يزدفردا
به گزارش خبر نگار يزدفردا عطالله مهاجرانیهم احمدي نژاد را ستود وي در مطلب در روز نوشت خود با عنوان " اخلاق و سیاست" آورد:
سخنان رییس دانشگاه کلمبیا پیش از سخنرانی اقای احمدی نژاد انصافا حیرت انگیز بود.با مهمان که کسی اینگونه سخن نمی گوید.البته ایشان در 19 سپتامبر بیانیه ای منتشر کرده بود، در آن بیانیه هم به مسایل مختلفی اشاره کرده است.از جمله به بیانیه سیپا( دانشکده روابط بین الملل دانشگاه کلمبیا) که با پیگیری و پیشنهاد دفتر نمایندگی ایران در سازمان ملل ، از رییس جمهور ایران دعوت کرده است.علاوه بر آن آقای رییس دانشگاه که یک وکیل سرشناس و یک مدیر پرسابقه است-. پیش از ریاست بر دانشگاه کلمبیا سال ها رییس دانشگاه میشیگان بود- به پنج موضوع اصلی اشاره می کند می گوید این موضوع ها را با صراحت تمام با رییس جمهور ایران در میان می گذارد.اما!" دیکتاتور ستمگر کوتوله" دیگر بحث و موضوع بحث نیست.فحاشی ست..تیتر برای روزنامه هاست. چنان که همین تعبیر را امروز-سه شنیه- روزنامه هاارتص اسراییل تیتر کرده است.اما یک تحلیل خواندنی هم هاارتص در همان شماره دارد.مطلب با عنوان تحلیل منتشر شده است.نوشته: در ماجرای سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا بازنده اصلی اسراییل بود.
تحلیل هاآرتص خواندنی ست.نکته مهمش این است.که بخش عمده ای از مردم آمریکا در جریان مسایل جهانی نیستند.این سخنرانی به آنها تفهیم می کند که ایران با اسراییل مشکل دارد، نه با آمریکا و مردم آمریکا.
به گمانم رقابت های سیاسی در داخل و نقد ونظر هایی که به جای خود درست و به هنگام است، نباید موجب شود که در داوری منصف نباشیم.این سخنرانی رییس جمهور و ایران را در موضع مظلومیت و حقانیت قرار داد.
فضای سخنرانی و شیوه تزیین سالن و تریبون و دیوار پیش رو را دیدید؟ مثل مجلس عزا بود.حتی لوحه نام دانشگاه یا سیپا را از جلوی تریبون کنده بودند.تا یک فضای سرد و سیاه نشان دهند. البته کت و شلوار خاکستری رییس جمهور هم صحنه را کامل کرده بود. کاش همان کاپشن سفید را می پوشید!
خداوند خواست برغم همه این تدبیر ها و تفتین ها، سخنرانی رییس جمهور فرصت تازه ای برای ایران باشد.علاوه بر بازندگی اسراییل، رییس دانشگاه کلمبیا هم باخت.
و جالب تر از متن اقاي مهاجراني نظرات داده شده در زير متن است كه بعضي ها ...... :
محمد امامی [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۲۲:۴۷ ]
jenabe dr bazi az comment ha dar shane maktuob nistand.
بابک قضوهی [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۲۲:۴۶ ]
آقای مهاجرانی من 31 سال دارم ،از نسل بعد از انقلاب، ما نسلی هستیم که هرگز تنفر نسل شما از آمریکا را نمیفهمیم و به تئوری توطئه ها عقیده ای نداریم ، آقای مهاجرانی اشتباه نشود من نه از سیاست های آمریکا خوشم می آید و نه شیفته هالیوود هستم. آقای مهاجرانی ولی من همچنان برخورد احساسی نسل شما با آمریکا را نیز نمیفهمم ، بحث برنده یا بازنده بودن را نمیفهمم.
آقای مهاجرانی آمریکا، به معنای کل کشورش باعث خیلی پیشرفت ها شده که ما از ان استفاده می کنیم ولی هر هفته ما ، یعنی دیگران از زبان من، می گوییم مرگ بر آمریکا. که البته ناسزا نیست ظاهرا. ولی گفتن دیکتاتور به یک دیکتاتور و گفتن بی سواد به یک بی سواد ناسزا است.عجبا.
آقای مهاجرانی با انصاف باشید و نسبت به آمریکا احساسات کلیشه نسل خود را دور بریزید، این شخصیت بیشتر برازنده انسان فرهنگی ای مثل شماست، بگذارید گفتنی ها حتی ناسزاست گفته شود، چون سانسور صدا سیما جمهوری اسلامی ایران از ناسزا زشت تر است
در ضمن در عادت وبلاگ نویسان این نیست که بعضی پست ها کامنت بگیرد بعضی ها نه ، ولی البته حق انتخاب شما محفوظ است و من نظری در مورد پست بعدی نمی دهم
محمد امامی [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۲۲:۴۶ ]
سلام .
نگرانمان کردید جناب دکتر . یاد سیاست مهار دو جانبه آمریکا افتادم . مهار ایران و عراق ، دو کشور که قابلیت ابر قدرت شدن در منظقه را دارند . عراق که آن طور گرفتار شده و ایران هم این طور .
بله در این شرایط همه نیازمند اتحادیم . اتحاد پیرامون ایران و نه چیز دیگری . نه قومیت و نه مذهب .
چیزی که همه ما را با هم پیوند می دهد قومیت نیست . آذری و فارس و لر و بلوچ و ... همه ایرانی هستیم . مذهب هم نیست . چرا که برداشتهای مختلفی از مذهب است . برای مثال برداشتی که آیت الله صانعی از مذهب دارد با برداشت ، امثال مصباح یزدی ها و جنتی ها تفاوت دارد .
ما نیازمند اتحاد حول ایران هستیم . کشوری با موجودیت جغرافیایی مشخص و تاریخی دو سه هزار ساله .
شاه زمانی میگفت : اگر من بروم ایران ، ایرانستان میشود . اگر نبود همین اتحاد مردم ، قطعا این طور میشد .
محمدمهدی [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۲۲:۲۰ ]
دوست نداشتم ولی الان یذره دوست دارم ازت خوشم اومد.
خیلی مردی.
محمدمهدی [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۹:۵۱ ]
نشون دادی خیلی...م داری!
ناصر طاهرکرد [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۶:۳۳ ]
سلام
روزگاری آمریکاییهای پر مدعا که عمر تمدنشان به یک بیستم ایرانیها نیز نمیرسد ، از ملت ایران حق توحش می گرفتند !!!
جسارت از این بالاتر ؟
اکنون به حکم عقل و منطق باید پذیرفت که آمریکاییها بیش از آنچه که از ملت ایران گرفته اند ، بدهکارند . آنها با برخورد" آمریکایی" خود نشان دادند که در برابر ملت بزرگوار ایران چقدر خوار و ذلیل اند .ملت ایران در کنار دارایی ها ی بلوکه شده خود ، چیز دیگری را نیز باید درخواست کند و آن چیزی نیست جز " حق توحش " از یانکیها
باران محسنی [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۶:۰۸ ]
گاه می انديشم که چه دنيای بزرگی داريم
و چه غريبيم در آبادی خويش
کاش می شد کم بود
وسعت اين غربت . . .
روح الله مومن نسب [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۵:۴۷ ]
آن آقاي رئيس دانشگاه ماموريت داشت رئيس جمهور عزيزمان را عصبي كرده و تعادل رواني جمع را به هم زند كه موفق نشد...
صد البته اين هنر رئيس جمهورمان را در آرامش و منطق بايد تحسين كرد... كه جماعت حاضر در آن مراسم اين كار را به درستي انجام دادند...
خوشحالم كه اين پيروزي ها مخالفان داخلي دكتر را هم شكست داد! تا جائي كه امثال شما اين درايت بي مثال را تحسين نوده و از آن به عنوان يك فرصت ياد كرده ايد كه فرصت آفريني به بزرگي احمدي نژاد آن را بوجود آورد...
پرواضح است كه برخي از نظرات به اين مطلب را هم سناريو نويسان نوري زاد نوشته اند تا برنامه فردايشان با عنوان "واكنشهاي مردمي به موضع مهاجراني" تامين شود...
واقعا درست گفت آن شهروند خارجي در مصاحبه با رسانه هاي خودشان كه: "اگر بوش جاي احمدي نژاد بود و چنين توهين هائي به او مي شد، چه بسا آمريكائي ها خاك كشور توهين كننده را زير و رو مي كردند..."
رضا [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۴:۱۱ ]
سلام
آقای دکتر با اینکه قبول دارم سخنان رییس دانشگاه کلمبیا خارج از عرف بود اما از شما عجیب بود که این مطلب را نگاشتید.
آیا نباید حرمت امامزاده را متولیش نگه دارد؟
وقتی کسی همه چیز را انکار می کند و شعور همه ی مردم دنیا را به سخره می گیرد باید در انتظار چنین صحنه هایی باشد. در دانشگاه کلمبیا همان اتفاق افتاد که در دانشگاه امیر کبیر.
با سپاس
sara [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۳:۳۴ ]
مثل این که صدای امریکا از نوشته شما خیلی عصبانی شده است.در برنامه تفسیر خبر سه شنبه شب و چهار شنبه شب به شما اشاره کردند.آقای نوری زاده
هم گفتند شما بوی کباب انتخابات شنیده اید!شما بر نامه را دیدید؟
*********************************
ندیدم.فرصتی برای صدای آمریکا ندارم.فعلا که بوی کباب از واشنگتن بلند شده است..
امین [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۲:۵۸ ]
توهین رییس دانشگاه در حضور احمدی نژاد بود ... آیا یک بار پیش اومد حتی در مجالسی که با آمریکا برگذار شد در عراق به مسیولین آمریکا که به نظر بنده از آقای احمدی نژاد بسیار بسیار بدتر هستند از طرف مسیولین ایرانی یک همچین توهینی شود؟؟؟
به نظر شمااگر به آقای بوش هم یک همچین توهینی در حضورشون و در ایران میشد همینجور همه دنیا بی خیال بودن؟؟؟ من اصلا قصد دفاع از احمدی نژاد رو ندارم فقط میخوام بگم از این آقا بدتر خیلی زیاده.
behzad [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۱:۵۰ ]
nafasetan az jaie garmetan dar miayad.hamin
مهناز [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۱:۳۹ ]
سلام آقای دکتر مهاجرانی !
