای آموزشی سلسله کارگاه ورزش درمانی طی مدت 16 ساعت برای 60 نفر از کارکنان واحد در دو گروه خواهران و برادران این کارگاه برگزار شد که تدریس این دوره در بخش برادران را امید ستوده نیا مسئول اداره تربیت بدنی دانشگاه و در گروه خواهران زهره رفیعی کارشناس تربیت بدنی واحدیزد بر عهده داشتند . وی افزود : این کارگاه آموزشی بصورت تئوری و همچنین عملی در استخر لاله یزد برگزار و در پایان به شرکت کنندگان گواهینامه پایان دوره اعطاء خواهد شد . وی اهداف این دوره آموزشی را آشنایی شرکت کنندگان با محدوده حرکتی مفصل و اختلالات آن ، آشنایی با اصول ورزش درمانی مقاومت و تمرین عملی ، آشنایی با اصول ورزش آئروبیک و آشنایی با ورزش های کششی و تمرین عملی بیان نمود . انتظاری ادامه داد : دردهای عضلانی – مفصلی یکی از شایع ترین علل مراجعه بیماران به پزشک را تشکیل می دهند ، این درد ها معمولا به صورت مزمن بوده و درمان آن ها ریشه ای نمی باشد بلکه پزشک سعی در درمان علامتی که همان کاهش درد است می نماید، داروهای ضد التهاب و مسکن سر دسته داروهایی هستند که در این بیماری ها معرفی می شوند لذا متاسفانه مصرف این داروها در کشور ما بسیار با لا تر از استاندارد جهانی است ، یکی از طرق تشخیص و درمان این بیماری ها استفاده از روش های ورزش درمانی است که بدون از دارو با روش هایی که کاملا مورد مطالعه قرار گرفته ، می باشد. این علم در کشورهای کانادا و آمریکاه هم اکنون مورد استفاده وسیع کاربردی می باشد ، هدف این کارگاه ها معرفی نمودن این علم و استفاده آن در درمان این گونه بیماری ها می باشد . وی خاطر نشان کرد : دفتر مطالعات و آموزشی نیروی انسانی واحد یزد جهت ارتقاء سطح حرفه ای کارکنان و اعضای هیئت علمی هر ساله کارگاههای آموزشی با موضوعات مختلف برگزار می کند.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 
value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان