زمان : 06 Shahrivar 1386 - 16:13
شناسه : 7282
بازدید : 1206
وزير مسكن در يزد وزير مسكن در يزد
وزير مسكن و شهرسازي در ديدار با نماينده ولي فقيه وامام جمعه يزد از ساخت يك ميليون و پانصد هزار واحد مسكوني در سالجاري خبر داد.

به گزارش خبرنگار ايسنا- منطقه ی یزد،محمدسعیدی کیا افزود:‌600 هزار از اين تعداد واحدهاي مسكوني در زمینه طرح های 99 ساله است كه عمليات اجرايي از مهرماه سالجاري آغاز مي‌شود.

وي خاطرنشان کرد:در اجراي طرح 99 ساله امسال يك ميليون و پانصد هزار قطعه زمين به شركتهاي تعاوني براي ساخت خانه‌هاي ارزان واگذار مي شود.

سعیدی کیا ادامه داد:در استان یزد در راستای اجراي اين طرح 16 هزار مترمربع زمین واگذار می شود و به ازاي هر واحد 140 ميليون ريال وام در اختيار متقاضيان قرار مي گيرد.

وی تاکید کرد: این زمین ها به 120 شركت تعاوني با 27 هزار عضو در استان واگذار می شود

وزیرمسکن وشهرسازی همچنین ساخت 300 هزار خانه روستايي را از ديگر برنامه‌هاي دولت در سالجاري است.

وزير مسكن و شهرسازي همچنین در مراسم افتتاح یک پروژه 260 واحدی مشارکتی در شهر یزد گفت:‌در سالجاري يك ميليون و 500 هزار واحد مسكوني در کشور سال جاري ساخته مي‌شود .

محمد سعیدی کیا ،خاطرنشان کرد: وزارت مسکن وشهرساز ی به عنوان سیاست گذار وظیفه برنامه‌ريزي،‌ هدايت، حمايت و نظارت را بر عهده دارد.

وی خاطرنشان کرد:‌ به اعتقاد دولت براي جبران هر مشكل بايد عرضه واحدهاي اجاره،‌واحدها ساخت و ساز افزايش يابد و تعادل مسكن در بازار كشور بوجود آيد.

سلطان زاده رئيس هيات مديره شركت تعاوني مسكن جامعه فرهنگيان يزد و مجری ساخت این واحدها نیز در این مراسم گفت:‌ این واحدهاي 60 الي 100 متري وسعت دارند و براي هر متر مفيد آن 70 هزار تومان هزینه شده است.

گفتنی است:این پروژه 260 واحدی به صورت مشارکتی در زیربنای 33هزار و330 مترمربع ببه ارزش 83میلیارد ریال در 4طبقه قرار گرفته است



وزير مسكن و شهرسازي خواستار پرداخت منصفانه خدمات مهندسي در ساختمان سازي شد.

به گزارش خبرنگار ايسنا -منطقه يزد، محمد سعيدي كيا در جمع اعضاي هيات مديره سازمان نظام مهندسي ساختمان يزد با بيان اينكه هزينه خدمات مهندسي بايد پرداخت شود، خاطر نشان كرد: ‌يك كارفرما براي ساخت يك هزار متر ساختمان با اسكلت فلزي حدود 300 ميليون تومان هزينه مي‌كند و براي اينكه ساختمان خوب ساخته شود انصاف نیست كه تنها 6 تا 7 ميليون به ميزان 2 درصد هزينه كل ساختمان هزينه خدمات مهندسي پرداخت كند بلكه بايد هزينه خدمات مهندسي ساختمان به 3 تا 4 درصد افزايش يابد.

وي در عين حال افزود: ‌اگر هزينه خدمات مهندسي به خوبي پرداخت نمي‌شود مشكل از ماست چرا كه اگر مهندس منصف باشد و خدمات را به درستي ارائه كند مردم نيز هزينه‌ها را پرداخت خواهند كرد.

وزير مسكن و شهرسازي همچنين خواستار بهره گيري از تبليغات مناسب استاني براي پرداخت مناسب هزينه‌هاي خدمات مهندسي شد.

وي با بيان اينكه وزارت مسكن و شهرسازي تنها سياستگزار است، خاطر نشان كرد:‌ مسكن و شهرسازي خيلي هنر كند، نظارت عالیه داشته باشد كه حتي براي نظارت عاليه هم نيز نيروي لازم را ندارد.

سعيدي‌كيا با بيان اينكه نظام مهندسي در ساخت و ساز از طراحي تا اجرا را بر عهده دارد،خاطر نشان كرد: شهرداريها نيز وظيفه شكل شهر را بر عهده دارند و هر چه ديدگاهها به هم نزديكتر شود و نقص‌هاي يكديگر را پذيرفته و به تدريج آن را اصلاح كنيم شهر بهتري خواهيم داشت.

وي در ادامه با اشاره به اينكه هنر معماران و مهندسان تلفيق معماري سنتي با تكنولوژ‍ي روز دنياست گفت:به طور مثال نماي شيشه‌اي در چه زماني در فرهنگ ما وجود داشته است و متاسفانه ما خيلي تحت تاثير قرار گرفته‌ايم كه بايد در اين زمنيه فرهنگ خود را حفظ كنيم.

سعيدي كيا همچنين از برنامه وزارت مسكن و شهرسازي براي ايجاد دبيرخانه دائمي يك كار تخصصي در استان‌ها خبر داد و خاطرنشان كرد: مي‌توان دبيرخانه مقاوم سازي بافت هاي خشتي و آجري را در يزد ايجاد كرد و هر 2سال يك باريك گردهمائي تشكيل شود

يزدفردا