میلاد مبارک و مسعود کریم اهل بیت امام حسن مجتبی علیه السلام
بر شما مبارک باد !
خسروبیگی [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۱:۲۷ ]
دکتر عزیز،
بسیار شیوا و کامل بیان فرمودید، البته با استفاده از افعال معکوس!
وقتی ایشون میاد تو مسجد نارمک میگه: یه دختر بچه 16 ساله دبیرستانی ما تو زیر زمین خونشون انرژی هسته ای تولید کرده، این سوال برای شما پیش نمیاد که پس اگه اینجوریه چرا ما اینقدر پول دادیم و داریم میدیم به روسها که نیروگاه هسته ای برامون بزنن و اونا هم بعد از 30 سال هنوز هیچی به ما تحویل ندادند و حتی اجازه نمیدهند کارشناسان ایرانی وارد کنترل روم مرکزی نیروگاه بشن؟
آیا این حرفها مصداق بیسوادی احمدی نژاد نیست؟ آیا با این حرفها دیگر آبرویی برای ما باقی مانده؟ آیا خارجیها فکر نمیکنند که این که دکتر و استاد دانشگاه (بقول خودش دانشگاهی) و رییس جمهوره اینقدر شوته! وای بحال بقیه ایرانیها ؟!
ببخشید آقای مهاجرانی!
وقتی ایشان در شرایطی که هیچ یک از دانشگاههای ایران (حتی دانشگاه شریف) در رنکینگ جهانی حائز رتبه زیر 1000 هم نشده اند، ادعا میکند که ما رفیع ترین قلل علمی جهان را فتح کرده ایم، شما این حرف را مصداق دروغ آلمانی نمیدانید؟ حتما میدانید که آلمانیها یک ضرب المثل دارند که وقتی میخوای دروغ بگی اینقدر بزرگ باشه که لااقل نصفشو باور کنند!
چطور میشه ما رفیع ترین قلل علمی جهان را فتح کرده باشیم اما هیچ یک از دانشگاههای ما حتی جزو 100 دانشگاه اول آسیا هم نباشند. آیا این نشانه توهم در احمدی نژاد نیست؟
آیا شما انتظاری غیر از این داشتید که رییس دانشگاه کلمبیا که در رنکینگ جهانی حائز رتبه 7 است احمدی نژاد را بیسواد خطاب کند؟ آیا رییس دانشگاه کلمبیا توان تشخیص بیسوادی احمدی نژاد را ندارد؟ بیسوادی احمدی نژاد را که یک بچه دبیرستانی هم میفهمد. اینطور نیست؟
دشتي آباداني [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۱:۱۶ ]
در اين سايت مطالب مختلفي در حوزه ادبيات و فرهنگ و مذهب نوشه شده اگر اظهار نظرهاي كاربران را در باره اين نوشته اخير كه راجع به حوزه سياست است با مطالب قبلي مقايسه كنيد به چه نتيجه اي ميرسيد ؟
جواب : اين همه اعلام نظر در باره يك مسئله سياسي نشان ميدهد كه اولا اعلام نظر در باره مسائل سياسي نيازمند تفكر و فعاليت ذهني نيست براحتي هر كسي ميتواند فورا راجع به يك مسئله سياسي اظهار نظر نمايد
ثانيا دنياي سياست دنياي اختلاف و تهمت و بي بند وباريهاي اخلاقي است لذا طرفدار زياد دارد
ثالثا نشان ميدهد مردم هيچ مشغله علمي ندارند بايد وقت خود را صرف گوش دادن به سخنان سياستمداران كنند
بنا بر اين من باب نصيحت به شما آقاي مهاجراني توصيه ميكنم عالم سياست را كه عرصه حرف و حديث هاي پوچ و بيهوده است كنار بگذاريد به علم و حكمت بپردازيد و امروز كه روز 15 ماه رمضان است در معني دعاي اين روز خوب تعمق كنيد
"اللهمَّ ارزُقني فيهِ طاعَةَ الخاشِعِين،
وَاشرَح فيهِ صَدري بِانابَةِ المُخبِتين،
بِامانِكَ يا اَمانَ الخائِفين
اي خدا اي خالق جن و ملك
اي مدير خلق عالم تا سمك
كن تو ما را روزي اندر ماه صوم
طاعت اهل خشوع و ذوالحنك
نمره طاعات خوبان در جهان
چون علي آن شاه مغصوب الفدك
مثل طاعت هاي ارباب خشوع
كه رود صوت دعاشان تا فلك
خوش به حال آن جماعت كز كرم
حق تعالي جرمشان بنموده حك
گر چه اول امتحان بنمودشان
هر يكي زار و گهي سنگ محك
اي خدا ده شرح صدري اين زمان
نيستم من قابل چوب كنك
باز گشتي كرده، آيم سوي تو
تا نگشته ستر ظاهر منتهك
بر امان و امن و الطافت قسم
اي امان خائفين بي ريب و شك
گلرخ [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۱:۱۲ ]
کدام برنده وزیر محبوب خاتمی؟
چقدر دورید از ما.. مگر چند سال می گذرد از روزهایی که با دلهره از رادیو استیضاح شما را می شنیدیم؟..
هجده سالمان هم نبود..چقدر نزدیک بودید..
احساسی که شما از سخنرانی رئیس دانشگاه داشتید احساس خفت و تحقیریه که ما هر روز در ایرانه بعد از خاتمی داریم.
رئیس جمهور ستمگر کوتوله آنچنان توهینی نیست وقتی که خیابانها پر از گشتهای ارشادست که با وجود ما مخالفند
و صدا و سیما از حجم دروغ تهوع آور شده..
به چه اجازه ای در مورد حقوق زنان داد سخن داده میشه؟؟؟ وقتی که ابتدایی ترین حق ما که حق انتخاب پوشش هست در ایران رعایت نمیشه؟
وقتی که هزینه توهین های رئیس جمهور را ما پشت صف های طولانی سفارتها برای دیدار کوتاه عزیز ترین کسانمان با توهین پرداخت می کنیم..
چرا دور از ما برنده و بازنده رو تعین می کنید..
بازنده ماییم.. که امروز سرزمینمان رئیس جمهور ندارد...
محمد [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۱:۰۸ ]
سلام جناب دکتر
آقای احمدی نزاد هر چه باشه یک ایرانیه و ما موظفیم از هم وطنانمون دفاع کنیم و نذاریم بهشون توهین بشه
جناب دکتر باشما بطور کامل وافقم
در پاسخ به اون دوستانی هم که از شما انتقاد میکنن باید بگم که بقول مرحوم دکتر شریعتی ( خدایا به متعصبین ما فهم ببخش )
طاهر [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۱:۰۳ ]
حضرت آقاي مهاجراني
کلمه petty معناي خرده پا را ميدهد, در نتيجه تصور شما از کوتوله معنا دادن اين کلمه صحيح نمي باشد. بد نيست كه امروز كه به گفته خودتان "رفته ايد تا غرب را از نزديک بشناسيد, آن هم در دامن ملکه مادر, زبان آن کشور غربي را نيز بياموزيد. زيرا كه ترکيب عربي و اردو شما را واجد شرايط تر از همزيستي و محاوره با طالبان نميکند. باشد كه روزي روشنفکران ملت با سواد و با لياقت ايران به درستي نمايندگان آن ديار باشند و ما وحشت زدگان از ترس غايت به بول پناه نياوريم.
پطرس [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۰:۴۳ ]
جناب دكتر مهاجراني
درود و احترام، تقريباً هميشه نوشته هاي شما را مي خوانم اما اين براي اولين بار است كه در اينجا نظر مي دهم.
ببينيد وقتي در حق مردم ساير كشورها از جمله فلسطين،لبنان، يوگسلاوي سابق، عراق... و حتي به زعم آقايان به همين مردم آمريكا ظلم مي شود، چگونه است كه حكومت ما و رسانه هاي وابسته به حكومت به خود اجازه مي دهند با شديدترين و غير ديپلماتيك ترين الفاظ تحت عنوان حمايت از مردم آن سرزمين با حاكمان آنها برخورد كنند؟ خود ما اسم اين حركت را نوعدوستي و حمايت از نوع بشر(صرفنظر از هر عقيده، مليت و نژاد) مي گذاريم و انتظار داريم فرياد اين حمايت به گوش آن مردم ستمديده برسد تا بدانند ما هم در كنارشان هستيم. حال فرض كنيد همين مردم ستمديده بيايند و بگويند به شما مربوط نيست، مسئله داخلي خودمان است، چرا به حاكمان ظالم ما فحاشي مي كنيد؟ و اصلاً مسئله داخلي است و خود ما مي دانيم با حاكمانمان و لطفاً دخالت نكنيد! ... خوب چه حالي به من و شما دست مي دهد؟!! خيلي ساده آلان همين وضعيت براي خود ما اتفاق افتاده است. ما الآن همان مردميم كه مورد ستم حاكمانمان قرار گرفته ايم و عده اي ديگر(خدا كند از سر شرافت و نوعدوستي) از حق بديهي ما دفاع و حمايت كرده اند. چيزي كه در داخل ايران بندرت كسي شهامت ابرازش را دارد.
جناب دكتر، اگر الان سال 1357 بود و شاه سابق پشت يك چنين تريبوني بود. آيا باز هم نظر شما در مورد صحبتهاي رئيس دانشگاه كلمبيا در برابر وي همين بود كه امروز هست؟ آيا مردم شيلي اگر پينوشه پشت يك چنين تريبوني بود حق داشتند به رئيس دانشگاه كلمبيا بتازند كه اين چه رسم مهمان نوازي است؟! جناب دكتر، ظالم، ظالم است چه ايراني باشد چه نباشد. چه شاه باشد چه نباشد.!! نبايد به صرف ايراني بودن يك حاكم ستمگر و به محاكمه كشيدن وي در هر كجاي دنيا، به رگ ايراني بودنمان بربخورد.! بنظر من انصاف اين است نه آنكه شما فرموده ايد!!
