زمان : 06 Shahrivar 1386 - 15:38
شناسه : 7280
بازدید : 1937
دکتر محمد سلیمانی: واگذاری تلفن همراه، در 10 استان به روز خواهد شد دکتر محمد سلیمانی: واگذاری تلفن همراه، در 10 استان به روز خواهد شد

دکتر محمد سلیمانی: واگذاری تلفن همراه، در 10 استان به روز خواهد شد


يزدفردا "وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: طی چند ماه آینده، واگذاری تلفن همراه در 10 استان کشور به روز خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دکتر محمد سلیمانی، در گفت‌وگو با شبکه دو سیما ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: در ابتدای کار دولت نهم، حدود هفت میلیون شماره تلفن همراه واگذار شده بود اما در حال حاضر 22 میلیون و 500 هزار شماره از سوی بخش دولتی و خصوصی به متقاضیان واگذار شده است.

وی افزود: بر همین اساس در آغاز به کار دولت نهم، ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور حدود 10 درصد بود که این رقم هم اکنون به 36 درصد رسیده است. وی خاطر نشان کرد: با تلاش‌های صورت گرفته، در حال حاضر حدود 31 هزار کیلومتر از جاده‌های اصلی کشورمان تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته است.

وی تاکید کرد: به واسطه کوششی که از سوی کارشناسان، متخصصان و پیمانکاران وزارت ارتباطات صورت گرفته، موقعیت کشورمان در جهان و در این حوزه نسبت به سال گذشته 32 درصد بهبود یافته است. و امیدواریم تا هفته دولت سال آینده، بتوانیم از متوسط جهانی در این حوزه عبور کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: یکی از ابعادی که به واسطه واگذاری سیم کارت تلفن همراه محقق شده است، کاهش قیمت آن در بازار است. وی افزود: سال گذشته، سیم کارت در بازار آزاد بین 700 تا یک میلیون 200 هزار تومان خرید و فروش می‌شد در حالی که هم اکنون متقاضیان می‌توانند با 30 هزار تومان صاحب این نوع از تلفن شوند.

وی خاطر نشان کرد: از سوی دیگر، در شروع به کار دولت نهم، زمان واگذاری تلفن همراه از یک سال بیشتر بود، اما در حال حاضر این زمان به کمتر از سه ماه رسیده است. وی تاکید کرد: هم اکنون این واگذاری در برخی از استان‌ها، طی یک ماه عملیاتی می‌شود و در تلاشیم تا واگذاری این نوع تلفن را به روز کنیم.

دکتر محمد سلیمانی گفت: با نصب آنتن‌های BTS در سطح کشور، ظرفیت ایجاد شده در برخی از استان‌ها سه برابر شده است.
دکتر محمد سلیمانی در خصوص بهبود کیفیت مکالمه تلفن همراه نیز گفت: طی دو سال گذشته و با تلاش‌های صورت گرفته عیوب شبکه در بزرگراه‌های شهر تهران بر طرف شده است.

وی افزود: هم اکنون بیش از 300 نقطه کور در شهر تهران داریم که با توجه به جلسه‌ای که هفته گذشته با رئیس شورای شهر و شهردار تهران داشتیم. امیدواریم طی یک ماه آینده بتوانیم آن‌ها را تحت پوشش قرار دهیم.
وی در زمینه مناقصه اپراتور سوم تلفن همراه نیز گفت: اسناد مناقصه این اپراتور آماده شده و امیدواریم بتوانیم این مزایده را در نیمه دوم امسال برگزار کنیم.

وی در خصوص تعرفه‌ها نیز اظهار داشت: هم اکنون و در حوزه تلفن، سه سال است که تعرفه‌ها افزایش پیدا نکرده در حالی که هزینه‌ها و دست‌مزدها بیشتر شده است. وی ادامه داد: برنامه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در جهت افزایش تعرفه‌ها نیست بلکه در نظر داریم تا با ایجاد تنوع در سرویس‌ها بتوانیم این بازار را اقتصادی کنیم تا شرکت‌ها از نظر درآمدی، با مشکل مواجه نشوند.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره دستاوردهای به دست آمده در حوزه تلفن ثابت نیز گفت: هم اکنون در بیش از یک هزار و 9 شهر از یک هزار و 16 شهر کشور واگذاری تلفن ثابت به روز شده و ضریب نفوذ به حدود 33 درصد رسیده است.
وی تاکید کرد: طی سال آتی و بر اساس برنامه پیش بینی شده به روستاهای بالای 50 خانوار نیز تلفن خانگی داده خواهد شد.
وزیر ارتباطات در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص بانک‌ها، دانشگاه‌ها و مدارس نیز گفت: سال گذشته به واسطه زیر ساخت‌های ارتباطی موجود، نهضت اتصال بانک‌ها به شبکه را آغاز کردیم و در حال حاضر بیش از 11 هزار بانک به این شبکه متصل هستندو خدمات الکترونیکی خود را به مردم ارایه می‌کنند.

وی ادامه داد در حوزه دانشگاه‌ها نیز طی یک سال گذشته بیش از 300 دانشگاه، موسسه پژوهشی دولتی و غیر دولتی را به شبکه فیبرنوری متصل کردیم که البته خود دانشگاه‌ها باید با مراجعه به مخابرات، پهنای باند مورد نیاز خود را تهیه و آن را در اختیار دانشجویان قرار دهند. وی خاطر نشان کرد: نهضت اتصال مدارس نیز به این شبکه آغاز شده و تاکنون بیش از یک هزار و 300 مدرسه امکان استفاده از اینترنت پرسرعت را پیدا کرده‌اند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر و با امکانات فراهم شده، مدیران مدارس می‌توانند ظرف سه هفته مدرسه خود را به اینترنت پرسرعت مجهز کنند.

يزدفردا "