زمان : 22 Shahrivar 1386 - 14:57
شناسه : 7545
بازدید : 993
جشن سواد در 140 روستاي استان يزد جشن سواد در 140 روستاي استان يزد

يزدفردا "به مناسبت 17 شهريور روز جهاني مبارزه با بي سوادي به طور همزمان جشن سواد در 140 روستاي استان يزد برگزار شد .



به گزارش روابط عمومی استانداری يزد در اين جشن كه با حضور معاون سياسي امنيتي استانداري يزد – معاون مديريت و توسعه سازمان نهضت سوادآموزي كشور و بيش از 500 نفر از سواد آموزان و مربيان نهضت سواد آموزي استان برگزار شد از سواد آموزان نمونه استان كه در تقاطع عالي تحصيلي موفق شده بودند تجليل شد .




در اين گردهمايي معاون سياسي امنيتي استانداري يزد با اشاره به ضرورت سواد و علم آموزي در جوامع كنوني گفت: در عصر حاضر به دليل گسترش وسايل ارتباطي و تجهيزات رسانه اي در جهان دورترين نقاط كشور هم براي برقراري ارتباط خود با ساير نقاط نياز به بهره گيري از اين وسايل دارند كه سوادآموزي در اين برهه از زمان يك مسئله بسيار مهم و ضروري به شمار مي رود .

عبدالرسول دوران از مسئولان نهضت سوادآموزي و سازمان آموزش و پرورش استان خواست تا با به كارگيري از تمام پتانسيل ها و ظرفيت هاي موجود در استان همه تلاش خود را در ريشه كني اين معضل اجتماعي داشته باشند .

معاون مديريت و توسعه سازمان نهضت سواد آموزي كشور ميزان رشد باسوادي كشور نسبت به پيش از انقلاب را 37 درصد عنوان و تصريح كرد : شاخص سواد قبل از پيروزي انقلاب اسلامي 5/47 درصد بوده است كه اين ميزان در حال حاضر به 6/84 درصد افزايش يافته است .

پرويز كوثري از راه يابي بيش از يك ميليون سواد آموز به مراكز آموزش عالي كشور و دانشگاه ها خبر داد و افزود : بيش از سه هزار نفر از آنان هم اكنون در مشاغلي چون پزشكي – تدريس در دانشگاه ها و انجام وكالت دردادگستري مشغول هستند .

مدير نهضت سواد آموزي استان يزد هم در اين گردهمايي رسيدن استان به جايگاه سوم كشور از لحاظ باسوادي را از دستاوردهاي مهم انقلاب برشمرد و اضافه كرد : ميزان با سوادي در استان يزد 7/88 درصد است كه باعث شده استان يزد پس از استان هاي تهران و سمنان در جايگاه سوم كشور قرار گيرد .

محمد رستگاري ميانگين باسوادي استان را چهار درصد بيشتر از ميانگين كشوري خود اعلام كرد .

يزدفردا