آقاي دكتر مهاجراني، لطفاً چند روز ديگر كه آبهاي احساس از آسياب افتاد مطلب امروزتان را مرور كنيد. خواهيد ديد كه كمي عجله كرده ايد.
amir [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۱۰:۳۶ ]
makaru va makarallah vallaho khayrol makerin , mikhastam kharb konan raees jomhur ro , hamashun kharab shodan , zende bad jomhurie eslami
داود [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۰۹:۲۳ ]
جناب آقای محمد جواد،
فکر کنم من و همه انسانهایی که معنای کلمه "عزت" و " آزادی" را بلدند با شما در این مطلب که در ایران چنین و چنان هست موافق باشند ولی، هنر آن هست که در عین سختی و خستگی و حتی با دشمن ایدیولوژیک خودش از عدالت خارج نشود. کاری که رییس دانشگاه کلمبیا کرد بسیار بی ادبانه و زشت بود. میتوانست ابتدا شخص مدعو را معرفی کند و سپس با ارایه دلیل و مدارکی که داشت رییس جمهور را وادار به پاسخ کند. به نظر من کار او از فحاشی هم کودکانه تر بود. این نشان میدهد که یک آدم تحصیل کرده اگر اخلاق بلد نباشد چه قدر زشت و خطرناک است.
سيد علي [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۰۹:۱۴ ]
سلام
ببخشيد يادم رفته بود آدرس وبلاگ را بنويسم
جهت اطلاع مطلب شما را در وبلاگ به آدرس
www.gameron.blogfa.com
قرار دادم.
محمد [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۰۸:۳۳ ]
سلام
با عرض ارادت نسبت به جنابعالی
جهت اطلاع دکتر نوری زاده در صدای آمريکا دیشب از مطلب شما
اظهار تعجب کرد چون به عقيده او جنابعالی از احمدی نژاد دفاع کرده ايد
به اميد ديدار شما در ايران
shahin [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۰۶:۴۷ ]
salam jenabe mohajerani
Cheghadr khoshhalam az in ke ghalam va andisheye shoma ro dar website mibinam. Dar moredeh in marasem, sarfenazar az mabahesi ke piramoone aghaye ahmadi nejad vojood darad ke albateh majale sohbatash inja nist, tohin be ahmadinejad dar oon salon dar moghable cheshmane millyoonha binandeh chizi joz ehanate be sahate mellat sharif iran tvassoteh president of Columbia nabood
محمد حسن [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۰۴:۵۷ ]
آقای مهاجرانی شجاعت داشته باش. به نظرم رئیس دانشگاه کلمبیا حرف دل ما ایرانی جماعت را زده.
اصولا احمدی نژاد نماینده ی ما ایرانی ها نیست که بخواهیم از او دفاع کنیم.
من به رئیس دانشگاه کلمبیا افتخار می کنم.
علي جوان [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۰۴:۳۴ ]
ببخشيد كه دوباره كامنت گذاشتم....در مورد رسم مهمان نوازي خواستم بگم كه شما هم خبر مهمان نوازي در دانشگاه تهران از فرزندان "چه گوارا" را شنيديد .... واقعا اين يك بام و دو هواي ما ايرينيها هم همه را كشته...!!!!
محمد جواد [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۰۰:۳۵ ]
سلام آقای دکنر...
فکر می کنم اگه شما الان در داخل کشور بودید و شرایط ایرانی ها را از نزدیک لمس می کردید و می دیدید که واقعا نفس کشدن هم برایشان سخت شده است(از تمام جهات .فقر.فساد.تبعیض وبی عدالتی.نداشتن حق حرف زدن.نداشتن حق فکر کردن . نداشتن هیچ امیدی به فردای بهتر و .............)آنگاه شما هم از این صحبتهای رئیس خرسند میشدید.زیرا بلاخره یکی پیدا شد تا حرفهایی بزند که برای خیلی ها عقده در گلو شده بود.
مهناز [ ۸۶/۷/۵ در ساعت ۰۰:۰۹ ]
سلام آقای مهاجرانی عزیز !
از این که در مکتوب فضایی برای تضارب آراء ایجاد شد تا موافق و مخالف آزادانه عقاید و نظریات خودشان را ابراز کنند بسیار خرسندم و از شما نیز سپاسگذارم .همواره پیروز باشید.
رضا [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۲۳:۱۲ ]
با سلام. البته مطلب شما امروز در چند روزنامه صبح هم چاپ شده بود. روح ناسیونالیستی شما مشخص است که ریشه دینی دارد. از این بابت خوشحالم. بعد از چند سال است که به وب سایتتان سر زده ام. مسرتی دوچندان حاصل شد از تحلیل خودمانی شما با قلمی لطیف و دلربا. اما سخت آزرده می شود دل وقتی برخی از نظرات را در باره نوشته زیبایتان می بیند. نمی دونم چه طور می شه به اون اشخاصی حق داد که همنوا با صهیونیست ها در اطراف دانشگاه بر ضد ایران حرف می زنند. با تمام سختی ها و مشکلاتی که متحمل هستیم فکر می کنم ایران قشنگ تر از آن است که بر ضدش با بیگانگان هم نوا شوم. البته این نظر من است و هر کسی بنا به شعور خود درک می کند و شگفتی خلقت انسان در تفاوت شعورهاست...
التماس دعا...
وریا [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۲۲:۴۰ ]
فرموده اید این سخنرانی او و ایران را در موضع مظلومیت و حقانیت قرار داد. میتوانید بفرمانید کدام بخش از این سخنرانی منظورتان است؟
1- اهمیت علم و دانش؟
2- جنایات اسرائیل؟ آبا به یاد دارید اسرائیل به احمدی نژاد و ایران ظلمی کرده باشد. در مورد فلسطین صحبت نمیکنم چون شما گفته اید به ایران ظلم شده است.
3- در مورد مسئله هسته ای که اگر مظلومی باشد قطعا ملت ایرانند که هزینه سنگین آن را میپردازند اما ظالم اصلی جمهوری اسلامیست که ملت را قربانی بلند پروازی های بی منطق خود کرده است.
4- در مورد زنان که این همه به آنها جفا میشود و این "دیکتاتور ستمگر کوتوله" با وقاحت آنها را صاحب همه حقوق مورد نظرشان میداند.
علی عبدالهی [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۲۱:۲۷ ]
یادمان باشد پشت دیوار حماقت برویم
خوشه ای را که در آن
بوی شب بو پیداست
به تماشا بنشینیم یک شب
و برای دل خود حبه ای برداریم
حبه ای هم بدهیم
به شب بی باران
سعیده [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۲۱:۱۰ ]
حرفتون را کاملا قبول دارم
ولی نمیدونم چرا از این جمله توهین امیز خوشم اومد
ایشون در حقیقت ریس جمهور ما نیست اگه ایشونم مثل اقای خاتمی واقعا به این مقام رسیده بودن الان یه بمب گوگل درست شده بود......
alimashadi [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۲۰:۱۴ ]
man be akhlaghe syasi shoma iman dashtam ...vali ba in post motmaen shodam...
محسن سراجي [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۲۰:۱۳ ]
من هم موافقم اينجا بازنده ي اصلي رئيس دانشگاه كلمبيا بود
علي جوان [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۹:۵۲ ]
جناب مهاجراني!!!
باز هم ما را نا اميد كرديد...ميخواستم از شما بسيار گلايه كنم كه ديدم دوستان چه زيبا حرف دل من را هم زدند...باز هم شما بي انصافي كرديد و هر وقت نام امريكا مي ايد واكنشي عجيب از شما سر ميزند...همانند دوست ديگرتان "مسعود بهنود" كه فقط قلم فرسايي ميكنند....
چه كسي گفته كه آقاي احمدي نژاد نماينده فرهنگ ايرانيست؟؟؟؟
آيا شما به سخنراني داغ ايشان در ميدان ازادي قبل از سفر به نيويورك گوش نداديد؟؟؟
ما عادت كرده ايم كه به تمام دنيا توهين كنيم ولي كسي از گل كمتر جوابمان ندهد...
نه اين رسم مهمان نوازي نيست...رسم مهمان نوازي آنست كه با "هاله اسفندياري"و"كيان تاجبخش"و"رامين جهانبگلو"و در راس همه "بانو زهرا كاظمي" كردند.....
اري ما هم باور داشتيم كه ميتوان به شما و انصافتان اعتماد كرد ولي سنگ روي يخمان كرديد....من هم فكر ميكردم كه شما چون زيبا سخن ميرانيد و زيبا مينويسيد ِ روح منصفي هم داريد....
آقاي بهنود گفته اند "ميتوانستند مودبانه سوال كنند"....از چه كسي ؟؟ از كسي كه ميگويد ما در ايران پديده اي بنام همجنس بازي نداريم!!!!!
آري اين مردمان آنقدر منصف هستند اگر 28 ساك گفتيد "مرگ بر آمريكا" دختر گراميتان را به دانشگاهشان راه دادند و.......
واقعا كه شرمنده مان كرديد...همگي...
دست مريزاد!!!!!!
کوروش [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۸:۳۳ ]
سلام
از اینکه با نوشته ای کوتاه عمدا یا سهوا باعث گردیدید ما نیز در جریان سخنان رئیس دانشگاه کلمبیا قرار بگیریم سپاسگزاریم و همینطور از کسانی که مکتوب را از فیلتر نمودن معاف فرموده اند !
وخواهش میکنم نظرتان را در اینمورد صراحتا بفرمایید که آیا دولتمردان فعلی ما ظرفیت پذیرش دعوت آقای رئیس جمهور مبنی بر شرکت استادان و دانشجویان آمریکایی در بیش از 400 دانشگاه ایران که روزانه صدها جلسه پرسش و پاسخ مشابه آنچه در دانشگاه کلمبیا برگزار شد را دارند؟
با تشکر
******************
من با پیشنهاد شما موافقم.دولتمردان خودشان باید نظر بدهند.
