زمان : 13 Shahrivar 1386 - 22:44
شناسه : 7379
بازدید : 1028
قابليت توليد شبکه برق کشور 728 مگاوات افزايش يافت قابليت توليد شبکه برق کشور 728 مگاوات افزايش يافت

قابليت توليد شبکه برق کشور 728 مگاوات افزايش يافت



يزدفردا"حداکثر نياز مصرف در پيک در بيست و سوم تير ماه و به ميزان 34873 مگاوات بوده كه خنک بودن هواي کشور نسبت به متوسط نرمال چندساله و تاثير راهکارهاي مديريت مصرف برق از مهمترين دلايل کاهش مصرف در پيک و انرژي در تيرماه مي باشد.

مرکز راهبري شبکه برق کشور در گزارشي اعلام کرد :حداکثر قدرت قابل تأمين شبکه در تير ماه سال جاري با 9/2 درصد افزايش نسبت به سال گذشته به 34692 مگاوات رسيد که نسبت به ماه قبل از آن نيز 7/3 درصد افزايش يافت.

مرکز راهبري شبکه برق کشور حداکثر نياز مصرف در پيک را در تاريخ بيست و سوم تير ماه و به ميزان 34873 مگاوات ذکر کرد که نسبت به سال گذشته 9/4 درصد و نسبت به ماه قبل ازآن 3 درصد افزايش داشته است.

يادآور مي شود مصرف در پيک صنايع بزرگ در ماه تير کماکان کمتر از ميزان پيش‌بيني شده (2400 مگاوات) مي باشد و تنها يک مورد اعمال مديريت مصرف صنايع صورت گرفته است.?

اين گزارش حاکي است موارد اعمال مديريت مصرف پيک در مورد صنايع نسبت به سال قبل و همچنين نسبت به ماه قبل کاهش يافته است.

اين مرکز در ادامه گزارش تحليلي خود به اين نکته اشاره کرده است که با راه‌اندازي و استفاده از سيستم يکپارچه کنترل فرکانس در تيرماه از معادل کاهش فرکانس به منظور جبران کمبودها استفاده نشده و در 9/99 درصد از زمانها فرکانس در محدوده مجاز 7/49 تا 3/50 هرتز قرار گرفته است.

بر اساس گزارشهاي ارسالي از سوي ديسپاچينگ ملي، ميزان خاموشيهاي اعمال شده در لحظه پيک در تير ماه امسال 7/57 درصد کمتر از سال قبل بوده ضمن آنکه ميزان انرژي خاموش شده نيز 6/69 درصد نسبت به سال قبل کاهش يافته است.

کارشناسان مرکز راهبري در اين گزارش به اين نکته نيز اشاره کرده اند که مطابق برنامه‌ريزي توليد ساليانه، با فرض رشد بار 6/7 درصد براي پيک و 5/8 درصد براي انرژي، انتظار بروز کمبود در تيرماه وجود داشت اما ميزان پيک و انرژي مصرفي در ماه مذکور 2 تا 5/2 درصد کمتر از برآورد اوليه بوده است.

بر اساس اين گزارش، خنک بودن هواي کشور نسبت به متوسط نرمال چندساله و تاثير راهکارهاي مديريت مصرف برق از مهمترين دلايل کاهش مصرف در پيک و انرژي در تيرماه عنوان شده است.

يزدفردا