زمان : 19 Tir 1403 - 10:31
شناسه : 80539
بازدید : 17058
معارفه مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با حضور وزیر آموزش و پرورش مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منصوب شد معارفه مديرعامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با حضور وزیر آموزش و پرورش در هاي كانون به روي اهالي فرهنگ و هنر باز خواهد شد

طي حكمي از سوي وزير آموزش و پرورش ، عليرضا حاجيان زاده به سمت مدير عامل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان منصوب شد.

 

علیرضا حاجیان زاده مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان شد

 

مراسم تودیع سیدصادق رضایی، مدیر عامل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معارفه علیرضا حاجیان‌زاده سه‌شنبه ساعت 11 صبح در ساختمان مرکزی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان وزارء برگزار شد.

 

بر اساس این گزارش، علیرضا حاجیان‌زاده در گذشته عهده‌دار مسئولیت مدیرکل انتشارات کمک آموزشی رشد و مشاور فرهنگی رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش بوده است.

 

سیدصادق رضایی، مدیرعامل سابق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این رابطه گفت: آقای حاجیان‌زاده در عرصه فرهنگ و هنر بسیار خوشنام هستند که امیدواریم شاهد مؤفقیت‌شان در این عرصه باشیم.

 

وی در پاسخ به این پرسش که شما بعد از جلسه تودیع به چه کاری مشغول خواهید شد، اضافه می‌کند: بنده کانونی و کارمند کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستم و در استان‌های مختلف مدیر بوده‌ام و حدود چهار سال هم به عنوان مدیرعامل کانون به انجام وظیفه پرداخته‌ام باز هم به عنوان خدمتگزار در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواهم ماند چون از جای دیگری به کانون نیامده‌ام که به جای دیگری بروم به همین منظور در کانون خواهم ماند.

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش ، عليرضا حاجيان زاده متولد 1339 تهران و داراي  تحصيلات حوزوي تاسطح خارج فقه و اصول مي باشد .

 

سوابق مسئوليت هاي اجرايي:

- رئيس شوراي مركزي اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانش آموزان و مشاور نماينده مقام ولايت فقيه در اين نهاد از سال 1358

 - مدير كل روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش از سال 1372 به مدت 5 سال

 - مشاور وزير آموزش وپرورش در امور تعميق معرفت و مودت اهل بيت عليهم السلام از سال 1373

 - مشاور وزير آموزش وپرورش در امور صدا وسيما و مشاركت در راه اندازي شبكه 4 از سال 1374

 - مدير كل دفتر انتشارات كمك آموزشي وزارت آموزش وپرورش به مدت 9 سال از سال 1379

 - مشاور فرهنگي و آموزشي معاون وزير و رئيس سازمان پژوهش و برنامه ريزي آموزشي از سال 1388

 سوابق فرهنگي و آموزشي:

 - حضور تبليغي در گردان هاي عملياتي و تيپ رزمي تبليغي امام صادق (ع)

 - سرپرستي اردوهاي كشوري دانش آموزي (اعضاي منتخب انجمن هاي اسلامي دانش آموزان)

 - همكاري با بعثه مقام معظم رهبري در امور حج و زيارت

 سوابق مطبوعاتي و انتشاراتي:

 - راه اندازي و انتشار نشريه آينده سازان به عنوان اولين نشريه دانش آموزي بعداز انقلاب در سال 1358

 - رئيس هيئت مديره موسسه موسسه مطبوعاتي و انتشاراتي آينده سازان در سال 1369

 - مدير مسئول نشريه نگاه در وزارت آموزش وپرورش باشمارگان160 هزار جلد از سال 1372

- مدير مسئول نشريات رشد با 32 عنوان مجله ، مدير مسئول انتشارات سازمان پژوهش ، رئيس هيئت مديره انتشارات مدرسه و عضو هيئت مديره شركت چاپ و نشر كتاب هاي درسي ايران از سال

وزير آموزش و پرورش در مراسم معرفي عليرضا حاجيان زاده  مديرعامل جديد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان تاكيد كرد: درب هاي كانون به روي اهالي فرهنگ  و هنر باز شود تا  اهالي فرهنگ و هنر با حضور خودشان غنا بخش فعاليت هاي  كانون باشند.
به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش دكتر علي اصغر فاني پيش از ظهر امروز در مراسم معرفي عليرضا حاجيان زاده  مديرعامل جديد كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كه در سالن اجتماعات كانون برگزار شده بود گفت: كانون به عنوان نهادي زير بنايي و مبنايي مورد توجه بزرگان كشور و در راس آن مقام معظم رهبري(مدظله العالي) و رئيس جمهور است .
وي اضافه كرد : كانون مي تواند به عنوان نهادي اثرگذار، جريان فكري و توانمندي هاي دانش آموزان را جهت دهي وهدايت كند .
دكتر فاني با نقد آموزش هاي حافظه محور افزود : عموم صاحب نظران معتقدند آموزش و پرورش متكي به محفوظات و كتاب درسي است و كانون مي تواند خلاء موجود را پر كند.
وي تصريح كرد : اگر تربيت را به عنوان رفتار مطلوب پايدار تعريف كنيم، آن گاه  فعاليت هاي كانون مانند انيميشن، تئاتر، فيلم و فعاليت هاي فرهنگي هنري پررنگ تر جلوه مي كند و فعاليت هاي كانون مي تواند جرياني باشد كه تعليم و تربيت مستقيم را به تعليم و تربيت غير مستقيم تبديل كند .