علی [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۷:۲۰ ]
با سلام. آقای مهاجرانی با همه احترامی که برای شما قایل ام اما به نظرم مطلبی که نوشتید زیاد مناسب و به جا نبود. نکند دجار باز نگری در افکار و عقاید خویش هستید ؟ نکتد با روزنامه کیهان همکار شده ای؟!!!از شما بعید بود.
جلال دستیاری [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۷:۱۲ ]
جناب مهاجرانی بنظر من رئیس دانشگاه کلمبیا حرف دل مردم ایران را زد. حرفهائی که مانند خوره در گلویشان مانده است و نمیتوانند بر زبان بیاورند.
دنیا دار مکافات است ، دیدید با دانشجویانی که فقط یک فریاد زدند چه کردند؟ من بشخصه در دو شب گذشته آرامتر سر بر بالین کذاشته و سبکی خاصی در خود اخساس میکنم.
دوستدار - جلال
اردشير [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۶:۳۶ ]
سلام آقاي دكتر
برام جالب بود تحليل شما رو در مورد سخنراني رئيس جمهور مون در دانشگاه كلمبيا بشنوم.اون چيزي كه در اين بين اصلا مورد اعتراض خوانندگان محترم اين سايت قرار نگرفته / بي درايتي و بي كفايتي مشاوران و همراهان آقاي رئيس جمهور بوده / كه بدون در نظر گرفتن جوانب مختلف و پيامدهاي احتمالي اين سخنراني / با كمترين آگاهي لازم ايشان را روانه مكاني ميكنند كه براي برگزاري اين نمايش تمام جوانب را در نظر گرفته بودند!
هر آدم عاقلي ميتونست تصور كنه با وجود اون همه جنگ رواني كه قبل از اين سخنراني رسانه هاي غربي به راه انداخته بودند/عاقبت اين شووي تلوزيوني اوون هم تو قلب امريكا چه خواهد شد..
حضراتي كه بيشتر ادعاي مشاوره دادن رو دارن / بر اين باور بودند كه دانشگاه كلمبيا يه چيزي شبيه دانشگاه پلي تكنيك خودمونه!! و حتما دانشجوها و اساتيد اونجا هر حرفي رو مجبورن كه بپذيرن !
جناب دكتر عزيز ... به ليست بازنده هاي مقاله تون / مشاوران رئيس جمهور رو هم اضافه كنيد
محمدرضا نسب عبداللهي [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۶:۳۰ ]
سلام جناب دكتر...اميدوارم كه روزگار خوبي را سپري كند.متن برخي از پيام هاي خوانندگان واقعا به دور از انصاف بود.نمي دانم چرا عده اي فراموش كرده اند كه هر انساني آزاد است؛نظرات خود را بيان كند.اين برخورد دوگانه نشانگر اين است كه يك فرد تا زماني مورد احترام است كه هر آنچه ما بخواهيم،بگويد.اين رفتار به هيچ وجه قابل دفاع نيست.در همين جا به خوانندگان اعلام مي كنم كه جناب دكتر اين حق را دارند تا نظرشان را در فضاي شخصي مجازي اعلام كنند.اين حق را براي ايشان محترم شماريد.
ابراهیم [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۶:۰۵ ]
بعنوانکسی که به رییس جمهور رای دادم . به روش مدیریت سیاست داخلی و خارجی باید نمره بالایی داد .
اگر اسیر اشلهای فکری و اجرایی رایج نباشیم . وفرصتها و روشهای بهترعمل نشده را قبول داشته باشیم . رییس جمهوری بسیار بالاتر از تواناییهای رئوسای جمهور گذشته عمل میکنند .
و شاید بتوان گفت . خاتمی و هاشمی بعلت ضعف جسمی . کندی در فکر و عمل و.... خیلی از احمدی نزاد پایین تر هستند .
روش مقابله احمدی نزاد با توجه امکانات و سیاستهای مخالفان بسیارتیزبینانه و موثر است .
احمدی نزاد پشت جبهه مخالفان و دشمنانش را هدف گرفته . تا با خلع سلاح فکری و ابزاری توان ملی بطور تصاعدی رشد دهد .
کریم [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۵:۳۳ ]
سلام دکتر
1- از اینکه در ایران نیستید متاسفیم شاید راهی پیدا شود که کلام گفتن و نقد در ایران هم آزاد شود تا امثال جنابعالی که شاید انتقادی به بدنه دولت و نه اسلام دارید بتوانید آزادانه حرف بزنید .
2 - همه ما مجبور هستیم راهی که برای سعادت و عاقبت به خیری همنوعان و خودمان شناختیم را اشاعه دهیم ولی هیچکس کمال مطلق نیست و گاهی اشتباه میکند . بهترین راه این است که بگوئیم این کار راهش از نظر و عقل بنده اینطوری است تا تضادها کاهش یابد و مجبور نشویم از افرادی که روزی آنها را هو میکنیم دوباره استمداد و یاری بطلبیم که این مطلب ، صداقت شما برادر بزرگوار را نشان میدهد و به قول برخی ها نشان میدهد که میشود با کسی در سیاست اختلاف داشت ولی در اخلاقیات در کنار هم بود و برای اعتلای فرهنگ اخلاق از شخصیت مایه گذاشت
3- شاید از هم فکران خود که به نظر بنده اعتقادی به احترام و ارزش گزاری به ایران در حافظه شان ندارند و همه چیز را سیاسی تلقی میکنند نقطه نظراتی بشنوید که لابد شنیده اید ولی باید صبر کرد و مقاومت که اگر اینطوری نباشد خوب فرق شما و دیگران چه می شود
4- آرزوی موفقیت و به حق رسیدن برای شما و خودمان دارم اگر اینجا باشید یا صلاح بدانید در خارج بمانید.
و توکل علی العزیز الرحیم الذی یرئک حین تقوم شعرا 216 و217
فهیمه [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۵:۱۵ ]
از اينکه منصفانه نقد کرديد خوشحالم اين مهم است که بدور از اختلافات، هميشه خود را به اخلاق سياسی مزين کنيم
با سپاس
دارشانا [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۴:۲۲ ]
سلام آقای دکتر
امکانش هست لطف بفرمائید و بگوئید ایران در معنای عام کلمه(نه رژیمهای حاکم در ادوار مختلف)و اسرائیل (بر همان سیاق)چه مشکلی با هم میتوانند داشته باشند؟
چه از منظر تاریخی(آزاد سازی یهودیان بابل توسط کورش و عدم وجود هیچ جنگی با یهودیان ) و چه جغرافیای سیاسی بنظر نمیرسد اختلاف ارضی( بالفور نظر به فرات تا نیل دارد که مربوط به ما نیست) یا حقوقی یا حتی مبانی اعتقادی متضاد(قبول اصل توحید)فی ما بین حاکم باشد.
مشکل چیست؟آیا بازنده تنها ملت ایران نیست؟
امير [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۴:۰۲ ]
سلام آقاى مهاجرانى
مگر آقاى احمدى نژاد به مهمانى نزد بستگانشان رفته بود كه با او تعارف و مهمان نوازى داشته باشند. با اين حماقتهائى كه از خودش نشان داده بيشتر از اين مى بايست كباب مى شد. مثل يك بچه لجباز گير داده به حاكمان كشورى كه از نظر او و همپالكى هايش منفورند به او اجازه سخنرانى در دانشگاه و ديدار از خرابه هاى ١١ سپتامبر بدهند. چرا؟ براى اينكه كك افتاده تو تنبانشان نكند راست راستى آمريكا و اسرائيل ميخواهند به ايران حمله كنند، فكر كردند بزرگان قوم، حالا از فرصت استفاده كنيم براى مظلوم نمائى. نه آن جور عربده كشى، و نه اين جو ر التماس و دريوزگى. شما كه جنبه اش را نداشتيد چرا با همه در افتاديد؟
آقاى مهاجرانى از شما انتظار چنين مطلبى در پشتيبانى از يك چماقدار و سركرده يك باند نداشتيم، مگر اينها تريبون كم دارند كه شما هم به طرفداريشان راه افتاده ايد، مگر يادمان رفته ايشان چطورى ازصندوق انتخابات رياست جمهورى در آمدند. ايشان برگزيده جمهور نيستند كه شما دل مى سوزانيد.
اميدوارم با اين موضعگيرى خداى ناكرده قصدتان اين نيست كه در انتخابات ميخواهيد كانديد شويد.
***********************
نه دوست گرامی! هیچوقت کاندیدا نمی شوم.
علی [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۳:۰۸ ]
جناب آقای دکتر مهاجرانی
من همیشه از دوستداران شما و خوانندگانتان هستم ولی اولین بار است که برایتان کامنت میگذارم دلیلش هم مطلب شما در مورد سخنرانی احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیاست.
نوشته اید که باید در داوری انصاف داشته باشیم من می پرسم چرا فقط ما باید انصاف داشته باشیم و بقیه نداشته باشند، اگر نمی گویند که بر شما تاخته اند باید گفت مگر آقای احمدی نژاد انصاف را برای من- که شهروندی ایرانی هستم و در ایران برای گذران زندگی از صبح تا شب زحمت میکشم باز هم در آن در مانده ام- رعایت کرده بخاطر ندانم کاریهای اقتصادی ایشان در اینجا از دئلتی سر مبارکشان قیمت زمین و خانه 60 درصد اضافه شده صاحبخانه من به بهانه اینکه بنزین سهمیه بندیست و مشکل دارم اجاره ماهیانه من را 70 در صد اضافه کرده در صورتیکه این روند تا سالهای گذشته 10 در صد بوده. من هر روز صبح باید سر کوچه منتظر بمانم وبه تاکسی های خالی که از جلو من رد می شوند التماس کنم تا شاید با دادن پول زیادتر من را سوار کنند هر کس هر چقدر زورش میرسد می گیرد.
