زمان : 21 Shahrivar 1386 - 00:54
شناسه : 7524
بازدید : 3543
انتخاب مهندس حسين اميدي كارمند مخابرات يزد بعنوان كارشناس نمونه ملي كشور (به همراه گزارش فعاليتهاي وي) انتخاب مهندس حسين اميدي كارمند مخابرات يزد بعنوان كارشناس نمونه ملي كشور (به همراه گزارش فعاليتهاي وي)
انتخاب مهندس حسين اميدي كارمند مخابرات يزد بعنوان كارشناس نمونه ملي كشور (به همراه گزارش فعاليتهاي وي)

خبر يزدفردا -انتخاب نمونه كشوري -مخترع -مبتكر-محقق-مخابرات

يزدفردا "مهندس حسين اميدي كارشناس صدور دستور مداري مديريت راه دور شركت مخابرات استان يزد بعنوان كارشناس نمونه ملي بزرگداشت روز كارمند يادواره شهيد رجائي در سال 85 انتخاب گرديد .

به گزارش رسيده به يزدفردا :دكتر سليماني وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات و رييس ستاد بزرگداشت روز كارمند، يادواره شهيد رجائي طي تقدير نامه اي انتخاب اميدي را بعنوان كارشناس نمونه ملي تبريك گفت و اظهار اميدواري كرد كه تا وي در راه خدمت به نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران موفق و مويد باشد.

گروه خبر يزدفردا "بها نه اي شد تا در مورد مهندس حسين اميدي بيشتر بدانيم :وي همچنين در سال گذشته نيز مورد توجه وزير قرار گرفت

به گزارش يزدفردا "طی بازدید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از غرفه شرکت مخابرات استان یزد در نمایشگاه بزرگداشت هفته پژوهش، دکتر سلیمانی طی دست نوشته ای از مهندس حسین امیدی جوان مبتکر و مخترع شرکت مخابرات استان یزد تقدیر و تشکر بعمل آورد.
در این دست نوشته آمده، باید به مبتکرین و مخترعین نظیر ایشان (مهندس امیدی) افتخار کنیم، آزروی توفیق برای ایشان داریم .
شایان ذکر اینکه، حسین امیدی کارمند مایکروویو شرکت مخابرات استان یزد، در نمایشگاه بزرگداشت هفته پژوهش دستاوردها و اختراعات خود را نظیر، طراحی و ساخت آچار اسکورپیون ، دستگاه کنترل کننده روشنائی هوشمند، تستر و رابطهای کواکسیال، کنترل کننده انواع دکلهای مخابراتی و برج های مرتفع، تابلو جمع کن دیزل های سیار ، طراحی و ساخت کواکسیال میکروتستر رابه معرض دید عموم گذاشت .




گزارش گروه خبر يزدفردا مي افزايد" يكي از اختراعات اين مخترع يزدي "دستگاه کنترل روشنایی دکل های مخابراتی است.

دستگاه کنترل روشنایی دکل های مخابراتی به صورت 6 و 4 لامپه توسط اين مخترع یزدی ساخته شد.
"حسین امیدی" ، مخترع و محقق یزدی اظهار داشت: سیستم های قدیمی Tower Ligt" " تنها برای تشخیص و اعلام اخطار درباره سوختن لامپ دکل های 6 لامپه در ایستگاه های قدیمی و برای لامپ های 100 وات با مدار خیلی ساده توسط شرکت های آمریکایی طراحی و نصب شده بود.
وی افزود: به منظور تسریع و تسهیل در امر نگهداری روشنایی دکل های مخابراتی برای انواع لامپ ها سیستم جدید روشنایی دکل برای اولین بار در مرکز مایکروویو شرکت مخابرات استان یزد طراحی و ساخته شده است.
امیدی افزود: این دستگاه نمونه خارجی ندارد و کاملا ابتکاری بوده و در مرکز مایکروویو شرکت مخابرات استان یزد فعال است و همچنین در کمیته نظام پیشنهادات شرکت مخابرات استان تایید شده است .

