زمان : 05 Shahrivar 1386 - 17:09
شناسه : 7271
بازدید : 812
با تصویب مجلس دولت اجازه یافت کارکنانی که 25 سال سابقه دارند را بازنشسته کند با تصویب مجلس دولت اجازه یافت کارکنانی که 25 سال سابقه دارند را بازنشسته کند

با تصویب مجلس دولت اجازه یافت کارکنانی که 25 سال سابقه دارند را بازنشسته کند

يزدفردا "نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی روز دوشنبه به لایحه‌ای رای دادند که براساس آن دولت اجازه یافت کارکنانی که 25 سال سابقه خدمت دارند را بازنشسته نماید.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خانه ملت، براساس ماده واحده این لایحه به دولت اجازه داده می‌شود از تاریخ تصویب این قانون ظرف سه سال کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی وزارتخانه‌ها و موسسات دولتی را که حداقل 25 سال سابقه خدمت قابل قبول داشته باشند با حداکثر 5 سال سنوات ارفاقی بدون شرط سنی در صورت تقاضای کارکنان و موافقت دستگاه مربوطه بازنشسته نمایند. پاداش پایان خدمت این قبیل کارکنان براساس 30 سال پرداخت خواهد شد.

حداقل سابقه خدمت قابل قبول برای استفاده بانوان شاغل از این حکم 20 سال بوده و حداکثر سنوات ارفاقی آن 5 سال خواهد بود پاداش این قبیل کارکنان براساس سنوات خدمت قابل قبول آنان محاسبه خواهد شد.

برمبنای تبصره یک این مصوبه دستگاه‌های اجرایی مشمول این قانون مکلفند بار مالی ناشی از اجرای این قانون در سال 1386 را از محل اعتبارات سال جاری خود پرداخت نمایند. اعتبار مورد نیاز برای سال‌های آتی در قوانین بودجه سنواتی کل کشور پیش بینی و تامین خواهد شد.

همچنین سهم صندوق‌های بازنشستگی بابت پرداخت حقوق بازنشستگی و نیز کسور بازنشستگی و یا حق بیمه سهم مستخدم و کارفرما نسبت به سنوات ارفاقی از محل اعتبارات تبصره 3 تامین و به صندوق‌های مذکور پرداخت خواهد شد.

با تصویب مجلس شورای اسلامی بهره‌مندی جانبازان انقلاب اسلامی، معلولین عادی و مشاغل سخت و زیان آور از مزایای این قانون نافی استفاده آنان از مزایای قانون نحوه بازنشستگی جانبازان انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی، معلولین عادی و مشاغل سخت و زیان آور مصوب 1/9/1367 نخواهد بود.

با تصویب مجلس، شرکت‌های دولتی و موسات و نهادهای عمومی غیر دولتی می‌توانند صرفا با استفاده از منابع مالی خود، کارکنان واجد شرایط خود را به نحو مقرر در این قانون بازنشسته نمایند.

نمایندگان مجلس مقرر کردند: آیین نامه اجرایی این قانون حداکثر ظرف مدت 3 ماه از تاریخ تصویب بنا به پیشنهاد سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و وزارت رفاه و تامین اجتماعی تهیه و به تصویب هیات وزیران خواهد رسید.

يزدفردا