همسر من در جایی کار میکرد که از روزی که دولت نهم آمده بخاطر سخنرانی های پی در پی ریاست محترم جمهور و وضع نابسامان مملکت و بخاطر وضع بد اقتصادی با او تسویه حساب کرده و هنوز نتوانسته کاری پیدا کند با داشتن 15 سال سابقه هر وقت هم پیگیری می کنیم میگویند هنوز هیچ چیزی معلوم نیست چرا؟ او که در این 15 سال راحت کار میکرد! چرا مگر آقای احمدی نژاد انصاف را رعایت میکند که شما ما و من را به رعایت آن توصیه می کنید؟ مگر او میداند که من با چه بدبختی اول ماه اقساطم را میپردازم؟ تازه وقتی هم یکی مثل خبرنگار بریتانیائی ازش میپرسد که مردم این اوضاع را دارند و در باره افزایش قیمت مسکن و مطالب دیگر با او صحبت میکند وی با راحتی خیال فقط میگوید متشکرم از اینکه بفکر مردم ما هستید.
من در اینجا میگویم آقای احمدی نژاد مگر مردم مسخره شما هستند که وقتی یکنفر حرفی -که مثل من از ترس سربازان گمنامتان جرئت پرسیدنش را نداریم- را میگوید با مسخره کردن و لودگی ردش میکنید؟
آقای مهاجرانی عزیز
شما را همانی میدانم که گفتید من وزیر خاتمی هستم نه وزیر کارگزران بگذارید حلاوت سخنانتان در ذهنمان بماند حالا اگر در مورد احمدی نژاد انصاف را رعایت نکنید آسمان به زمین می آید؟ مگر او انصاف را در باره دانشجویان ستمدیده امیرکبیر رعایت کرده که ما آنرا انجام دهیم؟
مگر به بچه های این آب و خاک که در زندانشان هستند انصافداری میکند پس ناراحت منصف بودن در برابر او نباشید.
آقای مهاجرانی عزیز
بارها خواستم نامه ای برای رییس جمهور بنویسم با ذکر کامل مشخصات و همه این مطالب را ر آن بنویسم ولی من ناراحت بر باد رفتن سر سبزم به جرم زبان سرخم نبودم ولی با این سن و سال طاقت بند زندانیان خطرناک و زناکاران با محارم را نداشتم
آقای مهاجرانی عزیز
یکی از دوستانم میگفت که وقتی به احمدی نژاد رای دادم فکر میکردم مهم نیست اگر کمی دگم و خشک مقدس است است ولی حرف دل مرد مستضعف را می فهمد ولی حالا فهمیدم که یک دروغگوی بزرگ است.
سر بلند باشید
می بخشید مصدع شدم
نیما [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۲:۵۱ ]
من نمی فهمم چرا ما ایرانیا اینقدر قضایای بی ربط رو به هم ربط می دیم!!!
مگه احمدی نژاد رفته بوده خونه اقوام و آشنایان که باید مثل مهمان باش رفتار می شده! مگه این آقایون با رفتاری که با سفارت آمریکا تو ایران شد مخالفت نشون دادن و صحبت از مهمون نوازی کردن! مگه دوستای این اقا که ریختن توی کوی و دانشجویان شهرستانیو که مهمون بودن، زدن و کشتن، مهمون نوازی سرشون می شد!!! مگه باید از کسی که اینهمه آزار و اذیت به سر ملت مظلوم ایران میاره مهمون نوازی کرد!
ما چقدر حقیر شدیم که وقتی یه نفر از ما دفا می کنه هم به خاطر مسایل دیگه بهش ایراد می گیریم که چرا مهمون نوازی نکردی! صحبت رییس دانشگاه کلمبیا ترکیدن بقض ملتی بود که صداشون به هیچ جا نمی رسه و دلشون خوشه به امثال شما که یکی به میخ می زنید و یکی به نعل!!!
ملت بدبختی که همه جوره دست و پاش تو زنجیره و نمادش شده یک سری افرادی که دیگه شرمش میاد که نام ایرانی روشه!
سيد علي [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۲:۱۵ ]
سلام
تشكر مي كنم آقاي دكتر . با اين مقاله شما را نه به عنوان فردي سياسي بلكه به عنوان يك روزنامه نگار مي شناسم . برايم بسيار اتفاق افتاده كه به خاطر درج خبري از جناب رئيس جمهور متهم به طرفداري از وي شده ام . اما دوستان اگر توجه فرمايند اصل كلي كه يك روزنامه نگار بايد رعايت نمايد همان است كه در نوشته شما هويداست . بي طرفي سياسي.فراغت از حب و بغض . انعكاس صحيح واقعه .
اين نوشته زيبا را با اجازه شما در وبلاگم قرار مي دهم .
بدرود.
مسعود [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۱:۴۵ ]
دنیای عجیبی است.آقای احمدی نژاد در جایی سخنرانی میکنندو استاد مهاجرانی نقدی در این مورد مینویسند و این بهانه ای میشود برای افرادی تا به آقای دکتر مهاجرانی بتازند و برای ایشان آرزوی عاقبت به خیری بکنند.مگر عاقبت به خیر تر از استاد مهاجرانی داریم.کسی که با جادوی قلم و بیانش همگان راسحر میکندو این جادو و گوهر خویش را در خدمت اسلام و مسلمین قرار داده است.مگر امکان دارد کسی که صاحب کتابهای ارزشمندی چون پیام آور عاشورا،انقلاب عاشورا،سلمان فارسی و...است عاقبت به خیر نباشد.چرا ما تمام مسائل را با سیاست قاطی میکنیم.اگر به رئیس دانشگاه کلمبیا خرده میگیریم به خاطر این است که درجایی که نباید مهمان نوازی را با سیاست قاطی کرده است.حال چرا ما خودمان همه چیز را با سیاست قاطی میکنیم.اینکه استاد متعلق به یک جریان فکری خاص است نباید باعث شود تا ما خارج از دایره انصاف در مورد ایشان فکر کنیم.
رضاپیری اردکانی [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۱:۳۶ ]
دکترمهاجرانی عزیز
باسلام
بسیارخرسندم ازاینکه وزیردانشمند وفرهنک دوست دوران اصلاحات منصفانه به واقعه فوق پرداخته وبااینکه منتقد شخص احمدی نژاد ودولت اومی باشد اهانت به رئیس جمهور منتخب مردم ایران رابرنتافته و اعتراض خودرانشان می دهد . زنده وپاینده باشید.
مهدی [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۱:۱۷ ]
جناب اقای مهاجرانی من در واقع از زمانی که دفاع فصیح و صریح شما رو در مجلس در زمان استیظاح شما شنبدم به شما ارادت زیادی پیدا کردم و به باور من همیشه ادم وارسته و فرهیخته ای بوده اید و هستید.
در عین حال متاسفم از این یادداشت احساسی که از شما میبینم. بنظر میاد من و شما از دوران درخشان ولی ناکام خاتمی درسی رو که باید میگرفتیم نگرفته ایم انجا که خاتمی هم بیعت با مردم و حقیقت رو با بیعت با حکومت و مصلحت معاوضه کرد و بجای اینکه طرف حق و مردم رو بگیرد به مصلحت عمل کرد و چنین شد که نباید میشد..
جمله رئیس دانشگاه کلمبیا این بود :
Mr. Pres. you exhibit all the sings of a petty and cruel dictator
معنی این جمله تفریبا میشه : آقای ریس جمهور شما تمام علام یک دیکتاتور حقیر و بی رحم رو به نمایش گذاشته اید.
لازم توجه کنید که رئیس دانشگاه کلمبیا این جمله رو بعد از اینکه تمام ادله که باعت شده به این نتیجه گیری برسه به روشنی و یک به یک بیان کرد. که اون دلایل برای همه ما مثل روز روشن .
آیا حقیقت غیر از این هست و ایا احمدی نژاد غیر از دورغ چیز دیگری جواب داد به نکات مورد سئوال ایشون.
آیا بعد از مقدماتی که رئیس دانشگاه گفت ایا این جمله نتیچه گیری با فحاشی به حساب میاید ؟
به باور من خیر. ایشون در نهایت ادب حرفش رو زده اگر چه تلخ باشه .
چرا اینها رو به خاتمی نگفتند . چرا ما احساس تحقیرمون و سرشکستی از اینکه آدم نا اهلی بر مسند نمایندگی ملت ایران نشسته با احساسات و غرور ملی می آمیزیم ؟
امیدوارم به هر حال همیشه سلامت باشید.
رهگذر [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۱:۰۸ ]
سلام آقای دکتر مهاجرانی
آقای احمدی نژاد بطور وحشتناکی دروغ میگوید. عوامفریبی میکند. هیچکدام از حرفهای رئیس دانشگاه کلمبیا توهین نبود. واقعیت بود. راست بود. دروغ نبود.شما در غرب زندگی میکنید، بهتر میدانید که نامسلمانان چقدر از دروغ متنفرند. علیرغم احترام خاصی که برایتان قائل هستم، به نظر من شما هم با این نوشته تان باختید. این که شما نوشتید انصافگرایی نیست، احساسگرایی است ، اگر نگویم کیهان گرایی و دلخوش کننده است.حیفم آمد که دکتر مهاجرانی با آن سابقه فکری و منطقی، اینگونه واقعیات را قلب ببیند.
داریوش [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۰:۴۱ ]
با سلام خدمت جناب آقای مهاجرانی
این وحشت دولتمردان آمریکا را می رساند که قبل از اینکه رئیس جمهور محترم ما شروع به سخن گفتن کند او را اینچنین ترور شخصیت می کنند و از اگر کسی از این اهانتها خوشحال شود از بی غیرتی و خودباختگی اوست .به منتخب ملت ایران عزیز توهین شود و ما ....این مردک دم از دستگیری هاله اسفندیاری و... میزند که ایرانی مزدور هستند ولی از دستگیری دیپلماتهای ما وآفای فرهادی نماینده تجاری استانداری کرمانشاه توسط نیروهای اشغالگر خود یحثی نمیکند خیلی زیبا بود که بعد از هر سخن کوبنده از سوی آقای احمدی نژاد مردم حاضر در سالن با دست زدن آنرا تائید می کردند.