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه كانون مكمل آموزش و پرورش است و مي تواند خلاهاي موجود را جبران كند، افزود: ما در آموزش و پرورش اين توفيق را داريم كه نهادي به عنوان كانون داريم و آموزش و پرورش خود را موظف به حمايت ازكانون مي داند  .

وي با اشاره به آخرين ديدار مقام معظم رهبري(مدظله العالي) از كانون اضافه كرد: معظم له پيشنهاد فرمودند يك هسته فكري براي هدايت و راهبري فعاليت هاي دانش آموزي ايجاد شود و از متفكرين، متخصصين و هنرمندان بر اي تشكيل اين هسته فكري استفاده شود .
وزير آموزش و پرورش در خصوص شيوه استمرار فعاليت هاي كانون تاكيد كرد : برنامه ها و فعاليت هاي كانون با تمام ظرفيت و قوت بيشتر انشاءا... ادامه خواهد يافت.
وي تصريح كرد : كانون متعلق به آموزش و پرورش و آموزش و پرورش متعلق به كانون است و بايد  محل مناسبي براي تجمع اهالي فرهنگ و هنر باشد .
دكتر فاني اضافه نمود : حاجيان زاده  درب هاي كانون را بازخواهند كرد  تا اهالي فرهنگ و هنر با حضور خود غنابخش فعاليت هاي كانون باشند .

وي در خاتمه ابراز اميدواري كرد؛ با بهره گيري از تجربيات اعضاي محترم هيات مديره قديم و جديد  و صاحب نظران درون و برون سازمان فعاليت هاي كانون، غناي بيشتري يابد .

وزیر آموزش و پرورش که در حکم خود پی‌گیری طرح کانون مدرسه، تأسیس مراکز عرضه کتاب، همکاری بیش‌تر با مدیران آموزش و پرورش و حضور جدی در عرصه تولیدات فرهنگی ویژه کودکان را از مدیران جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خواستار شد، از فعالیت‌های سیدصادق رضایی، مدیرعامل پیشین کانون، تشکر کرد.

 

در ادامه این مراسم، علیرضا حاجیان‌زاده - مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان - گفت: خرسندی من از این است که در یکی از تأثیرگذارترین عرصه‌ها که عرصه ارتقای فکر و اندیشه و شکوفایی استعدادها و ساختن انسان‌های موفق و کارآمد است، منصوب شده‌ام.

 

او با اشاره به روایت امیرالمؤمنین (ع) مبنی بر این‌که در روزگار خوش مغرور نشو و در روزگار سختی غمگین نباش که هر دو این‌ها برای امتحان توست‌، تصریح کرد: خوشحالی من از این بابت است که امانت‌دار تأثیرگذارترین و معنوی‌ترین نهاد شده‌ام.

 

حاجیان‌زاده همچنین از فعالیت‌های مدیرعامل پیشین کانون قدردانی کرد.

 

سیدصادق رضایی – مدیرعامل پیشین کانون پرورش فکری – نیز در سخنانی گفت: مربیان مراکز فرهنگی هنری قبله‌گاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان هستند و من از همه مربیان‌، مشاوران‌ و آنان که فعالیت‌های ستادی را عهده‌دار بودند، سپاسگزاری می‌کنم.

 

او با تجلیل از شخصیت دکتر فانی گفت: ایشان از معدود سیاست‌گذارانی هستند که در حوزه تحصیلاتی خود مشغول به خدمت هستند و علم و دانش و تجربه ایشان این باور را ایجاد می‌کند که مباحث تعلیم و تربیت به بهترین گزینه واگذار شده است.

 

رضایی همچنین اظهار کرد: کسانی که با ایشان از نزدیک آشنا بودند، آرام‌تر هستند و امید است که این آرامش به کلیه بدنه آموزش و پرورش منتقل شود و اگر کسی بخواهد این آرامش را به هم بزند و مخدوش کند، قریب به یقین گناهکار است. این سرمایه بزرگی است که کسب‌کردنی نیست. باور توأم با خدامحوری است.

 

این مراسم با حضور گسترده کانونی‌ها برگزار شد و حضور محسن چینی‌فروشان که قبل از رضایی مدیرعامل کانون بوده، با ابراز خوشحالی حاضران همراه شد.



شايان ذكر است: در پايان حكم انتصاب عليرضا حاجيان زاده توسط دكتر فاني به وي اعطا و از زحمات سيد صادق رضايي مدير عامل سابق قدرداني به عمل آمد.

مطلب این صفحه را به زبان دلخواه خود ترجمه کنید

 

value="http://www.macromedia.com/go/getflashplayer" />
مخاطبان آن لاین یزدفردا -فرداییان همیشه همراه یزدفردا در سراسر جهان