زمان : 13 Shahrivar 1386 - 21:28
شناسه : 7372
بازدید : 2425
مدیر کل دفتر آموزش، پژوهش و فناوری خبر داد: تشکیل کمیته بررسی تقاضاهای حمایت از فرصت مطالعاتی مدیر کل دفتر آموزش، پژوهش و فناوری خبر داد: تشکیل کمیته بررسی تقاضاهای حمایت از فرصت مطالعاتی

مدیر کل دفتر آموزش، پژوهش و فناوری خبر داد: تشکیل کمیته بررسی تقاضاهای حمایت از فرصت مطالعاتی


يزدفردا"کمیته‌ای به منظور بررسی تقاضاهای مطرح شده در خصوص حمایت از فرصت‌های مطالعاتی اساتید و دانشجویان دکترا تشکیل شده است.
دکتر وحید یزدانیان، مدیر کل دفتر آموزش، پژوهش و فناوری در گفت‌وگو با واحد خبر روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: بر اساس تفاهم‌نامه ای که برای دانشگاه‌های مختلف ارسال شده است، وزارت ارتباطات از انجام کارهای تحقیقاتی اساتید و دانشجویان دکترای ICT در قالب فرصت‌های مطالعاتی حمایت می‌کند.
وی افزود: اعتبار انجام این تحقیقات از سوی وزارت ارتباطات تأمین می‌شود و خارج ازسهمیه وزارت علوم و دانشگاه‌ها در نظر گرفته شده است.
وی خاطر نشان کرد: این طرح در راستای استمرار تعامل سازنده وزارت ارتباطات با وزارت علوم و دانشگاه‌ها اجرا می شود.
دکتر وحید یزدانیان تأکید کرد: پیش از این نیز در جلسه‌ای با حضور معاونین پژوهشی دانشگاه‌ها، امکان پرداخت این تسهیلات از طریق مرکز تحقیقات مخابرات ایران به اطلاع آن‌ها رسیده است.
وی ادامه داد: بر اساس این تفاهم‌نامه، وزارت ارتباطات، حداکثر از اساتید برای یک دوره 12 ماهه و تا سقف 300 میلیون ریال و از دانشجویان دکترا برای دوره‌ای بین شش تا 12 ماهه و تا سقف 140 میلیون ریال حمایت خواهد کرد.
مدیر کل دفتر آموزش، پژوهش و فناوری در خصوص تعهدات اساتید و دانشجویانی که از این تسهیلات استفاده می‌کنند گفت: تدریس دروس جدید و راهنمایی پایان نامه‌های ICT و همچنین برگزاری کارگروه‌های آموزشی و ارایه کنفرانس‌های مرتبط به موضوع فرصت مطالعاتی، از جمله تعهدات استفاده کننده گان از این تسهیلات است.
وی افزود: تاکنون چهار تقاضا برای دریافت این تسهیلات به وزارت ارتباطات ارسال شده است که این تقاضاها تا نیمه نخست شهریور ماه و در نخستین جلسه کمیته ای که به همین منظور تشکیل شده، بررسی خواهد شد.

يزدفردا