محمد [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۰:۱۷ ]
جناب آقای مهاجرانی
این خوب است که انسان همیشه حتی در مورد دشمن منصف باشد ولی باید واژه انصاف را در معنای واقعی آن درک کنیم. من حرفهای زیادی برای گفتن دارم ولی هم در این مجال فرصت آن نیست و هم اساسا علاقه ای به اظهار نظر به عنوان یک شخص گمنام ندارم. چرا که مطمئنا نمی توانم نام واقعی خود را در پایین اظهار نظرم درج کنم. لازم است این را هم بیان کنم که دارای مدرک دکتری هستم. این را برای فخر فروشی نگفتم چون کسی مرا نمی شناسد.
آقای مهاجرانی!
در کشوری که کسی حتی استاد دانشگاه آن نمی تواند و حق ندارد به اظهار نظر درباره مسائلی که فکر می کند به او و کشور او مربوط است بپردازد، در کشوری که حکومتش با حدود سی شبکه تلویزیونی، چندین شبکه رادیویی و چندین روزنامه و رسانه جمعی دیگر تمام تریبون ها را در اختیار دارد و هر چه می خواهد راست و دروغ از فضل و کمال و حسن و وجاهت خود و اعوانش سخن می گوید وکسی را یارای پاسخگویی و مقابله نیست، در کشوری که رهبرش تفاوت دولت و حکومت را نمی داند و تصور می کند از سوی خدا و امام زمان اختیار حکومت (نه مسئولیت) تا پایان عمرش بر مردم بینوا را دارد و....
آقای احمدی نژاد در دانشگاه کلمبیا از چه سخن می گوید. از کدام آزادی؟ اوبهتر است به جای قرار دادن خود و ملت ایران در معرض اهانت و استهزا در خارج از کشور، همین جا بماند و به مسائل واقعی ایران بیاندیشد.
آیا این تنها ملت فلسطین است که حق تعیین سرنوشت خود را دارد؟
سرنوشت ایران را چه کسی تعیین می کند؟
بماند.
آقای مهاجرانی!
انصاف را وارونه تعبیر نکنید.
حامد محمدي [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۰:۱۶ ]
با سلام خدمت آقاي دكتر مهاجراني
پيشنهاد ميكنم كه دانشگاه تهران هم به طور متقابل از آقاي جرج بوش دعوت كند تا به ايران آمده و در مقابل دانشجويان ايراني صحبت كند.
دشتي آباداني [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۰:۰۴ ]
دعاهايي از مثنوي
******************************
اي دهنده عقلها، فريادرس تا نخواهي تو نخواهد هيچکس
هم طلب از توست و هم آن نيکويي ما کييم اول تويي آخر تويي
هم بگو تو هم تو بشنو هم تو باش ما همه لاشيم با چندين تراش
هم دعا ازمن روان کردي چو آب هم ثباتش بخش و دارش مستجاب
هم تو بودي اول آرنده دعا هم تو باش آخر اجابت را رجا
اي مبدل کرده خاکي را به زر خاک ديگر را بکرده بوالبشر
کار تو تبديل اعيان و عطا کار من سهوست و نسيان و خطا
سهو ونسيان را مبدل کن به علم من همه خلمم مرا کن صبر و حلم
اي که خاک شوره را تو نان کني وي که نان مرده را تو جان کني
اي که جان خيره را رهبر کنيوي که بي ره را تو پيغمبر کني
مي کني جزو زمين را آسمانميفزايي در زمين از اختران
هر که سازد زين جهان آب حيات زوترش از ديگران آيد ممات
حامد محمدي [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۱۰:۰۲ ]
من سياستهاي مختلف احمدينژاد رو قبول ندارم چون اين فرد اصولا با ديدگاه علمي فاصله دارد.
اما به نظرم سخنراني وي توي دانشگاه كلمبيا جالب و تاثيرگذار بود و عليرغم تبليغات منفي كه عليه وي و ايران وجود دارد نشان داد كه ميتوان با هم ديالوگ داشت.
و قطعا ديالوگ به تفاهم و نزديكي بيشتر و صلح كمك خواهد كرد.
صدرا [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۹:۱۶ ]
سلام. هر چند در اعتقادات مان آن چنان كه بايد نزديك نسيتيم ولي همين انصاف داشتن شما و يكجانبه برخورد نكردن تان با قضايا از همان گذشته برايم جاي احترام و تقدير داشته و دارد.
متاسفانه در داخل كسي مثل آقاي ابطحي آن جور تحليل بي مزه و بي منطقي را ارائه مي دهد و شما در آنجا با اين نگاه باز و غير متعصبانه به مسايل نظاره مي كنيد.
دستتان درد نكند. يا علي
دشتي آباداني [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۸:۵۹ ]
نظر كاربران در سايت العربيه نشان ميدهد كه اغلب مسلمانان شجاعت احمدي نژاد را تحسين ميكنند و حكام عرب را به تاسي از ايشان فرا ميخوانند چند اظهار نظر را ببينيد :
أمين السعودية: الله يعز الإسلام والمسلمين وينصرك يا نجاد على الظالمين
عبدالله من السعودية :فيك عزيمة وأصرار وقوى يا أحمدي نجاد عجزت الشعوب العربية بحكامها أن تصل ألى ربع عزيمتك وقوتك ........ الله يعز المسلمين بك يا أحمدي نجاد
مصرى : اكبر ,, الله اكبر ,,,,,تحية اليك ايها الشريف الشيد المجاهد وبارك الله فى جهودك وسدد خطاك ونصرك على اعدائك واعدائنا ,,
راشد محمد - الامارات:حفظك اللخ يا قائد الأمة الاسلامية يا نجاد ولعنة الله على كل المتخاذلين الخونه أنصار امريكا واسرائيل
محمدرضا [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۸:۳۴ ]
سلام به دکتر عزیز فرهیخته و فرنگ نشین، من مقاله هاآرتص رو خوندم یه نظر من آن مقاله یک نظر کاملاشخصی بود(لابد مثل سرمقالات روزنامه کیهان که نظر کل مردم ایران است و یا کل مسلمانان همیشه مظلوم جهان!) ونظر مرم اسرائیل و شاید مثل چیزی که شما نوشتید تمام مردم دنیا! نبود. اگرشما کمی منصف بودیدحداقل می نوشتید که نظرات خوانندگان آن مقاله چه تعداد بوده و همچنین چگونه به آن مقاله پاسخ داده اند. می دانم برای شماو امثال شما که زمانی دولتمرد بودید و بلای یک کنفرانس مثل برلین را هم بر سرتان آوردند دیدن این سخنرانی دردگذشته را تازه کرده است و لی این به نظرمن دلیلی برای موضع شما نمی باشد. من سخنرانی را کامل دیدم و به عنوان یک ایرانی از سخنرانی ایشان لذت بردم البته نه از منظر شما، از این منظر که ایشان صادقانه و بدون هیچ چاپلوسی نطرات خودراا کامل و واضح بیان کرده و از اسلام و گذشته پرافتخار ایران هم مایه نگذاشتندو این برای من که در کشوری زندگی می کنم که همه حتی شما جناب دکتر دارای ظاهری متفاوت از باطن هستند غنیمت است.
عبدالله [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۶:۲۲ ]
جناب آقای مهاجرانی- انصاف شما در این مورد که ریشه از اجداد معصومتان دارد قابل تحسین است. در این ماه مبارک رمضان از خداوند متعال آرزوی حسن عاقبت را اول برای خود و بعدا برای دیگر برادران و خواهران و بویژه جنابعالی دارم. استدعادارم فقط به خدا فکر کنید و برای خدا قلم بزنید و سخن بگوئید که می دانم قلم توانائی دارید و تکلیفتان بسیار سنگین است. انشاءالله در بازگشت به راه خدائی موفق باشید.
محمد [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۶:۰۷ ]
سلام. مطلبی هم من بر نوشته های مربوط اضافه کردم که امید مطالعه بفرمایید
http://shefa.blogspot.com/2007/09/blog-post_25.html
پنگوئن [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۶:۰۳ ]
احمدی نژاد به لطف همین اعمال خلاف اخلاق و منطق تندروهای آمریکایی است که می تواند به این راحتی خودنمایی کند.
سینا [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۴:۰۶ ]
دوستان عزیزی که توهین به این فرد رو توهین به ملت ایران می دونن وقتی در صفهای به هم پیوسته مردم پرس می شوند به ایرانی توهین نمی شود؟ وقتی قیمت همه چیز در 2 سال 3 برابر شد توهین نیست؟ وقتی در دانشگاه و در مقابل همه دانشجویان شهید دفن کردند توهین نبود فقط اینکه این شخص یک دیکتاتور ضعیف است توهین به ملت ایران است؟
ابراهيم [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۳:۴۷ ]
سلام آقاى مهاجرانى عزيز!
بعد از مصاحبه جنجالى آقاى كروبى با خبرگزاري فارس عليه اصلاح طلبان، هر روز اين سايت را چك مى كنم ببينم كه اينها بالاخره اين مصاحبه را پايين كشيدند يا نه، كه ناباورانه برخوردم به مطلب شما. مكتوب را نگاه كردم مطلب اول بود.
