زمان : 22 Shahrivar 1386 - 15:19
شناسه : 7547
بازدید : 929
25 درصد دانش آموزان در بدو ورود به دبستان مشكلات دهان و دندان دارند 25 درصد دانش آموزان در بدو ورود به دبستان مشكلات دهان و دندان دارند

يزدفردا "كارشناس بهداشت و تغذيه آموزش وپرورش استان يزد گفت: بيماريهاي دهان ودندان از شايع ترين مشكلات دانش آموزان در بدو ورود به دبستان است كه نزديك به 25 درصد نوآموزان از آن رنج مي برند.


به گزارش روابط عمومي سازمان آموزش وپرورش يزد؛ غلامرضا ركوعي با اشاره به نقش خانواده ها در جهت دهي افكار فرزندان، گفت: در حقيقت شرايط فرهنگي خانواده ها با ميزان مشكلات بهداشتي دانش آموزان، رابطه اي مستقيم دارد به نحوي كه تغذيه نامناسب و بي توجهي نسبت به الگوي بهداشتي صحيح، مي تواند يكي از دلايل بروز بيماري در كودكان باشد.

وي در ادامه افزود: به منظور پيشگيري از پوسيدگي دندان دانش آموزان مدارس ابتدايي استان، در سال گذشته بيش از 36 نوبت محلول فلورايد بين آنها توزيع شد كه اميدواريم اين اقدام گامي موثر در جهت نهادينه سازي فرهنگ بهداشت در سطح جامعه باشد.

ركوعي در پايان الگودهي، آموزش و انگيزش را براي پيشبرد برنامه هاي بهداشتي لازم دانست و افزود: در واقع بسترسازي بهداشتي در آموزشگاه ها تنها با هماهنگي و همكاري مربيان بهداشت، خانواده ها و رسانه ها تحقق خواهد يافت كه اين امر خود مستلزم تلاش پيگير و تدبير همه جانبه مسئولين آموزش وپرورش است.

يزدفردا