گزارش گروه خبر يزدفردا در ادامه يكي ديگر از اختراعات اين افتخار آفرين يزدي " را دستگاه ارسال فرمان و دریافت آلارم ایستگاه از طریق گوشی‌ تلفن معرفي مي نمايد .
حسین امیدی، مخترخ و مبتکر دستگاه ارسال فرمان و دریافت آلارم ایستگاه، اظهار داشت: عملکرد این دستگاه، تقریبا شبیه نرم‌افزار تلفن بانک است، ولی سخت‌افزار و نرم‌افزار آن خاص سیستم‌های مخابراتی طراحی شده است.
وی افزود: این دستگاه، شامل یک سخت‌افزار دارای میکرو کنترلر و تجهیزات جانبی و نرم‌افزار خاص بوده و به سادگی در ایستگاه مورد نظر قابل نصب است.
امیدی، ادامه داد: جهت استفاده از این دستگاه، تکنسین می‌تواند با گرفتن شماره تلفن ایستگاه مورد نظر توسط تلفن‌های ثابت دارای TONE و یا تلفن‌های همراه از هر نقطه کشور به ایستگاه وصل شده و با راهنمای پیام صوتی داخل حافظه دستگاه و با وارد کردن PASSWORD لازم، به سیستم‌های مخابراتی داخل ایستگاه همچون سیستم‌های رادیو، ماکسف نیرو، سوئیچ دیتا و... فرمان‌هایی ارسال کند.
امیدی، در خصوص سوپروایزری دستگاه فوق نیز گفت: تماس این دستگاه با تلفن تکنسین یا هر تلفن دیگر به صورت ONLINE در هنگام بروز خرابی و اعلام نوع خرابی در ایستگاه توسط پیام‌های صوتی داخل حافظه صورت خواهد گرفت. همچنین تماس تکنسین با ایستگاه و داخل شدن به برنامه سوپروایزری و کنترل آلارم‌های احتمالی سیستم‌های مخابراتی، امکان‌پذیر شده است.
وی، در پایان گفت: این دستگاه در کمیته نظام پیشنهادات شرکت مخابرات استان یزد به تایید رسیده و کاملا ابتکاری است، به گونه‌ای که می‌تواند اقدامات فراوانی در کنترل ایستگاه‌ها و کاهش هزینه‌ها انجام دهد.
دستگاه کنترل روشنایی هوشمند ديگر اختراع اين مخترع يزدي است

به گزارش گروه خبر يزدفردا "دستگاه کنترل روشنایی هوشمند، در جهت مرتفع شدن مشکل سیستم روشنایی، بر اساس دو پارامتر حرکت اشخاص و زمان‌گیری طراحی و ساخته شد.