آيا خبرگزاري فارس و كيهان جاى خوبى نيست كه ما ر ا به خودمان نشان بده كه داريم چه كار ميكنيم؟ شما چرا چنين نمره اى به آقاى احمدي نژاد ميدهيد آيا اين بابا برازنده "دیکتاتور ستمگر کوتوله" نيست ؟ كم داريم ميكشيم از دست اين آدم ساده لو در مسايل داخلى و خارجى. آيا يك تمدن و انقلابى را با خطر نابودى روبرو نمى كند، آقاى مهاجرانی شما چرا؟
مازیار [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۳:۰۸ ]
این رفتار مودبنه از آقای مهاجرانی که ما می شناسیم اصلن بعید نیست ولی کاش درست تحلیل می کردید.احمدی نژاد چه را برد؟حماقت را؟
کاش در ایران مانده بودید ومی دیدید چه بر سر ما می آید و می رود.با هرکس به اندازه شان خودش باید برخورد شود نه به اندازه ی شان مقامش.چرا انتظار دارید به یک جبار دروغگو بیش از اجازه صحبت در آنجا احترام بگذارند.احمدی نژاد بیش از این چه می خواست؟
m.s. [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۲:۲۸ ]
جناب مهاجرانی، با دیدن سرمقاله روز کیهان که به نقل از وبلاگ شما پاراگرافی را نوشته با این مضمون:
"" نشست پريشب دانشگاه كلمبيا حتي شگفتي كساني مانند عطاءالله مهاجراني را نيز برانگيخت كه در سايت شخصي اش نوشت: اين سخنراني ، رئيس جمهور و ايران را در موضع مظلوميت و حقانيت قرارداد و در آن بازنده اصلي، اسرائيل بود، و البته تا آنجا كه به مواضع اصولي فرزندان انقلاب اسلامي مربوط مي شود، امري بي سابقه نبود. بيست سال پيش در همين ايام سخنراني متين، مستدل و قاطع رئيس جمهور وقت كشورمان (حضرت آيت الله خامنه اي) در مجمع عمومي سازمان ملل متحد به همان اندازه كه خشم آمريكا و خروج اعتراض آميز هيئت آمريكايي از جلسه مجمع عمومي را به دنبال داشت، با تحسين و احترام سران و نمايندگان اغلب دولت هاي شركت كننده مواجه شد.""
خواستم ببینم که چقدر از این مطالب مربوط به شماست و چقدرش مربوط به دروغ سازی روزانه کیهان، به همین دلیل به وبلاگ شما سر زدم. در مجموع برداشت من اینست که خیلی هم تحلیل شما منصفانه نیست، به همان دلیلی که بعضی از بازدید کنندگان هم پیغام گذاشته اند و در متن صحبت رئیس دانشگاه هم بود که "ما دولتمردان خود را نیز بی رحمانه نقد می کنیم، و همان کار را درمورد دیگران هم انجام خواهیم داد".
من به شخصه از شنیدن هیچ کدام از حرف های رئیس دانشگاه نه تنها ناراحت نشدم که بسیار هم لذت بردم، نه به این خاطر که چنان آدمی شایسته است که با به اصطلاح رئیس جمهور ایران اینطور سخن بگوید، بلکه به این دلیل واضح که احمدی نژاد دلقک دست نشانده ایست که پس از سرکوب همه منتقدان سیاسی و توقف مسیر تحول داخلی گماشته شده است...اگر این شخص یا گمارنده وی توان شنیدن انتقادات بسیار لطیف تر منتقدین داخلی را در داخل کشور می داشت چنین مجبور نبود تن به ذلت بدهد و چنین نقدهای بی محابایی را در خارج از کشور و در جلسه ای که گویا با التماس هم دربرایش ترتیب داده شده بشنود. این شخص فاقد شعور عمومی لازم برای تصدی تمام مناصبی است که تا کنون داشته، دارای اطلاعات بسیار ناچیز از همه چیز، فاقد قدرت تحلیل، دروغگو و دغلباز است، چنان که می پسندند . قرار گرفتن چنین فردی در برابر سخنان تند رئیس دانشگاه هر چند به نام ملت ایران تراژدی بزرگی است اما از تراژدی سیاهی که در داخل کشور جریان دارد بدتر نیست. شما معترضید که چرا فضای جلسه را مانند مجلس عزا درست کرده بودند؟ من می پرسم مگر این کسان ایران را چنین عزاخانه ای نکرده اند؟ اینجا چنان اخلاقی که شما پنداشته اید حاکم نیست...
A Friend [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۲:۱۸ ]
Do you really believe he won! n
If Iran has the most freedom in the world why you and your whole family are not living there any more? n
علی [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۲:۱۶ ]
با عرض سلام
توهین به ایرانی توهین به همه ی مردم ایران است. این کمال بی غیرتیست که توهین به منتخب ملت رو بخاطر تصفیه حسابهای شخصی بتوانیم تحمل کنیم.
نوشته ی زیبایی بود.
یا علی
محمد پورعبداله فرشبافی [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۱:۵۳ ]
سلام
سخنرانی را کامل ندیدم...
ولی با سخنان شما در مورد کنتراست و رنگ بندی و ... سخت موافقم.
نویسا و مانا باشید
آرش [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۱:۲۵ ]
چطور جنابعالي كه سابقه خوبي در وزارت ارشاد داشتيد اعتراضي به كشتارهاي مخالفان در داخل وخارج نداريد وفقط مانند خامنه اي عليه آمريكا صدا كلفت مي كنيد شما هم ثابت كرديد تمام مسوولان جمهوري اسلمي از يك جنسند
******************
من مسئول نیستم.منتقد منصفم
علی شیرازی [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۱:۲۳ ]
انشاالله خداوند احمدی نژاد را برای ما و شما و کشور ایران حفظ کند و احمدی نژادی های بیشتر و بیشتری برای این ملت به منطه ظهور برسد که همچنان کشور و ملت شگوفا شود چنانکه که شده است.
mostafa [ ۸۶/۷/۴ در ساعت ۰۰:۲۰ ]
ba salam
agar eshtebah nakardeh basham deletan baraye vatan tang shodeh va ghasd e bazgasht darid
pirouz bashid
احسان [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۳:۵۸ ]
جناب استاد فرهیخته آقای دکتر مهاجرانی
دیشب که به طور مستقیم سخنان آقای احمدی نژاد و فحاشی رئیس بی ادب دانشگاه کلمبیا را دیدم آرزو کردم ای کاش در مقامی بودم که می توانستم این سخنان که بی احترامی به روح بلند و بزرگ ایران و ایرانی بود را پاسخگو باشم. امروز که دست نوشته ی شما را دیدم خداوند را شکر کردم که هنوز بزرگانی در میانمان هستند.
به امید روزی که خاک وطن بر زیر قدمهای تو باد. ارادتمند از برلین
احسان
رضا نیسی مینائی [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۳:۴۶ ]
سلام جناب آقای دکتر مهاجرانی
اینجانب نخستین بار است که وبلاگ شما را مطالعه کردم با اینکه در روش و نیز احتمالا در حوزه اندیشه با رئیس جمور تفاوتهایی دارید لکن جنابعالی در نقد رئیس دانشگاه کلمبیا که به رئیس جمهور ایران بی حرمتی نمود فارغ از همه رقابتهای سیاسی جانب انصاف را رعایت فرمودید که شایسته احترام است.
در مسیر اعتلای ایران و اسلام پیروز باشید
پوریا [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۳:۴۰ ]
سلام نوشته ی شما را قبول دارم والبته باید گفت که بعضی صحبت ها در سخنرانی در مورد ازادی دروغی بیش نیست که گفته شد
حنا [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۳:۰۱ ]
متن صادقانه ای نوشتی آرزوی موفقیت برای شما دارم.
در مورد احمدی نژاد هم من احساس عجیبی نسبت به این شخصیت دارم. احساس میکنم واقعا آنجوری که رسانه های غربی ازو یک شیطان مجسم و یا دیکتاتور ستمگر بیان میکنند نیست.به نظرم او یک شخص ساده مهربان و یک ملی گرای مذهبی هست. البته به نظرم تا حدی هم پست مدرن هست. خدا شما و او را برای مملکتمان حفظ کند.
علي [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۲:۲۹ ]
با نظر شما موافقم . آقاي احمدي نژاد هرچه باشد رئيس جمهور ايران است و نماينده ي ايران ( به حق يا ناحق ) و مهمتر از همه يك مهمان براي آمريكا . و اين وظيفه ي روشنفكران است كه حدود و مرزهاي اپوزوسيون را در سياست داخلي و خارجي مشخص كنند . تا نه اجازه دهيم اينگونه به نماينده ي ايران توهين شود و نه ( به تعبير آقاي خاتمي ) از ترس استكبار ، پذيراي استبداد شويم. قبول كنيم در اين مورد كم كاري كرده ايم.
ب. طوری [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۱:۵۷ ]
سلام،
من هم با نظر شما اساسا موافقم. فقط یک نکته ای رو می خواستم بگم که فکر کنم منظور از واژه petty ، حقارت فیزیکی (کوتوله بودن) نیست بلکه حقارت شخصی (یا همان حقیر) منظور است.
اما حتی با این تفسیر هم این معرفی و خوش آمد گویی، فرسنگ ها با آن چه که دیده ام و شنیدم و از چنین تریبونی انتظار داشتم، فاصله داشت...
علی کنکوری [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۱:۵۱ ]
سلام بر شما
شاید این نیز دلیلی باشد بر ما که خداوند کارهایش را به شکل عجیبی پیش میبرد . و هیچ کدام توقع چنین سخنرانی بر وفق مردای را پیش بینی نمیکردیم . با اینکه احمدی نژاد و سیاست هایش مورد قبول ما مردم ایران نیست اما وقتی به یک ایرانی که به عنوان نماینده کشور من توهین شود به من نیز توهین شده است . اما فراموش نمیکنم که من نیز با خود او مشکل دارم و او شاید با من مشکل داشته باشد . شاید این بار ان هاله نامرئی بود و دیگر ان هاله مرئی شوم در کار نبود . خدا را شکر میکنیم که اقای احمدی نژاد قبل از سفر با خود خوانده بود :
ربش الرحلی صدری ....
