زمان : 23 Shahrivar 1386 - 23:31
شناسه : 7569
بازدید : 524
در تهران " اعضاي باند باندجعل و كلاهبرداري بليط هواپيما يک ميليارد ريال کلاهبرداري کرده بودند  در تهران " اعضاي باند باندجعل و كلاهبرداري بليط هواپيما يک ميليارد ريال کلاهبرداري کرده بودند

در تهران " اعضاي باند باندجعل و كلاهبرداري بليط هواپيما يک ميليارد ريال کلاهبرداري کرده بودند


يزدفردا- رئيس پليس فرودگاه هاي كشور اعلام كرد سركرده اصلي باند جعل و كلاهبرداري بليط هواپيما و تأسيس آژانس بدون مجوز دستگير و متلاشي شد.
سردار محمود بت شكن رئيس پليس فرودگاه هاي کشور گفت : در اواخر سال 1385تعدادي افراد سودجو طبق توافقات باندي با هويت جعلي مبادرت به تشكيل و سازماندهي باند كلاهبرداري با سوء استفاده از موقعيت پرسود بازار بليط هواپيما و رزرو هتل و امورات تورهاي گردشي با عنوان جعلي نسبت به تأسيس آژانس هواپيمايي پرنيان طبيعت نموده و ضمن اجاره مكان مناسبي در بالاي شهر (منطقه جردن) و تزئين محل به سبك آژانس و نصب تابلو و نشر آگهي در جرايد كثيرالانتشارفعاليت خود را ازمورخه 8/12/85 شروع کردند.

وي در ادامه افزود : افرادي كه نياز به بليط جهت عزيمت به محلهاي مورد نظر براي سپري نمودن تعطيلات خود داشته بصورت حضوري و يا تماس تلفني با آژانس مذكور ارتباط برقرار نموده و غافل از اينكه طعمه كلاهبرداري افراد سودجو قرار گرفتند و عملكرد اعضاء شاغل در آژانس آنقدر طبيعي بوده كه مراجعين كوچكترين شكي به ماهيت آژانس ،بليت جعلي و نفرات قلابي نمي کردند تا اينكه مسافرين در موعد مقرر و فرا رسيدن ايام تعطيلات نوروزي و مراجعه به فرودگاه هنگام كنترل بليط براي اخذ كارت سوار شدن به هواپيما از طريق مسئولين كانتر چك بليط شركت هواپيمائي ارم كيش متوجه جعل بليت و افتادن در دام باند افراد سودجو و كلاهبردار مي شوند.

فرمانده پليس فرودگاههاي كشور در ادامه افزود: افراد مذكور با مراجعه به محل استقرار آژانس متوجه تخليه كامل ساختمان و برچيده شدن دفترشدند و به پليس فرودگاه مراجعه و با تنظيم شكايت و ارسال آن به مراجع قضائي خواهان شناسايي و دستگيري اعضاي باند فوق گرديدند.

سردار بت شکن تصريح کرد:در اين خصوص دستور ويژه اي را به پليس آگاهي فرودگاه مهرآباد صادر كه مأموران بلافاصله براي شناسايي ماهيت موضوع و بازديد از محل و نحوه استقرار آژانس و هويت افراد به محل اعلامي مراجعه كه متأسفانه محل كاملاً تخليه و هويت افراد كاملاً جعلي بوده.

فرمانده پليس فرودگاههاي كشور اضافه کرد: با تلاش مؤثر و دقيق مأموران آگاهي پليس فرودگاه نسبت به شناسايي هويت اصلي اعضاء بانداقدام وسپس ميزان كلاهبرداري به ارزش تقريبي يك ميليارد ريال ارزيابي و مشخص شد تعداد 700 نفر شاكي وجود داردكه آنان نيز شناسايي شدند و سپس با انجام تعقيب و مراقبت هاي ويژه پليسي و استفاده از منابع و مخبرين و افراد موثق پس از چند روز تلاش بي وقفه موفق به دستگيري تعداد پنج نفر از اعضاي باند شدندكه پس از تحقيقات به مقام قضائي معرفي كه هر كدام از آنان با قرار مناسب روانه زندان شدند.

وي در خصوص دستگيري سركرده اصلي اعضاء باند گفت: دو نفر ديگر از اعضاء باند با تلاش شبانه روزي و با بكاربردن ترفندهاي پليسي وكارهاي اطلاعاتي بصورت محسوس و غير محسوس در تهران شناسايي و دستگير شد.

سردار بت شکن خاطر نشان کرد:ً‌ اقدامات لازم به منظور دستگيري دو نفر از اعضاي متواري باند به نام هاي «م -ز» و خانم «م« در حال انجام مي باشد.
يزدفردا