یزدفردا"رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش:دستورالعمل اعطای گواهی نامه نوع دوم کارکنان با امضای وزیر آموزش و پرورش ابلاغ شد
اسدالله اسدی گرمارودی با اشاره به اینکه دریافت کنندگان گواهینامه های نوع دوم می توانند از مزایای استخدامی آن نظیر دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در شرایط احراز مشاغل مربوطه در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه برخوردار شوند ، گفت: تمامی کارکنان می توانند حداکثر دوسطح از گواهینامه های نوع دوم را دریافت کنند
رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی وزارت آموزش و پرورش ، از ابلاغ دستورالعمل و فرآیند اجرایی اعطای گواهی نامه نوع دوم کارکنان وزارت آموزش و پرورش با امضای حاجی بابایی به ادارات کل آموزش وپرورش استانهای کشور خبر داد.
به گزارش یزدفردا به نقل از مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش ، اسدالله اسدی گرمارودی با اشاره به اینکه دریافت کنندگان گواهینامه های نوع دوم می توانند از مزایای استخدامی آن نظیر دارندگان مدرک تحصیلی فوق دیپلم، لیسانس، فوق لیسانس و دکترا در شرایط احراز مشاغل مربوطه در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه برخوردار شوند ، افزود : تمامی کارکنان می توانند حداکثر دوسطح از گواهینامه های نوع دوم را دریافت کنند.
رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی با تاکید بر اینکه دارندگان مدرک تحصیلی معادل حداکثر مجاز به اخذ یک سطح از گواهی نامه های نوع دوم هستند، اظهار داشت: گواهینامه های دوره های آموزشی مصوب متقاضیان واجد شرایط از سال 1379 به بعد قابل بررسی و تائید است و فقط به کارکنان رسمی و پیمانی تعلق می گیرد.
وی در ادامه گواهینامه های مهارتی، تخصصی – تخصصی، پژوهشی سطح یک و تخصصی پژوهشی سطح دو را از گواهینامه های نوع دوم عنوان و تصریح کرد : شرایط اخذ این گواهی نامه ها در بخش مهارتی شامل؛ دارابودن مدرک تحصیلی دیپلم متوسطه ، طی 1200 ساعت آموزش مصوب با شرایط حداقل 3/2 آموزش ها در زمینه آموزش های شغلی که حداقل در 6 سال طی شده باشد و حداکثر 200 ساعت آموزش در طول یک سال ، است.
اسدی گرمارودی در بخش تخصصی، دارا بودن مدرک تحصیلی فوق دیپلم یا گواهینامه مهارتی و طی 1000 ساعت آموزش مصوب در شرایطی که حداقل 4/3 آموزش ها، آموزشهای شغلی یا آموزش مدیران باشد که حداقل در 5 سال طی شده و حداکثر 200 ساعت آموزش در طول یک سال باشد، را از شرایط این گروه عنوان کرد.
وی در خصوص گواهینامه تخصصی – پژوهشی سطح یک اشاره کرد شرایط لازم برای دریافت این گواهی نامه ها را دارا بودن مدرک تحصیلی لیسانس یا گواهی نامه تخصصی و طی 800 ساعت آموزش کوتاه مدت مصوب با شرایط حداقل 4/3 آموزش ها در زمینه آموزش های شغلی یا آموزش مدیران که حداقل 5 سال طی شده و حداکثر 160 ساعت آموزش در طول یک سال باشد، همچنین شرکت در آزمون جامع و کسب حد نصاب 70% امتیاز آزمون و تهیه یک طرح تحقیقی در زمینه شغل مورد تصدی ویژه اخذ گواهی نامه تخصصی پژوهشی سطح یک است، عنوان کرد.
رئیس مرکز برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی در خصوص شرایط اخذ گواهی نامه تخصصی پژوهشی سطح دو، دارا بودن مدرک تحصیلی فوق لیسانس با گواهینامه تخصصی پژوهشی سطح یک و طی 60 ساعت آموزش کوتاه مدت مصوب با شرایط حداقل 4/3 آموزش ها در زمینه آموزشهای شغلی یا آموزش مدیران که 600 ساعت آموزش حداقل در 5 سال طی شده و شرکت در آزمون جامع و کسب حد نصاب 70% امتیاز آزمون را از شرایط دریافت این گواهینامه ذکر کرد و افزود: ارائه یک طرح تحقیقی علمی – کاربردی یا علمی – توسعه ای در زمینه شغل مورد تصدی و تائید آن توسط کمیته علمی پس از برگزاری جلسه دفاعیه، داشتن حداقل دو خدمت برجسته شامل: پیشنهاد، ابتکار، تألیف یا ترجمه کتاب و مقاله و مستند سازی تجربیات که موجب افزایش بهره وری کار و بهبود عملکرد فردی و سازمانی گردد و حداکثر معادل 200 ساعت آموزشی برای فرد در نظر گرفته شود، از دیگر شرایط کسب این گواهینامه است ، البته ساعات آموزشی معادل سازی شده از میزان ساعات تعیین شده برای هر یک ازگواهینامه ها کسر می شود.
وی بااشاره به اینکه نحوه اجرای این شیوه نامه نیاز به همکاری همه جانبه استان ها، مناطق و واحدهای آموزشی دارد ، تشکیل پرونده آموزشی مرتب شده توسط متقاضی و ارائه آن به کمیته اجرایی واحد آموزشی، بررسی و تشکیل پرونده آموزشی توسط کمیته اجرایی واحد آموزشی و ارسال آن به کمیته اجرایی آموزش و توانمند سازی منطقه،جمع بندی و ارائه پرونده های آموزشی و صورت جلسات به کمیته اجرایی و آموزش و توانمندسازی استان و در نهایت جمع بندی نهایی و ارسال مدارک الکترونیکی به کمیته راهبری آموزش و توانمندسازی کارکنان وزارت آموزش و پرورش از جمله مراحل اجرایی این طرح برشمرد.
اسدی گرمارودی، با توجه به بخشنامه ارسالی از سوی برخی استانداری ها پیشنهاد کرد: برای جلوگیری از حجم زیاد پرونده ها ابتدا بررسی آنها در دو سطح مهارتی و تخصصی انجام و سپس به بررسی پرونده های متقاضی سطوح تخصصی – پژوهشی سطح یک و دو اقدام شود.