دوست شما
علی
(جناب اقای محاجرانی ایا این امکان هست که لینک این سایت را در وبلاگ خود قرار دهم ؟)
نیما [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۱:۲۸ ]
تحليل تون عالي بود. با اینکه من به آقای احمدی نژاد انتقاد دارم منتهی اهانت به رییس جمهور را توهین به ملت ایران می دانم
ثمين [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۱:۲۰ ]
راستی! به اندازه ی وقتی که به آقای خاتمی بی حرمتی می شد(البته در داخل!) و... ناراحت شدم از حرف های رئیس دانشگاه کلمبیا به آقای احمدی نژاد ولی فکر می کنم تقصیر خود آقای احمدی نژاد باشه. امروز خیلی ها رو دیدم که خوشحال بودند از حرف های رئیس دانشگاه کلمبیا! (البته شاید با فاکتور گرفتن از فحاشی ها) چرا باید اینجوری باشه؟ آقای احمدی نژاد نمی تونستند از اول جوری عمل کنند که امروز اینجوری مورد عتاب و خطاب قرار نگیرند و یک ملت رو هم سرافکنده نکنند از اینکه رئیس جمهور کشورشون دیکتاتور و شیطان خطاب می شود؟!(هر چند با تفکرش مخالف باشند)
ثمين [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۱:۱۲ ]
سلام عمو عطای عزیز
اینجوری به موضوع نگاه نکرده بودم (تحلیل هاآرتص). ما خسته شدیم از این همه تشویش. دعا می کنیم...
shoona [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۰:۵۷ ]
سلام خوشم مياد که ايراني هستي مثل من مثل گربه هايي که تو آينه خودشون رو شير ميبينن - منظورتو از برد و باخت نفهميدم يعني چي? ميشه بگي احمدي نژاد چي رو برد? يعني مي خواي بگي نمي دوني که اينها همش يه بازيه بزرگي بود که افکار شهروندهاي امريکا رو براي جنگ آماده کنن? ميشه بگي که احمدي نژاد به غير از جواب در مورد تروريست به کدوم سئوال جواب درست داد? ميشه لطفا درست توضيح بدي که توي دنياي امروز اوني برنده هست که مدي رو در دست داره مثلا ما ايرانيها با يه روزنامه کيهان و با چند تا اصلاح طلب نيم بند ميخوايم به جنگ CNN بريم يا به جنگ Fox News يا به جنگ New York Timesيا Washington Postيعني مي خواي بگو چون هاارتص اينو گفته پس احمدي نژاد برنده شد پس تکليف مردم ايران چي ميشه ماها کي برنده ميشيم شما که برنده بودي از اول اما باور کن تضميني نيست که بچه هات تو ايران فردا برنده باشن - از تو که تحصيل کرده هستي انتظار بيشتري ميره - من خودم باهات حال ميکنم که مجوزه چاپ کتابه خاطرات علم رو دادي در زمان وزارتت شايد اينجوري حساب کنيم تو يه جورهايي تو افكار عموميه ايران برنده باشي اما فقط همينجوري نه جوره ديگه - ببخشيد زياد نوشتم اما به نظر من شايد برنده تبليغاتي اين جريان احمدي نژاد باشه يا طرف مقابل اما مطمئن باش که بازنده اين بازي مردم ايران هستن -- يا حق
حميد [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۰:۵۶ ]
انصاف نكته بسيار خوبي است كه جنابعالي اشاره كرده ايد. متاسفانه برخي ايراني ها نيز تحت تاثير تبليغات غربي قرار گرفته اند، در حالي كه فلسفه انقلاب اسلامي مانند موتور محركه حقي است كه زبان روساي جمهور ايران را روشن و گويا مي سازد.
بازتاب هاي سخنراني رئيس جمهور گوياي آن است كه برايندهاي مثبت اين سخنراني بسيار بيشتر از آنچيزي است كه برخي تنگ نظر مي خواهند جلوه دهند.
خداوند نگهدارتان باد
بهار [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۰:۴۰ ]
به نظر من آقای رئیس جمهور حرف تازه ای در این جلسه نزدند. (البته بجز نظر غیر کارشناسی شان راجع به همو سکچوالها که اون هم اگه یه کم خوشبین باشیم قابل اقماض هست!) منظورم اینه که صحبتهای رئیس دانشگاه از عملکرد گذشته و اظهار نظرهای نسنجیده ای که خود آقای احمدی نژاد داشته اند منشاء گرفته بود. اما واقعا مشاوران رئیس جمهور نباید پیش بینی این گونه رفتار را از میزبان آمریکایی می کردند؟ خیلی جرات می خواد که توی چشم یک آدم که رئیس جمهور 70 میلیون جمعیت هست نگاه کنی و اینجوری تحقیرش کنی!! من مثل خیلی های دیگه دل خوشی از رفتارها و صحبتهای آقای احمدی نژاد ندارم و خدا می دونه که هر وقت سخنرانی داره می ترسم نکنه دوباره یه حرف نسنجیده ای بزنه اما واقعا دیروز احساس شرمندگی و عصبانیت داشتم و کاش که این بار آقای احمدی نژاد برای دفاع از غرور ملی ما هم که شده به نشانه اعتراض به توهین به ملت ایران اونجا رو ترک می کرد ! ایشون که تحمل مخالفت از روی دلسوزی خودی ها رو توی مملکت نداره چطور ایستاد و شنید اون تو هین ها رو؟
saeed [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۰:۳۴ ]
از انصاف و مروت شما سپاسگزارم
مهدی [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۲۰:۱۹ ]
مجموعه ی اتفاقات دانشگاه کلمبیا به نظرم اتفاق متوسطی بود که نتیجه ی بلاتردیدی برای هر طرف نداشت. در عین حالی که رئیس جمهور توسط حضار "هو" شد، ولی برخی مطالب را هم که مطرح کرد شاید تأثیری بر حضار داشت. سخنان رئیس دانشگاه هم همین طور بود، هم به طریقی به رئیس جمهور ضربه ای کاری زد، و هم با توهین فحاشانه اش انگیزه ها و هیجاناتش را آشکار کرد که در نزد عقلا از قدر گوینده می کاهد.
ولی آن چه مایلم به آن اشاره کنم اعتماد به نفس خوب رئیس جمهور بود، که البته به نظر من با سطح فکر و توانائی اش تناسب ندارد.
سعید [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۱۹:۵۸ ]
این تحلیل احساسی دخلی به سیاست ندارد. آقای محترم شما به خوبی از نگاه مردم به احمدی نژاد آگاه هستید و سخنان رئیس داشگاه کلمبیا بیان دیدگاه های میلیونها مردم به ستوه آمده از حضور این فرد است که اعتراض شان و فریادشان را با حبس و شکنجه و اعدام پاسخ می دهند. حالا شما خدا را شکر می کنید که فرصت تازه ای برای ملت ایجاد کرد؟ ضمنا توصیف شما از فضای سخنرانی و شیوه تزئین سالن درست است اما مهم نیست احمدی نژاد چه لباسی و با چه رنگی بپوشدحرکات مضحک دست و حالات چهره و بر طرف کردن آب گوشه دهان با انگشتان دست که مرتب هم تکرار می شد اسباب خجالت و شرمساری مردمی است که این فرد نماینده آنان در بزرگترین اجلاس جهانی است.
يک دوست [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۱۹:۳۸ ]
جناب مهاجرانی
با این نظر منصفانه تان منتظر باشید تا با حجم عظیمی از ترش روئی دوستانتان که مخالف چنین موضعی از شما بودن ، مواجه شوید
رقابت چشم های انصاف را کور کرده
موفق باشید
اتوپیا [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۱۹:۳۴ ]
بی تردید "لی بالینگر" رئیس دانشگاه کلمبیا به وحشیانه ترین و غیر انسانی ترین روش آقای احمدی نژاد را خرد کرد. کجا رسم است میزبان قبل از سخنرانی مهمان، به او با زشت ترین عناوین و تندترین الفظ خوش آمد بگوید؟ من به ایشان رای نداده ام، امااین آمریکایی مغرور و پر رو و متفرعن استقبالی از احمدی نژاد کرد، که حتی اگر بوش و چنی به او می رسیدند با او نمی گفتند.
ميرزا قلي خان راپورتچي [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۱۹:۰۸ ]
آفرين بر شما.
سجاد [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۱۸:۳۲ ]
با این ها که گفتید کاملا موافقم.
ramin [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۱۸:۲۹ ]
دکتر جون از شما که فرنگ دیده اید بعیده! فکر کردید اونجا هم ایرانه که همه چاپلوسی کنند و قربون صدقه مقامات برن؟ دانشگاه کلمبیا و Newyork همونجاییه که بوش رو هو بارها استادها و دانشجو ها و مرد دروغگو و احمق نامیده اند!
محمد امامی [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۱۶:۰۷ ]
سلام .
تیتر مطلبتان اخلاق در سیاست نا خود آگاه یاد مرحوم دکتر سحابی انداخت :
نمادی از اخلاق در سیاست
روحش شاد .
من هم معتقدم می توان از یک حکومت انتقاد داشت و حتی با آن مبارزه کرد ، اما دولت مظهر حاکمیت ملی است .
خسرو [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۱۶:۰۳ ]
سلام آقای دکتر
من متن سخنرانی اقای رئیس جمهور راجائی نخوانده ام
ولی واجب میدانم خدا را شکر
امیرهادی [ ۸۶/۷/۳ در ساعت ۱۶:۰۱ ]
بارها پیش دوستانم گفتم که اصلا سیاسی نیستم ! ولی دو نکته : اول اینکه بین بچه های ما خیلی صحبت این بود که بابا آمریکا نیرو پیاده کرده اصلا دیگه هدف هاش رو هم مشخص کرده ... داستان از تهدید گذشته ،عرض کردم خیلی از حضرات هستن که می دانند شتر را کجا بخوابانند، صبور باشید ! این هم نتیجه اش ... اگر نگیم دیگه هیچ حمله ای به ایران نمی شه حد اقل این داستان ها خیلی عقب می ندازتش !
اما نکته ای که از نظر خود من جذاب و جالبه فاصله دولت و ملت هستش ... تو سایت بالاترین و سایر سایت ها که برین ایرانی ها با شور و هیجان وصف ناپذیری در حال منتظر کردن اخبار سوتی های رییس جمهور ایران هستند ! به نظر نمی رسه این مرد رییس جمهور ایران باشه !.... یا او رییس جمهور ایران نیست ... یااین ملت ایرانی نیستند ... یا محل جغرافیایی ایران عوض شده ! lol به قول محسن نامجو : به این میگن جبر جغرافیایی ... کاش به تکرار عبارت" من یک دانشگاهی هستم" ایشون هم با قلم زیباتون می پرداختید . با تشکر
يزدفردا