زمان : 23 Shahrivar 1386 - 16:37
شناسه : 7557
بازدید : 1568
امام جمعه زارچ: در افطاری دادن ها سهم بیشتری برای یتیمان ، مستمندان و فقرا در نظر بگیرید. امام جمعه زارچ: در افطاری دادن ها سهم بیشتری برای یتیمان ، مستمندان و فقرا در نظر بگیرید.
امام جمعه زارچ: در افطاری دادن ها سهم بیشتری برای یتیمان ، مستمندان و فقرا در نظر بگیرید.




حجت الاسلام محمود دهقان امام جمعه زارچ در خطبه های نماز جمعه این هفته زارچ که در مسجد جامع امام حسن مجتبی(ع) سرچشمه زارچ برگزار شد با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان گفت : در افطاری دادن ها سهم بیشتری برای یتیمان ، مستمندان و فقرا در نظر بگیرید.

امام جمعه زارچ ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، ماه نزول رحمت الهی اظهار داشت:استفاده اهل ایمان و بندگان خدا از این رحمت های نازله متفاوت است بعضی ها بهره و نصیبی که دارند فقط گرسنگی و تشنگی است و بی تفاوت هستند ،بعضی ها فقط گذشته خود را جبران می کنند و بعضی از اعمال را انجام می دهند

حجت الاسلام دهقان افزود: اما گروه سوم نه تنها گذشته خود را جبران می کنند بلکه با اندوختن ذخایر معنوی آینده خود را هموار می کنند و زاد و توشه ای برای خود ذخیره می کنند.

خطیب جمعه زارچ در ادامه با اشاره به خطبه پیامبر در باب وظایف روزه داران در ماه مبارک رمضان گفت:پیامبر در این ماه مومنین و مومنات را سفارش به تلاوت قرآن، پرهیز از گناه و معصیت، دعا و نیایش بخصوص درنماز و بعد از آن و همچنین دعا جهت توفیق روزه گرفتن در این ماه، صلوات فرستادن ، استغفار و توبه کردن از گناهان ، توجه به نافله ها و نماز های مستحبی ، نگه داشتن چشم و گوش از لغزش و گناه ، احترام به بزرگترها ، عطوفت و مهربانی به کودکان و کوچکترها ، صله رحم ، توجه به یتیمان و افطاری دادن کرده است.واین مصداق گروه سوم هستند که راه را برای آینده هموار خواهند ساخت.

حجت الاسلام محمود دهقان در پایان تأکید کرد:در ماه مبارک رمضان هنگامی که مردم در حال استراحت هستند بلندگو های مساجد و بعضی جاهای دیگر فقط اذان از آن پخش شود و در حد اعتدال. و اگر تلاوت قرآن و مصیبت اهل بیت از آن پخش شود هرچند که درست است اما اگر یک مسلمانی یا مومنی ناراضی باشد تمام اعمالتان ازبین خواهد رفت