حسین امیدی، طراح و مخترع دستگاه کنترل روشنایی هوشمند، با بیان اینکه تاکنون مشکل روشن بودن لامپ‌های اضافی و مصرف‌ بدون رویه برق، از مباحث لاینحل و اصلی کارشناسان برق بوده است، اظهار داشت: با ساخت دستگاه کنترل روشنایی هوشمند، صدور فرمان روشن شدن چراغ‌ها براساس پارامتر حرکت خواهد بود، یعنی در صورتی که چراغ‌ها خاموش باشند، با تشخیص اولین حرکت افراد سریعا روشن می‌شوند.
وی، در خصوص خاموش شدن چراغ‌ها گفت: خاموش شدن چراغ‌ها نیز تحت تاثیر هر دو پارامتر حرکت و زمان است، یعنی در صورتی که چراغ‌ها روشن باشند، زمان خروج از محل، آخرین حرکت توسط دستگاه تشخیص داده شده و شروع به زمان‌گیری می‌کند و پس از پایان زمان‌گیری، چراغ‌ها با تایمر پنج ثانیه تا یک ساعت خاموش خواهند شد.
وی، ادامه داد: اگر دستگاه کنترل روشنایی هوشمند، در حال زمان‌گیری باشد و یک نفر وارد محل شود، سیستم به صورت خودکار فعال شده و زمان‌گیری بدون آنکه چراغ‌ها خاموش شوند، از اول شروع می‌شود.
وی، در خصوص مشخصات فنی این دستگاه گفت: هر دستگاه دارای یک کارت الکترونیکی بوده و دو مسیر روشنایی جداگانه را به صورت کاملا مستقل کنترل می‌کند که قابلیت اضافه شدن کارت‌های متعدد در هر دستگاه وجود دارد و به ازای هر دو کارت مسیر روشنایی اضافه می‌شود.
امیدی، با بیان اینکه دستگاه فوق توانایی ارسال ALARM به راه دور را در صورت ورود افراد به ایستگاه یا هر محل دیگری دارد، خاطرنشان کرد: با استناد به محاسبات انجام شده، این دستگاه می‌تواند با خاموش کردن لامپ‌های روشن اضافی، هزینه مصرف انرژی برق را به مراتب کاهش دهد.
طراح و مخترع دستگاه کنترل روشنایی هوشمند، در پایان یادآور شد: این طرح در کمیته مخابرات یزد به تایید رسیده و با شماره 354444 به عنوان یک اختراع به ثبت رسیده است.
توسط مهندس اميدي  مخترع یزدی دستگاه تستر رابط کابل‌های کواکسیال مخابراتی با کانکتورهای زیمنسی و BNC طراحی و ساخته شد.

حسین امیدی، محقق و مخترع يزدي ،اظهار داشت: امروزه کابل‌های کواکسیال، در سیستم‌های مخابراتی نقش به سزایی ایفا می‌کنند و به عنوان رابط یا جمپر در ترمینال DDF جهت برقراری ارتباط بین تمامی سیستم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.
وی افزود: تاکنون برای تست این‌گونه رابط ها از یک سیستم 2مگ بدون ارتباط و یا اهم متر استفاده شده است، در حالی که سیستم 2 مگا خالی از ارتباط، در همه ایستگاه‌ها وجود ندارد و از سوی دیگر، نوع خرابی رابط کواکسیال را نشان نمی‌دهد، ضمنا تست آن با اهم‌متر توسط یک شخص بسیار دشوار بوده و قابل اطمینان نیست.
وی، با بیان این مطلب که این دستگاه دارای دو مادگی زیمنسی و دو مادگی BNC بوده و رابط های کوتاه و یا رابط های ثابت بلند دارای کانکتورهای زیمنسی یا BNC و یا یکسر زیمنسی و یکسر BNC را با دقت بسیار بالا تست می‌کند، افزود: نوع خرابی رابط یعنی قطعی مغزی، قطعی شیلد و اتصال کوتاه بین مغزی و شیلد را نیز همزمان تشخیص می‌دهد، بنابراین عمل ساخت، تست و نگهداری این رابط ها بسیار سریع‌تر و آسان‌تر صورت می‌گیرد.
امیدی، تاکید کرد: این دستگاه ابتکاری، در عین سادگی دارای طرحی زیبا و حجمی کوچک‌تر از اهم متر و کم مصرف بوده و با صرف هزینه‌های اندک ساخته شده و مشابه خارجی نیز ندارد.
وی، گفت: این تستر به صورت پرتال در کیف ابزار یا به صورت دیواری در ایستگاه‌ها قابل نصب و استفاده است.
امیدی، در پایان با اشاره به این مطلب که دستگاه تستر در کمیته نظام پیشنهادات شرکت مخابرات استان یزد و نیز شرکت ارتباطات زیرساخت مورد تایید قرار گرفته، گفت: بخشنامه استفاده سایر استان‌ها از تستر فوق نیز صادر شده است.

يزدفردا "ضمن تبريك به اين كارمند افتخار آفرين اميد واريم در تمام امور زندگي سرافراز و پيروز باشند

يزدفردا