زمان : 10 Shahrivar 1386 - 22:26
شناسه : 7332
بازدید : 721
45 هزار تن گندم از كشاورزان يزدي خريداري مي شود 45 هزار تن گندم از كشاورزان يزدي خريداري مي شود

45 هزار تن گندم از كشاورزان يزدي خريداري مي شود

خبر كشاورزي توليد گندم

گروه خبر يزدفردا "مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان يزد گفت : كار برداشت گندم از اراضي زراعي استان روبه اتمام است و تاكنون ميزان 32 هزار تن گندم از كشاورزان خريداري شده و پيش بيني مي شود تا پايان برداشت اين ميزان به 45 هزار تن افزايش يابد .

به گزارش يزدفردا به نقل از روابط عمومي اين سازمان "مهندس كاظم فرهمند افزود در سال جاري 27 هزار و 500 هكتار از اراضي زراعي استان به كشت گندم اختصاص يافته كه بيشتر آن در شهرستانهاي خاتم ، ابركوه و طبس قرار دارد .

وي با بيان اينكه در سال زراعي جاري بيش از 10 رقم بذر گندم مادري و گواهي شده از نوع روشن ، پيشتاز ، كوير ، مرودشت ، بك كراس و ... در استان كشت شده از تهيه 2 هزار تن انواع بذر گندم براي كشت در سال آينده و نيز ارائه خدمات آموزشي و فني ، توصيه هاي تغذيه اي ، بوجاري و ضدعفوني كردن بذر خود مصرفي كشاورزان و تهيه و توزيع انوع سموم براي مبارزه با علفهاي هرز به عنوان اقداماتي ياد كرد كه در راستاي افزايش عملكرد كيفي و كمي محصول بانجام رسيده است .

مدير زراعت سازمان جهاد كشاورزي استان يزد همچنين به فعاليت 40 دستگاه كمباين و 130 دستگاه دروگر جهت برداشت محصول گندم در استان اشاره نمود و پيش بيني كرد امسال از سطح اراضي زراعي موجود بيش از 100 هزار تن گندم برداشت شود .

شايان گفتن است محصول گندم از نيمه مهر تا آخر آذر در يزد كاشته مي شود و برداشت آن نيز از اوايل خرداد سال بعد آغاز شده و تا پايان تير ادامه مي يابد .

يزدفردا